حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری X-Cube سامسونگ در ساخت تراشه ها

سامسونگ چند ماه پیش ساخت تراشه ها را با استفاده از فن آوری جدید ۵ نانومتری EUV خود آغاز کرد، اما این بدان معنی نیست که این شرکت فناوری های قدیمی خود را بهبود نمی بخشد. گام بعدی فناوری X-Cube سامسونگ در ساخت تراشه ها است.  این فناوری نوین پیشرفت های مهم و پایه ای مانند کاهش فضا و افزایش کارایی را ارایه می دهد.

فناوری X-Cube سامسونگ در ساخت تراشه ها

اوایل امروز، غول فناوری کره جنوبی اعلام کرد که فناوری جدید بسته بندی تراشه X-Cube که سرعت بالاتر و راندمان بهتری را همزمان ارائه می دهد، هم اکنون آماده استفاده است.

بازوی تولید تراشه های این شرکت یعنی Samsung Foundry ، تولید تراشه های آزمایشی را با استفاده از فناوری X-Cube (یا Extended Cube) به پایان رسانده است. فناوری جدید بسته بندی تراشه مدار یکپارچه 3D اکنون برای تولید تراشه های ۷ نانومتری در دسترس است. این امکان را برای انباشت نازک تراشه های متعدد فراهم می کند تا یک نیمه هادی فضای کمتری داشته باشد. این فرآیند در تراشه از طریق (TSV) برای اتصال الکتریکی عمودی به جای استفاده از سیم استفاده می کند.

 

 

سامسونگ ادعا می کند که طراحان تراشه می توانند از فناوری X-Cube خود برای طراحی تراشه های سفارشی استفاده کنند که به بهترین وجه مطابق نیازهای منحصر به فردشان باشد. با تشکر از فناوری TSV ، مسیرهای سیگنال بین پشته های مختلف در یک تراشه به طور قابل توجهی کاهش می یابد و باعث افزایش سرعت انتقال داده و راندمان انرژی می شود. بلوک های مختلف، حافظه و تراشه های ذخیره سازی را می توان در بالای یکدیگر قرار داد تا بسته های سیلیکونی جمع و جور تر ایجاد شود.

این شرکت می گوید که این فناوری در بخش های 5G ، AI (هوش مصنوعی) ، AR (واقعیت افزوده) ، HPC (محاسبات با کارایی بالا) ، موبایل و VR (واقعیت مجازی) استفاده خواهد شد. Samsung Foundry فناوری جدید خود را در نمایشگاه Hot Chips 2020 که از 18 آگوست تا 20 آگوست اجرا می شود، به نمایش خواهد گذاشت.

نظر شما درباره این فناوری سامسونگ چیست؟ فکر می کنید فناوری X-Cube سامسونگ در ساخت تراشه ها، می تواند آینده این صنعت باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

اگر مشکل داغ شدن حل کرده باشه خوبه.

mosayebso

طبق تست های gaming که از نوت 20 الترا گرفته شده با 30 دقیقه بازی pubg دمای گوشی از 32 به 37.8 درجه رسیده که فکر نمیکنم 38 درجه اسمش رو بشه گذاشت داغ کردن اما خب نسبت به اسنپ دراگون که معمولا 34-35 درجس دمای بیشتری رو نشون میده اما داغ کردن بنظر بنده ینی دما برسه به 43-44 درجه

charlatanism

شما به همون مدیاتک (که داغ نمیکنه ) بچسب و سامسونگ ول کن. ترول چینی پرست.اگه اگزینوس داغ میکنه پس مدی ذوب میشه.تا حالا سامسونگ از کنارتم رد نشده حالا اینجا میگی داغ میشه؟ لیاقت شما همون شیا اشغالی و هواوی دزد و جاسوسه.

mosayebso

اینحا مهمترین چیزی که به چشم میاد افزایش کارایی در عین کاهش مصرف انرژی و کاهش فضا ذخیره سازی هست
طبق لینک خود سامسونگ این فناوری هم برای 7 نانومتر و هم برای 5 نانومتر قابل استفاده هست
https://news.samsung.com/global/samsung-announces-availability-of-its-silicon-proven-3d-ic-technology-for-high-performance-applications

Samsung X-Cube’s silicon-proven design methodology and flow are available now for advanced nodes including 7nm and 5nm.

پس میشه انتظار داشت که سری اکسینوس بعدی از این فناوری استفاده کنه
فرض کنید بخش های cpu-gpu بتونن بشکل x-cube قرار بگیرن همین مورد به تنهایی میتونه هم فضای زیادی رو ذخیره کنه هم ارتباط دو مورد از مهمترین بخش های soc رو بشکل قابل توجهی افزایش بده

Mahdi

مشکل اگزینوس رو حل کن چیزی نمیخوام

charlatanism

مشکلش دقیقا چیه؟ همین که الکی گیر دادین داغ میکنه؟

Mahdi

اگزینوس قبلی خوب بود ولی این ۹۹۰ جالب نیست

charlatanism

به این میگن رونمایی خوب نه به ردمی اشغالی و شیا اشغالی 10 و اشغال TV شیا. امروز واقعا فهمیدم کاری که چینیا با ما کردن هیچ کس نکرد. اشغال پرست کردن مارو که بخاطر دو تا گوشی اشغال به هم حمله کنیم. سامسونگ اگر کاری میکنه تجربه داره و همه هم میدونن کارش درسته ولی برندهای دزد و جاسوس و البته اشغال چینی چهره سامسونگ خراب کردن با ریبرند کردن و معرفی محصولاتی که حتی عرضه جهانی ندارن یا اصلا قرار نیست تولید بشن مثل Mi mix alpha که از همون اول معلوم بود اشغال و بدرد نخوره. همین شمایی که میگی نوت20 پلاستیکی شک ندارم جلوت نوت 20 و اشغال30 اولترا مجانی بزارن یا حتی Mi اشغال نوت 20 برمیداری پس جای جمع زدن قیمت قطعات این تعصب ول کن و به شیا اشغالی و هواو اشغالی نچسب که مثل بادن. تمام

Mohammadr

عاشق این تیکه شدم..
“پس جای جمع زدن قیمت قطعات این ‘ تعصب ‘ ول کن”
چشم داداش… بای

نیما عرفانی

اگه همون کاربری که فکر میکنم باشی ، یه عذرخواهی خیلی بزرگ بهت بدهکارم اینو جدی میگم .

Milad7

فعلا که با تولید اگزینوس 990 فاجعه رخ داده … به امید روزهای بهتر برای سامی و اگزینوس اش 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)