حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی می گوید نسخه ارزان تر پلی استیشن ۵ را در نظر داشته اما مشکل ساز بوده است

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی

کنسول Xbox Series S مایکروسافت قطعاً کنسول نسل بعدی خواهد بود که در هنگام خرید کاملا مقرون به صرفه است، اما به نظر می رسد که سونی در حال بررسی گزینه ای مشابه مشخصات پایین تر برای PS5 بوده است، اما از این مسئله بسیار مشکل ساز بود. در حقیقت سونی می گوید نسخه ارزان تر پلی استیشن ۵ را در نظر داشته اما مشکل ساز بوده است.

پلی استیشن ۵

جیم رایان، مدیر پلی استیشن در گفتگو با سایت ژاپنی AV Watch (ترجمه شده توسط VGC) توضیح داد که این شرکت نسخه “با قیمت پایین و کاهش مشخصات” پلی استیشن ۵ را در نظر گرفته اما بر اساس تحقیقات خود دریافت که این نوع کنسول ها خیلی موفق نبوده است.

رایان در گفتگو با AV Watch گفت:

“چیزی که می توان گفت این است که اگر به تاریخچه تجارت بازی نگاه کنید، ایجاد یک کنسول ویژه با قیمت پایین و کاهش مشخصات چیزی است که در گذشته نتایج خوبی نداشته است.” “ما این گزینه را مورد بررسی قرار داده ایم و دیده ایم سایر مدیران كه اقدام به این كار كرده اند متوجه شدند که چقدر مسئله ساز است.”

 

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

رایان در ادامه توضیح داد که یک عامل مهم در تصمیم گیری برای تولید نکردن PS5 با مشخصات پایین تر، کاهش عمر بالقوه این نوع کنسول ها است.

رایان ادامه داد:

“بر اساس تحقیقات ما مشخص است افرادی که کنسول بازی می خرند می خواهند چهار، پنج، شش یا حتی هفت سال از آن استفاده کنند.” وی افزود: “آنها می خواهند باور كنند كه چیزی خریداری كرده اند كه در مقابل گذر سال ها افت نکند و قرار نیست در طی دو تا سه سال منسوخ شود.”

دقیقاً مشخص نیست که رایان به کدام کنسول های قبلی اشاره کرده است، اگرچه به نظر می رسد رئیس PlayStation توجیه می کند که چرا سونی ترجیح داده است نسخه PS5 Digital Edition را عرضه کند، که دارای مشخصات همان PS5 استاندارد است، اما فاقد دیسک است و ۱۰۰ دلار کمتر قیمت دارد.

این در تضاد با رویکرد مایکروسافت در ایجاد جایگزین ارزان تر و ارزان تر برای کنسول پرچمدار خود است.

به هر حال، ما می دانیم که در کنار Xbox Series X مایکروسافت در تاریخ ۲۰ آبان ۹۹ Xbox Series S با قدرت کمتری (اما به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر) را ارایه می کند که هزینه آن فقط 299.99 دلار است. این ۱۰۰ دلار کمتر از PS5 Digital Edition است که 399،99 دلار قیمت دارد.

در حالی که کنسول ارزان قیمت مایکروسافت با ارائه مقرون به صرفه ترین گزینه نسل بعدی، با استقبال مثبت روبرو شده است، به نظر می رسد سونی در تصمیم خود برای حفظ PS5 Digital در همان مشخصات جایگزین استاندارد خود اطمینان دارد، حتی اگر قیمت آن کمی بیشتر از سری اس ایکس باکس باشد.

رایان گفت:

“واضح است كه قیمت فاكتور بسیار مهمی است.” “ما به استراتژی های رقابتی شرکت های دیگر احترام می گذاریم. با این وجود، ما کاملاً متعهد به استراتژی فعلی و تاثیری که خواهیم داشت، ایمان داریم.”

به راستی نظر شما چیست؟ آیا همه کاربران گیمینگ 4K و بالاتر نیاز دارند؟ آیا نباید یک کنسول ارزان تر داشته باشیم که مثلا بازی ها را تا رزلوشن 2K به خوبی اجرا کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

لابد ی چنتاشم میخواسته مجانی بده 😐

Mahdi

عاشقتم سونی.مایکروسافت

online_wireless

باشه ما هم باور كرديم

MohammadFarhaadi

فقط خواسته توجیه کنه.

Milad7

عشق است پلی 5 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)