حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروشگاه فیس بوک آغاز به کار کرد، اینستاگرام متمرکز بر فروش در لایو

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

وقتی کاربران شما میلیاردی هستند هزاران راه درآمدی دارید که می توانید انتخاب کنید. یکی از این روش ها ایجاد فروشگاه است. امروز فروشگاه فیس بوک آغاز به کار کرده است در حالی که اینستاگرام متمرکز بر فروش در لایو خواهد بود.

فروشگاه فیس بوک

فیس بوک تعدادی از ویژگی های جدید تجارت الکترونیکی را هم در برنامه اصلی فیس بوک و هم در اینستاگرام اعلام کرده است.

این همه گیری کرونا بسیاری از مشاغل را مجبور به تغییر در جهت فروش آنلاین کرده است و فیس بوک در ماه مه در مورد توانایی تاجران برای ایجاد فروشگاه های فیس بوک، هم در فیس بوک و هم در اینستاگرام صحبت کرد. اخیرا ، اینستاگرام یک بخش با طراحی مجدد برای فروشگاه را راه اندازی کرده است که کاربران می توانند محصولات برندها و سازندگان مورد علاقه خود را مرور کنند.

اکنون این شرکت تجربه مشابهی را با برنامه اصلی فیس بوک به ارمغان می آورد. این شرکت گفت که در ایالات متحده آمریکا، آزمایش بخش جدیدی به نام Facebook Shop را آغاز کرده است. مانند فروشگاه اینستاگرام، در واقع یک مقصد خرید است که در آن می توانید محصولاتی از مشاغل مختلف را پیدا کنید. (این متفاوت از Facebook Marketplace است)

فروشگاه فیس بوک

فروشگاه فیس بوک

جورج لی، مدیر مدیریت محصولات، گفت هدف این است که چیزی را ایجاد کنیم که “منحصر به فرد برای برنامه Facebook و جامعه Facebook باشد.”

وی گفت:

“این به معنای این نیست که بگوییم هیچ نیازی یادگیری وجود ندارد.” “[فروشگاه اینستاگرام و فروشگاه فیس بوک] احتمالاً در روز اول کمی متفاوت به نظر می رسند، و هدف این نیست که آنها یک دستگاه با همان تجربه باشند.”

علاوه بر این، این شرکت ابزارهای جدیدی را برای مشاغل در حال فعالیت در فروشگاههای Facebook، از جمله طرح بندی های جدید طراحی، امکان مشاهده پیش نمایش در کل مجموعه ها، امکان ایجاد خودکار فروشگاه ها در صورت فروشنده جدید و داده های جدید در تجارت، اعلام کرده است. همچنین مغازه ها یک گزینه پیام رسانی جدید برای مشتریان دارند که می توانند از طریق مسنجر، واتساپ یا اینستاگرام مستقیم یک پیام را به فروشندگان ارسال کنند.

در سمت اینستاگرام، این شرکت اعلام کرده است که کلیه فروشندگان در ایالات متحده قادر خواهند بود از ویژگی های پرداخت اینستاگرام “در هفته های آینده” استفاده کنند، یا از طریق مدیریت بازرگانی فیس بوک یا از طریق پلتفرم های بزرگ BigCommerce و Shopify (با ادغام های بیشتر برنامه ریزی شده). اینستاگرام از میزان سهم فروش خود برای پرداخت وجه در بقیه سال چشم پوشی می کند.

فروش در لایو اینستاگرام

فروش در لایو اینستاگرام

این شرکت همچنین آزمایش یک تجربه خرید مستقیم را انجام داده است، جایی که مشاغل می توانند محصولات را در یک لایو نشان دهند، در حالی که مصرف کنندگان می توانند محصولات برجسته را فهرست کرده و خرید کنند. ویژگی Instagram Live Shopping اکنون باید در دسترس همه فروشندگان با استفاده از خرید Live Instagram در ایالات متحده باشد.

ویشال شاه، معاون اینستاگرام گفت:

“ما شاهد خریدهای مستقیم در سایر نقاط جهان هستیم.” “همه گیری کرونا واقعا رفتار را از دیدگاه مصرف کننده تغییر داده است، بنابراین ما به همان سرعت ممکن حرکت می کنیم تا بتوانیم این ابزارها را برای کمک به کسب و کارها ارائه دهیم”.

هر چند که این ویژگی ها در بازار کشور ما در دسترس نخواهند بود اما نظر شما درباره عملکرد فیس بوک برای استفاده از شرایط در جهت تبدیل شدن به یک مارکت-پِلِیس چیست؟ به نظر می رسد که آمازون باید کمی نگران باشد؟

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

هر چند که این ویژگی ها در بازار کشور ما در دسترس نخواهند بود….

داخل کشور ما چه چیز در دسترسه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)