حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۵ از بازی های PS1، PS2 و PS 3 پشتیبانی نخواهد کرد

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | پلی‌استیشن

سونی در مورد جزئیات مربوط به پشتیبانی سازگار با پلی استیشن ۵ و به طور خاص این که آیا قادر به بازی کردن بازی های نسل های قبل از پلی استیشن ۴ است، تا حدودی مبهم بوده است. پرسش این است که آیا شما می توانید بازی های PS1، PS3 و PS2 را بر روی PS5 بازی کنید؟ طبق گفته یوبی سافت، بازی های آن کنسول ها در کنسول نسل بعدی پشتیبانی نمی شوند. بله، پلی استیشن ۵ از بازی های PS1، PS2 و PS 3 پشتیبانی نخواهد کرد. اگرچه شایعات طرحی مشابه همین را در Xbox هم پیش بینی می کردند، اما به نظر می رسد PS5 فقط با برخی از عناوین PS4 سازگار خواهد بود.

پلی استیشن ۵

یک صفحه پشتیبانی Ubisoft توضیح می دهد که چگونه عناوین آن از PS4 به PS5 منتقل می شود، زیرا به نظر می رسد هر ناشر رویکرد متفاوتی را برای به روزرسانی های cross-gen (بین نسلی) در نظر گرفته است. در این پست ذکر شده است که بازیکنان PS4 می توانند به صورت آنلاین با بازیکنان PS5 بازی کنند که این امر با تعهد Ubisoft تا کنون برای ارائه نسخه های جدید نسل بعدی رایگان برای عناوینی مانند Assassin’s Creed Valhalla و Watch Dogs: Legion همسو است.

هرچند در نزدیکی پایان است ، این صفحه این یادداشت را اضافه می كند:

“سازگاری با نسل های قبلی برای عناوین پشتیبانی شده پلی استیشن ۴ در دسترس خواهد بود، اما برای بازی های پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۲ یا پلی استیشن ۱ امكان پذیر نخواهد بود.”

این می تواند به این معنی باشد که سازگاری با نسل های قبلی و فراتر از PS4 بخشی از برنامه سونی برای کنسول جدید خود نیست  یا اینکه Ubisoft هنوز نمی تواند چیز دیگری بگوید. با وجود زمان محدود تا زمان معرفی و پیام های مبهمی که عنوان های PS4 در هنگام پخش در PS5 همچنان قابل بازی هستند، به نظر می رسد که احتمالاً فقط یک نسخه قبلی قابل پشتیبانی خواهد بود

به عنوان یک مقایسه، مایکروسافت قبلا تأیید کرده است که Xbox Series X با اکثر بازی های ایکس باکس One و همچنین تمام Xbox 360 و بازی های اصلی Xbox که از قبل با کنسول های نسل فعلی آنها سازگار است و با نسل های قبلی سازگار خواهد بود. انتظار می رود پس از راه اندازی سری X ، بازی های بیشتری به لیست سازگاری اضافه شوند. مایکروسافت در ضمن اضافه کردن بازی های جدید سازگار با نسل های قبلی در Xbox One را موقتاً متوقف کرده است.

کنسول PS5 با داشتن نسخه معمولی و کاملا دیجیتالی این فصل تعطیلات را آغاز می کند. در حال حاضر سونی هنوز نیاز به تأیید لیست راه اندازی، تاریخ دقیق انتشار و قیمت آن دارد، اما برنامه ای را ارایه کرده است که در آن می توانید برای اولین بار PS5 را پیش خرید کنید. Spider-Man: Miles Morales نیز در حال حاضر قرار است این فصل تعطیلات را ارایه کند، در حالی که گفته می شود عنوان دیگر Insomniac در PS5 ، Ratchet and Clank: Rift Apart ، در “برنامه ارایه” PS5 قرار دارد.

نظر شما چیست؟ با پشتیبانی از بازی های نسل قبلی چقدر خوشحال تر خواهید بود؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

هشدار ❗⁦
شوک جدید ارزی ،افزایش بی سابقه نرخ تورم ،تک نرخی شدن ارز ❗
خبر گذاری تسنیم ✓
________________________
این چه کشوریه؟؟ باید هر روز از این دسته اخبار بشنویم؟؟

Mahdi

عاشقتم مایکروسافت

MohammadFarhaadi

خوب مدیر عامل سونی همون موقع گفت که این بکوارد تقریبا یه امر غیر ممکنه برای ما و مایکروسافت بخاطر اینکه یه شرکت نرم افزاریه بزرگه و با کار خیلی زیاد تونست محققش کنه.البته صحبت از بکوارد در سونی هم شد ولی اون چیزی که در ایکس باکس بود نیست و در اصل یه مدل ریمیک بازیه برای نسل بعده تا بکوارد.در صورتیکه ایکس باکس علاوه بر اینکه شما میتونی همون دیسک اصلی بازیهای کنسول نسل اول ایکس باکس تا مدل پرو نسل قبل رو بازی کنید(با دانلود مجدد و بهینه کردن برای نسل جدید) میشه کنسولهای ایکس باکس رو بصورت آفلاین به هم متصل کرد و بازیها رو به اشتراک گذاشت.یه زمانی دوستان اعتقاد داشتن بکوارد یه چیز مزخرفه!!!در صورتیکه عظیمترین پروژه بازیه مایکروسافت بود.تو نظر سنجی هم سونی فنها بعنوان اولین آپشن بهش رای دادن.

Amir galaxy

چقد هیجان انگیز…
ما که این کنسول هارو فقط تو کلوپ میتونیم امتحان کنیم…
افسوس

Milad7

بالاخره اینم یه ترفنده برای فروش !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)