حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قانون جدید رجیستری موبایل به صورت مسافری

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار داخلی، موبایل

مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: رجیستری موبایل مسافری تنها با درج شماره سیم‌کارتی امکان‌پذیر است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعال‌سازی آن گذشته باشد.

رجیستری موبایل

«پیمان قره‌داغی» گفت: از آن‌جا که برخی افراد سودجو با سواستفاده از اطلاعات هویتی مسافرانی که به خارج از کشور سفر کرده و به کشور بازگشته‌اند به نام آن‌ها سیم کارت خریداری کرده و از آن برای رجیستری گوشی تلفن همراه قاچاق استفاده می‌کنند، کمیته راهبری طرح رجیستری به دنبال در خواست رگولاتوری، سپری شدن حداقل ۲۰ روز از زمان فعالسازی سیم کارت را برای رجیستری گوشی مسافری الزامی کرد.

 

وی در تشریح جزئیات این الزام عنوان کرد: علاوه بر خرید و فعال‌سازی سیم کارت، الزام مدت زمان ۲۰ روزه برای سایر تغییرات سیم کارت مانند ترابرد، تغییر در مالکیت، تعویض سیم کارت یا تغییرات مربوط به اسناد هویتی مشترک (شناسنامه) را نیز شامل می‌شود. مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری افزود: در حال حاضر به محض فعال‌سازی سرویس تلفن ثابت، تلفن همراه و یا اینترنت پرسرعت، بلافاصله پیامکی با ماسک cra به سیم کارتی که به نام مشترک ثبت شده است، ارسال و به مشترک در مورد فعال شدن آن سرویس اطلاع‌رسانی می‌شود. در صورتی که مشترک برای چنین سرویسی اقدام نکرده باشد می‌تواند از طریق مراکز تماس اپراتورها برای غیرفعال‌سازی آن‌ها اقدام کند.

پرفروشترین موبایل های ۲۰۱۹

قره‌داغی گفت: اکنون با الزام ۲۰ روزه کمیته راهبری طرح رجیستری مشترکان فرصت کافی دارند تا در صورتی که متوجه سواستفاده از اطلاعات هویتی خود شدند برای ثبت شکایت و قطع سیم کارتی که خود اقدام به خریداری آن نکرده‌اند در اپراتور همراه اول با شماره ۰۹۹۹۰، در اپراتور ایرانسل با شماره ۷۰۰ و در اپراتور رایتل با شماره ۲۰۰ تماس بگیرند و مشکل خود را برطرف کنند. ضمن این که مشترکان برای تماس با خط اپراتوری به‌غیر از اپراتور خودشان می‌توانند با شماره‌گیری ۰۹۱۲۹۹۹۰ از خدمات مرکز تماس همراه اول، شماره ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ اپراتور ایرانسل، شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ اپراتور رایتل، شماره ۰۹۹۹۹۹۹۹۰۰۰ اپراتور سامان تل، شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰ اپراتور شاتل موبایل و شماره ۰۹۹۹۱۱۰۰۰۰۰ اپراتور نگین تل (آیتل) مساله را با آن‌ها در میان بگذارند.

وی درباره راه‌های رسیدگی به شکایات مشترکان در مورد سواستفاده از اطلاعات هویتی، بیان کرد: مشترکان در صورت داشتن شکایت در مورد سواستفاده از اطلاعات هویتی خود می‌توانند با مرکز تماس ۲۴ ساعته ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵ تماس گرفته و یا به سایت https://195.cra.ir/ مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت و برای قطع سیم کارت اقدام کنند.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

خیلی دیر مطالب رو پوشش میدید 🤦‍♂️

علی رحیمی

توی ای بهبهه کرونا و آموزش مجازی این قوانین مسخره باعث افزایش قیمت موبایل و تبلت و در پی اون ناتوانی مردم در خرید موبایل و تبلت میشه

Hrkhk

قوانین رجیستری خیلی باحاله… فرض کنید شما یه تور خارجی برید و اونجا یه آیفون 11 پرو با قیمت 1000 دلار بخرید… بعدش برگردید و رجیسترش کنید با پاسپورتتون و گمرکیش هم پرداخت کنید… بین 25 تا 26 براتون میفته و میتونید 30-32 بفروشیدش…

MohammadFarhaadi

حمایت از حقوق مصرف کننده؟!خر خودتونین و جد آبادتون لاشخورای کثیف.

Mahdi

عاشقتم رجیستر

Milad7

طبق اخبار رسیده از امروز هزینه گمرکی گوشی ها افزیش پیدا کرده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)