حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اسنپدراگون 8cx Plus هم در راه است

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | کوالکام

یک سال و نیم پش بود که چیپست اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای ویندوز ۱۰ رسما معرفی شد و قدرت معادل چیپست Core i5 اینتل را ارایه می کرد. پس از آن که دیروز در ترنجی خواندیم اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ماه آینده معرفی می شود، حالا خبر می رسد که تراشه اسنپدراگون 8cx Plus هم در راه است. به نظر می رسد کوالکام می خواهد تراشه بازار کامپیوتر خود را هم به روز کند.

اسنپدراگون 8cx Plus

در دسامبر سال ۲۰۱۸، کوالکام از پردازنده Snapdragon 8cx برای لپ تاپ های با اتصال همیشگی و رایانه های قابل تبدیل 2 در 1 ویندوزی رونمایی کرد. چند نوت بوک این چیپست ۷ نانومتری را مانند Lenovo Flex 5G و Samsung Galaxy Book S استفاده کردند اطلاعات جدیدی که توسط وب سایت Winfuture.de به اشتراک گذاشته شده نشان می دهد که تولید کننده تراشه های مستقر در ایالات متحده در حال کار بر روی نسخه پیشرفته Snapdragon 8cx است. انتظار می رود که ویندوزهای آینده را در دستگاه های ARM سوزانده کند.

شماره مدل داخلی “SC8180X” با Snapdragon 8cx همراه است. این نشریه ادعا می کند که شماره مدل “SC8180XP” که در پایگاه داده های واردات و صادرات ظاهر شده است ، نشان می دهد که می تواند یک نسخه پیشرفته از Snapdragon 8cx باشد. مشخص نیست که حرف ‘P در شماره مدل به معنای نسخه‘ Plus ’است یا خیر.

کوالکام

کوالکام

این نشریه ادعا می کند که SC8180XP یک پردازنده هشت هسته ای است که چهار هسته پردازشی Kryo 495 Gold برمبنای (Cortex-A76) با کلاک 3.15GHz و چهار هسته CPo 495 Silver بر مبنای (Cortex-A55) با سرعت 1.8 گیگاهرتز کار می کند. این تراشه شامل پردازنده گرافیکی Adreno 680 با کلاک 718MHz است که در Snapdragon 8cx نیز موجود است. هنوز مشخص نیست که آیا تغییری در سرعت پردازنده گرافیکی وجود دارد زیرا کوالکام هرگز سرعت ساعت گرافیک Adreno 680 را فاش نکرده است.

در اکتبر سال ۲۰۱۹، مایکروسافت از رایانه قابل تبدیل Surface Pro X 2-in-1 رونمایی کرد. این دستگاه با یک نسخه کمی بهبود یافته از اسنپدراگون 8cx ارائه شده است. این تراشه سفارشی به عنوان مایکروسافت SQ1 لقب گرفت زیرا به طور انحصاری در Surface Pro X در دسترس قرار گرفت.

پیش بینی می شود Snapdragon 8cx Plus عملکرد سریعتر از مایکروسافت SQ1 داشته باشد. از آنجا که هیچ اطلاعات رسمی در مورد Snapdragon 8cx Plus موجود نیست.

نظر شما چیست؟ منتظر اسنپدراگون 8cx Plus و دستگاه های مبتنی بر آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadr

در دنیای موبایل شرکت هایی مثل هواوی و شیائومی باعث شدن که رقابت شکل بگیره و شرکت هایی که اون بالا جا خشک کرده بودن یکم به تکاپو بیفتن…
تو پردازنده هم لازم بود شرکتی مثل مدیاتک بیاد و همرو به چالش بکشه و رقبارو به زحمت بندازه…
خیلی عالیه چون رقابت بالا میگیره و قیمتارو رقابتی تر میزارن.. در نتیجه به نفع مصرف کننده هس…

Milad7

آفرین کوالکوم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)