حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قرار دادن لینک در کپشن اینستاگرام به زودی ممکن می شود اما یک شرط دارد!

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

شاید یکی از مهم ترین ویژگی هایی که اینستاگرام ندارد را بتواند همین موضوع لینک در کپشن دانست. به تازگی گفته شده که قرار دادن لینک در کپشن اینستاگرام به زودی ممکن می شود. این البته شرایطی دارد که شاید از آن خوشحال نشوید!

لینک در کپشن اینستاگرام

اینستاگرام در تقلید از ویژگی هایی که سایر پلتفرم های اجتماعی در اختیار داشته اند، استاد بوده است. جدیدترین مورد مربوط به Reels بود که سعی داشت TikTok داخلی کاربران خود باشد، البته با موفقیت محدود تا به امروز. با این حال، بنا به دلایلی پلتفرم متعلق به فیس بوک از اقتباس ویژگی از شرکت مادر اصلی یا توییتر خودداری کرده است.

بله، ما به توانایی افزودن لینک به کپشن خود در فیس بوک و توییتر اشاره داریم. اینستاگرام از درج این ویژگی دور مانده است و تا به امروز فقط به کاربران امکان می دهد لینک ها را از طریق بیو خود به اشتراک بگذارند. با این حال، اخیرا ثبت اختراع نشان می دهد که تغییرات ممکن است به سرعت انجام شود.

اگر بخواهید از یک ثبت اختراع جدید ثبت شده توسط فیس بوک استفاده کنید، به نظر می رسد که کاربران به زودی می توانند لینک هایی را کپشن تصویر خود اضافه کنند. اما، یک داستان وجود دارد! با پاپ آپ که کاربر لینک را اضافه می کند، سوال می شود که آیا URL باید قابل کلیک باشد و اگر جواب مثبت است ، از آنها 2 دلار یا تقریباً 147 روپیه هزینه دریافت می شود.

این حق ثبت اختراع که در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شده است، می گوید که هزینه تولید پیوند می تواند مبلغ ناچیزی باشد و یا براساس تعداد کاربران متصل به شخص اصلی ارسال کننده پست است. همچنین می تواند تا حدی بر روی پروفایل کاربر باشد و ممکن است برای ایجاد پیوند هزینه ای را از وی دریافت کند اما برای آن حساب شخصی غیر تجاری از آن هزینه دریافت نکند.

این همان چیزی است که درخواست ثبت اختراع می گوید:

“اگر سیستم آنلاین محتوای متنی را دارای لینک ببینید که یک آدرس را مشخص می کند، سیستم آنلاین از کاربر ارسال کننده می خواهد در ازای تولید پیوند هزینه ای بپردازد.”

به هر حال، حق ثبت اختراع در اوایل ماه جاری ثبت شد.

اینستاگرام به کاربران با بیش از ۱۰ هزار فالوور یا کسانی که نمایه های تأیید شده دارند اجازه می دهد پیوندهای قابل کلیک را به استوری های خود اضافه کنند. در حالی که کاربران عادی پیوندهایی را از طریق بیو خود اضافه می کنند و عبارتی مثل “Link in bio” را وقتی هر یک از استوری ها یا کپشن های آنها نیاز به لینک دارد را می نویسند تا شما از صفحه پروفایل آن ها به لینک برسید.

در ادامه این حق اختراع آمده است كه این هزینه برای جلوگیری از ارسال مطالب با پیوندهای موجود به عنوان پست تبلیغاتی به صورت رایگان است.. این مقاله می گوید در صورت عدم پرداخت هزینه توسط کاربر، پیوندها به طور خودکار غیرفعال می شوند. به نظر می رسد برندهایی که برای تأیید محصولات خود به افراد مشهور یا اینفلوئنسرها نگاه می کنند می توانند هزینه بیشتری داشته باشند.

اخیرا، Instagram Reels ، که همزمان با تصمیم دولت فدرال برای ممنوعیت 59 برنامه از جمله TikTok، در هند چند ماه پیش راه اندازی شد؛ به شکل یک برگه در برنامه اضافه شد. هند اولین کشوری بود که این برگه را دریافت کرد و جایگزین برگه موجود Explore شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید از این ویژگی با پرداخت هزینه استقبال شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

حالم از مارگ زاکربرگ بهم میخوره

Milad7

خیلی هم خوب 😊

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)