حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارت گرافیک RTX 3080 شرکت Nvidia با قیمت ۶۹۹ دلار رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 19 دیدگاه | پردازشگرها، کارت گرافیک

انویدیا امشب از کارت گرافیک های جدید سری GeForce RTX 3000 خود رونمایی می کند. انویدیا هفته هاست که این کارت های جدید را بازاریابی پیش از ارایه، می کند و همچنین قبل از رسمی شدن RTX 3080 امروز اطلاعات زیادی درز کرد. بر اساس معماری جدید Ampere انویدیا، کارت گرافیک RTX 3080 برای جانشینی کارتهای RTX 2080 و 2080 Ti با عملکرد بهتر و پشتیبانی از ray-tracing طراحی شده است.

کارت گرافیک RTX 3080

انویدیا با RTX 3080 تا دو برابر RTX 2080 و حتی از کارت RTX 2080 Ti انویدیا عملکرد چشمگیرتری دارد. این کارت با ۱۰ گیگابایت حافظه G6X روانه بازار می شود و هنگام عرضه در تاریخ ۲۷ شهریور 699 دلار قیمت دارد.

قلب این GPU جدید یک طراحی حرارتی به روز شده است. انویدیا برای RTX 3080 خود یک برد جدید به شکل قلاب ساخته که همراه با یک سیستم خنک کننده جدید ساخته شده است. راه حل جدید خنک کننده برای بهبود جریان هوا و غلبه بر برخی از محدودیت های محلول های خنک کننده که امروز در RTX 2080 وجود دارد، طراحی شده است.

این شامل تنظیمات فن دوتایی است که برای بهبود جریان هوا بیش از 55 درصد و با نوید خنک کننده بسیار آرام و کارآمد طراحی شده است. انویدیا از یک فن براکت با فن پشتی دبی استفاده می کند.

کارت گرافیک RTX 3080

کارت گرافیک RTX 3080

انویدیا از کارت اتصال جدید 12 پین در کارت های RTX 3000 خود استفاده می کند، که کوچکتر از استفاده از دو کانکتور هشت پین سنتی است. این شرکت با کارت های Founders Edition خود آداپتور سازگار با کابل های هشت پین را در اختیار شما قرار خواهد داد. انویدیا یک کانکتور 12 پین را انتخاب کرده است تا فضای بیشتری را برای اجزای سازنده و خنک شدن در برد ایجاد کند.

در کنار RTX 3080 ، انویدیا RTX 3070 ارزان تری را نیز با قیمت 499 دلار در ماه اکتبر عرضه می کند. این کارت همچنان کارت توانایی بیشتری نسبت به RTX 2080 قبلی و با هزینه بسیار کمتر خواهد بود. این عملکرد همچنین RTX 3070 را به راحتی بالاتر از کارت های 1080 Ti و 1080 برای بازی های 1440p قرار می دهد.

کارت گرافیک RTX 3070 همچنین از وعده های انویدیا در مورد بهبود حرارت و عملکرد آرامتر، از یک راه حل خنک کننده مشابه RTX 3080 استفاده خواهد کرد.  RTX 3070 در ماه اکتبر با قیمت 499 دلار در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره کارت گرافیک RTX 3070  چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

به مثل اینکه امسال همه خواستن قیمتارو بیارن پایین

AŁɪ

حضرت عشق معرفی شد 💕😍
لامصب چه طراحی قشنگی داره .
Rtx 3070 از 2080ti قوی تره به گفته این مطلب دیگه rtx3080 چی باشه .
خنک کننده بی نظیری هم داره .
سی پی یو های نسل ده اینتل احتیاج به همچین کارت گرافیکی داشتن ⁦👌

pooria

اینتل که گند زده amd ها نیاز داشتند

AŁɪ

اینتل گند زده؟؟😶 ببخشید ولی همانند گذشته اینتل برای بازی و استریم و فریم بالاتر بهتر از Amd هست 😊

pooria

بله اینتل در مبحث گیمینگ بهتر عمل کرد6 منتها اختلاف زیاد نبوده و به چند fps خلاصه میشه که زیاد چشمگیر نیست منتها در کار های دیگه amd ها عملکردی بعضا دوبرابری از خود نشون میدن که اینجا عقد حکم میکنه که برای 4،5 فریم بیشتر به سراغ اینتل بریم یا چیپ های ارزون تر amd که خنک تر هستند و همینطور به صورت فابریک خنک کننده های قدرتمنی روشون ارائه میشه عملکردی بهتری هم دارند به غیر از گیمینگ که زیاد نیست مصرف کمتری هم دارند همینطور که میدونید اینتل ها 14 نانومتر هستند که 100 تا پلاس اینتل روش گذاشته در حالی که amd الان 7 ئه و داره به 5 نانو مهاجرت میکنه لازم هم نیست بری از علی رکسا و…. بپرسی عملکرد کدوم بهتره تو تست های یوتیوب خدت میتونی به صورت کامل ببینی

AŁɪ

Amd به دلیل داشتن تعداد هسته های بیشتر توی بحث رندرینگ بهتر عمل می‌کنه نه بازی .

Taha

علی همه ی یوتوبرا میگن اینتل برا بازی و AMDواسه استریم بهتره.
علیرکسا رو میشناسی؟ازش پرسیدم

AŁɪ

طاها اونی که فریم بیشتر میده رو برای استریم و بازی انتخاب میکنن نه اونی که هسته بیشتر داره ،در ضمن سی پی یو ای که حالت هایپر ترد داره مثل پرچمدارای اینتل میتونن دوگانه و چند گانه کار کنن
بعضیا هم هستن سیستم جفت میبندن یعنی یه سیستم واسه بازی و یکی واسه کارای دیگشون هم زمان، لابد اونا جفت بستن ترکیبی اینتل و amd ولی کارت گرافیک چیزی بجز گیگابایت سری ائوروس و ایسوس روگ بستن اشتباهه .

Taha

ممنون 🙏👌

AŁɪ

حداقل فکر میکردم قیمتش از ۸۰۰ دلار به بالا باشه 😶😅👌

ArtinAzodi

چه خوشگله………قیمتش البته برای ما ایرانیا گرونه
راستی الان gtx 1050ti برای بازی های معمولی و رندر گرفتن عکس با 3ds max چطوره؟؟؟میرزه؟؟؟

AŁɪ

بله جوابگو هست .

ArtinAzodi

خیلی ممنونم

pooria

فعلا جواب بهت میده منتها اگه میخوای چند سالی نگهش داری ضعیفه

AŁɪ

قیمتش چقدر خوبه یادم رفته بود کلا 😍 دوبرابر از ۲۰۸۰ قوی تره ولی نصفش قیمت داره .👌

Farcry

با این قیمت . قدرت خیلی بیش تر نسبت به RTX 2080 TI به نظرم خیلی خیلی عالیه.الان این رو کاغذ دو برابر قوی تر از کنسول های نسل 9 هست (حتی شایئ بیش تر) که یه pc باهاش ببندن تقریبا تا 1500 دلار یا یکم بالاتر در میاد که نسبت به قیمت 500 دلاری کنسول ها با این قدرت به نظرم برای اون طرف آبی ها ارزش داره ولی خب باز کنسول ها برای اکثر افراد با بازی های انحصاری که دارن با ارزش تره.

Auroro

اونوقت میزنی اخبار صدا سیما آذری جهرمی از کارت گرافیک داخلی رونمایی میکنه بعد واردات ایما ممنوع میشه قیمتش 3 برابر میشه🤦‍♂️🤦‍♂️

Mahdi

عاشقتم ان‌ویدیا

Milad7

قیمت رقابتی و مناسبی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)