حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Transcription ورد برای تبدیل صوت به متن یا تایپ صوتی

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | مایکروسافت

امروز مایکروسافت قابلیت Transcription ورد به عنوان سرویس رونویسی جدید خود را برای مشترکین مایکروسافت ۳۶۵، در دسترس عمومی قرار داد. اکنون در نسخه آنلاین Word ارایه شده و برای سایر سیستم عامل ها بعدا راه اندازی شده است. علاوه بر این، Word همچنین ویژگیهای جدید دیکته را دریافت می کند، که اکنون به شما امکان می دهد از صدای خود برای قالب بندی و ویرایش متن خود استفاده کنید. قابلیت Transcription ورد برای تبدیل صوت به متن یا تایپ صوتی می تواند سبب شود که خیلی از کارها سریع تر و تمیزتر انجام شوند.

قابلیت Transcription ورد

همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی جدید به شما امکان می دهد مکالمات، به صورت زنده و از پیش ضبط شده را رونویسی کنید و سپس آن نسخه ها را درست در داخل Word ویرایش کنید. با این کار، این شرکت با سرویس هایی مانند Otter و برنامه ضبط کننده صدای گوگل سر به سر می رود، هر چند همه آنها جوانب مثبت و منفی خود را دارند.

قابلیت Transcription ورد

قابلیت Transcription ورد

برای شروع کار با قابلیت Transcription ورد، به سادگی دکمه را در نوار منو قرار داده و روی “Transcription” کلیک کنید. از آنجا، می توانید مکالمه ای را که اتفاق می افتد ضبط کنید. این کار با استفاده از ضبط مستقیم آن از طریق بلندگوی و میکروفون لپ تاپ، یا مثلاً – یا با ضبط کردن آن به روش دیگر و سپس بارگذاری آن پرونده صورت می پذیرد.

پسوندهای پشتیبانی شده در قابلیت Transcription ورد عبارت اند از:

  1. ۱- .mp3
  2. ۲- .wav
  3. ۳- .m4a
  4. ۴- .mp4

همانطور که Dan Parish، مدیر اصلی گروه اصلی مایکروسافت برای رابط کاربری جدید، در یک جلسه مطبوعاتی پیش از اعلامیه امروز، خاطرنشان کرد:

وقتی یک تماس را به طور زنده ضبط می کنید، مثلا هنگام انجام مصاحبه خود، تبدیل متن در پس زمینه انجام می شود.

این تیم عمدا تصمیم گرفت که متن زنده را به شما نشان ندهد، زیرا تحقیقات کاربری خود نشان داد که این حواس پرت است. اعتراف می کنم که دوست دارم متن زنده را در اوتر و ضبط کننده مشاهده کنم، اما شاید من در آن تنها باشم.

مانند سایر سرویس ها، قابلیت Transcription ورد به شما امکان می دهد بر روی پاراگراف های جداگانه در متن کلیک کرده و سپس آن را با سرعت های مختلف گوش دهید. از آنجا که متن خودکار به طور اجتناب ناپذیری در آن دچار مشکل خواهد شد، این یک ویژگی ضروری است. اما متأسفانه، Transcription به شما اجازه نمی دهد روی کلمات جداگانه کلیک کنید.

یک محدودیت عمده سرویس در حال حاضر این است که اگر دوست دارید بصورت آفلاین ضبط کنید و سپس پرونده های خود را بارگذاری کنید، به مدت زمان 300 دقیقه یا ۵ ساعت محدود می شوید، بدون این که مثلاً بتوانید این مسئله را با هزینه اضافی تمدید کنید. من می دانم که اغلب بیش از پنج ساعت مصاحبه در هر ماه انجام می دهم، بنابراین این حد کم به نظر می رسد، به ویژه با توجه به اینکه اوتر 6000 دقیقه در ارزانترین پنل پولی برای من فراهم می کند. حداکثر طول نسخه در Otter چهار ساعت است در حالی که تنها محدودیت مایکروسافت محدودیت بارگذاری پرونده 200 مگابایت است و محدودیتی در ضبط زنده ندارد.

مسئله دیگری که من در اینجا متوجه شدم این است که اگر به اشتباه از برگه با Word در آن خارج شوید، روند رونویسی متوقف می شود و به نظر نمی رسد راهی برای شروع مجدد آن وجود داشته باشد.

همچنین طول می کشد تا پرونده های بارگذاری شده رونویسی شوند. تقریبا همانقدر طول می کشد تا مکالماتی که من سعی کردم آنرا رونویسی کنم، اما نتایج بسیار خوب است و اغلب بهتر از خدمات خدمات رقیب. رونویسی برای Word همچنین کار خوبی را انجام می دهد که افراد مختلف را در یک مکالمه جدا می کند. به دلایل حفظ حریم خصوصی، شما باید نام خود را به آن ها اختصاص دهید – حتی هنگامی که مرتبا صدای همان افراد را ضبط می کنید.

برای مثال خوب است که مثلاً ویژگی مشابه OneNote را دریافت کنید و حدس من این است که مایکروسافت ممکن است به مرور زمان این برنامه را در برنامه یادداشت برداری خود گسترش دهد. برای من، این مکان طبیعی تر برای کار است.

ویژگی های جدید دیکته در Word به شما امکان می دهد دستوراتی مانند “حرف آخر” را استفاده کنید، و “اگر می خواهید آن نمادها را به متن اضافه کنید” بگویید “ampersand” یا “percentage sign” (یا مثلا “صورتک لبخند” البته اگر این انواع متونی است که شما در Word می نویسید.)

حتی اگر شما اغلب نیازی به رونویسی متن ندارید، این ویژگی جدید نشان می دهد که چگونه مایکروسافت اکنون از خدمات اشتراک خود برای راه اندازی ویژگی های پیشرفته جدید برای تبدیل کاربران رایگان به کاربران پولی استفاده می کند.

من تعجب خواهم کرد اگر ابزاری مانند ویرایشگر مایکروسافت (که ویژگی های بیشتری را برای پرداخت کاربران دارد)، این سرویس رونویسی و همچنین برخی از ویژگی های جدید هوش مصنوعی مانند Excel و PowerPoint ، برخی کاربران را به مشترکین پولی تبدیل نکند.

نظر شما درباره این ویژگی جدید مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

فوق العاده هست

Milad7

عالی و بسیار کاربردی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)