حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه چیز درباره صندوق دارای دوم : ETF پالایشی یکم

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید

بحث بورس مدت زیادی است که در کشور داغ است. احتمالا شما هم در این زمینه وارد شده باشید. یکی از موضوعات مهم در این زمینه را می توان صندوق سرمایه گذاری جدید ETF دوم دانست. اینجا همه چیز درباره صندوق دارای دوم یعنی ETF پالایشی یکم برای شما آماده شده است.

دارای دوم

برای اطلاع از اخبار مشابه، در کانال تلگرام ترنجی عضو شوید. اجازه بدهید به سوال های کلی درباره صندوق ETF دوم بپردازیم:

چه سهم هایی در صندوق ETF دوم حضور دارند؟

سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در اجرای جز (۲) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و مصوبات هیأت محترم وزیران در این زمینه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری، بخشی از سهام خود در شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تبریز (شبریز) و پالایش نفت تهران (شتران) را از طریق سازمان خصوصی سازی (به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران) واگذار می‌نماید.

حداکثر مبلغ صندوق دارای دوم چقدر است؟

سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، پنجاه میلیون ریال (پنج میلیون تومان) تعیین شده است. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‌پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

تخفیف دولت روی صندوق دارای دوم به چه میزان تعیین شده است؟

پس از اتمام پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال ۲۰ درصد تخفیف به قیمت پایانی سهم در روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی توسط سازمان خصوصی سازی به صندوق واگذار خواهد شد.

چند واحد از صندوق ETF پالایشی می تواند خرید؟

حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی ایرانی دارای کد ملی، پس از کسر میزان سرمایه گذاری همان فرد در صندوق دارا یکم، ۵۰۰ واحد سرمایه‌گذاری است.

دارای دوم

دارای دوم

از چه طریقی می توان صندوق دارای دوم خرید؟

پذیره‌نویسی به صورت همزمان از طریق بورس اوراق بهادار تهران و شبکه بانکی کشور برای هر شخص حقیقی دارای کد ملی امکان پذیر است.

دارای صندوق چقدر از سهم کل است؟

پنج درصد (۵ درصد) از مبلغ جمع آوری شده در دوره پذیره نویسی به بازارگردانی واحدهای سرمایه گذاری در همان صندوق تخصیص خواهد یافت و جز دارایی‌های صندوق محاسبه می‌شود.

اتباع خارجی می توانند صندوق دارای دوم بخرند؟

پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری موضوع این دستورالعمل صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی و یا اتباع خارجی نمی‌توانند در این پذیره نویسی شرکت نمایند.

زمان خرید صندوق دارای دوم چه تاریخی است؟

شروع پذیره نویسی از بامداد روز چهارشنبه ۵ شهریور ماه ۹۹ آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه ۹۹ ادامه خواهد یافت.

بدون کد بورسی می توان صندوق دارای دوم خرید؟

پذیره نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) صرفاً از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی صورت می‌گیرد. اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی) می‌توانند از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب برای خرید واحدها اقدام نمایند. هر شخص می‌تواند صرفاً یکی از این دو روش را انتخاب نماید.

اکیداً توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنان عزیز جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها پرهیز نموده و پذیره نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری‌ها و سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری بانک‌ها انجام دهند.

متقاضیان دارای حساب در هر یک از بانک‌های منتخب می‌توانند از طریق مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک‌های مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد نیاز، نسبت به پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری مزبور اقدام نمایند. چنانچه متقاضی به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه نماید، بانک‌ها مکلف به پذیرش و دریافت اطلاعات وی هستند.

انجام ثبت نام اولیه (حداقل تا ابتدای مرحله احراز هویت) در سامانه سجام به نشانی https://www.sejam.ir صورت می‌پذیرد.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedram_01

سلام نفهمیدم چجوری باید بخرم ؟ من الان کد بورسی دارم و تو ایزی تریدر هم هستم . عرضه اولیه ها رو اتوماتیک برام میخره آیا اینم اتوماتیک میخره ؟ من چهارشنبه سر کار هستم ایا میشه غروب خرید کرد ؟ یا احتمال داره همون صبح تموم بشه

afsoon

پیشنهاد میکنم سهم سهای شتران شبریز شبندر شپنا رو خودت بخری .چون احتمالا دارا دوم هم به ناو خودش نمی‌رسه هیچ وقت .

afsoon

با این اصلاح عمیق پالایشی ها و شاخص خریدش با سود خوب همراه هست .اما واسه کسایی که کد بورسی دارند پیشنهاد میکنم سهام پالایشی ها رو جدا گونه بخرن .

pedram_01

خب عزیز جدا بخری شامل تخفیف نمیشه . دارا دوم 20 درصد تخفیف داره

afsoon

خب بیست درصد تخفیف درست .اما اینو یه عده زیاد میخرن که اهل بورس نیستن .پس با یه سود مشخص میفروشن و مثل دارایکم همیشه سی درصد زیر ناو معامله میشه و کلا این سهم ها واسه نوسان گیری خوبه نه نگهداری .

Milad7

با بورس دستوری کلی نقدینگی مردم را پودر کردن =))

علی شیخ زاده

اما من فکر میکنم دارا دوم با این قیمت بسیار جذابه و ارزش خرید بالایی داره.
پیشنهاد من اینه که از الان پالایشی بخرید و یک روز مونده به پایان زمان پذیره نویسی دارا دوم پالایشی ها رو بفروشید و دارا دوم بخرید چون از امروز پالایشی ها هر روز مثبت ۵ هستن و میرن واسه رشد دوبرابری و میتونید تا اون روز چند درصد سود بگیرید بعد بفروشید و دارا دوم که حاوی پالایشی های به قیمت امروز هست رو بخرید.
به عبارت دیگه پالایشی ها رو با قیمت امروز رو دوبار میخرید و دوتا سود کسب میکنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)