حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثبت پتنت‌های جدید در رابطه با رانندگی خودکار توسط هوآوی

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها، هواوی

به تازگی شرکت هوآوی «پتنت» (Patent) جدیدی را به ثبت رسانده که در آن به شیوه و سیستم برای رانندگی خودکار اشاره شده‌است. «پتنت» به سندی خاص گفته می‌شود که شرکت‌ها به کمک ثبت آن حقوق مربوط به یک اختراع یا محصول را برای خود حفظ کرده و مانع از سو استفاده‌های احتمالی می‌شوند.

در این شیوه به کمک تاریخچه و شیوه رانندگی افراد و همچنین اطلاعات محیطی دریافتی یک استراتژی جدید و امن برای رانندگی خودکار مناسب برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود. این شیوه جدید را می‌توان از چند منظر مورد بررسی قرار داد. اطلاعات مربوط به عادت‌های رانندگی هر فرد از قبل در این سیستم ذخیره شده است. این اطلاعات در زمان رانندگی معمولی در شرایط مختلف مثل رانندگی در اتوبان یا خیابان درون شهری ذخیره می‌شوند. به علاوه اطلاعات محیطی نیز به صورت همزمان از روش‌های متفاوت مثل سنسورهای محیطی، اطلاعات ترافیکی و ماهواره‌ها دریافت می‌شود.

به کمک تمام این اطلاعات، سیستم می‌تواند یک استراتژی کلی در مورد شیوه رانندگی هر فرد ایجاد کند که شباهت زیادی به شیوه رانندگی خود او داشته و به کمک اطلاعات محیطی نیز کامل شده است.

در یک «پتنت» دیگر، هوآوی مدل جدیدی از مدارهای الکترونیک برای خودروهای الکترونیکی معرفی کرده است. باتری خودروهای الکترونیکی در حال حرکت نیز شارژ می‌شوند. این اتفاق می‌تواند از طریق انرژی الکتریکی حاصل از ترمزها باشد یا در خودروهای هیبریدی توسط موتور بنزینی تولید شود.

مدار الکترونیکی جدید، باتری‌های خودرو را بسته به حالت‌های مختلف به یک دیگر متصل می‌کند. یعنی اگر باتری‌ها در حال استفاده و «دی‌شارژ» (Decharge) شدن باشند سه باتری خودرو را به صورت موازی با هم در مدار قرار می‌دهد تا دوام عملکرد بالاتری داشته باشند. اما اگر باتری‌ها در حال شارژ شدن باشند، مدار، آنها را به صورت سری به هم متصل می‌کند تا بالاترین توان از آنها گرفته شود.

آینده از آن خودروهای خودران است و همانطور که به نظر می‌رسد خیلی زود شاهد حضور این نوع خودروها در خیابان‌ها خواهیم بود.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اجرایی بشه عالیه ، کل کشورهای دنیا به شدت در حال پیشرفت و تکامل هستند!

Milad7

ولی ما ایرانی ها حالا حالاها باید سوار خانواده پژو و سمند بشیم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)