قائم مقام مدیرعامل سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوال های مختلفی پاسخ داد. یکی از بحث های مطرح شده در کنفرانس خبری سایپا، جایگزینی محصولات جدید به جای خانواده پراید بود. جالب اینجاست که او صریحا می گوید هیچ برنامه ای برای جایگزین کردن محصولی با خودروی پراید وجود ندارد.
مجید باقری که در جایگاه قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش قرار دارد، در کنفرانس خبری حضور پیدا کرد و مسائلی را با اصحاب رسانه در میان گذاشت. باقری در این جلسه به مسئله حذف پراید از سبد محصولات سواری سایپا پرداخت و گفت:
«همان طور که قبلا هم گفته بودیم، در زمان مقرر نسخه های مختلف خانواده پراید و X100 را از خطوط تولید خود خارج کردیم. با وجود اینکه مشکلاتی مانند شیوع کرونا، احتمال به تعویق افتادن حذف پراید را مطرح کرده بود، اما با تلاش تمام همکاران توانستیم تا دومین عضو خانواده پراید را در زمان مقرر از خط تولید خارج کنیم. قطعا می دانیم که در بهمن ۹۸ و پیش از موعد اعلام شده، تولید سایپا ۱۳۲ متوقف شد و در اردیبهشت ماه سال جاری هم تولید سایپا ۱۱۱ به پایان رسید. بر همین اساس برنامه داریم تا در اواخر تیر ۹۹ تولید سایپا ۱۳۱ را هم متوقف کنیم و به این ترتیب به طور کامل پراید را از سبد محصولات سواری سایپا حذف نماییم».
قائم مقام مدیرعامل سایپا در ادامه افزود:
«در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تعهد برای مدل های مختلف پراید داریم که اکثر آن ها مربوط به نسخه ۱۳۱ است. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان ماه جاری فرایند تولید خودروهای مربوط به تعهدات پراید به اتمام می رسد و به هیچ وجه مشکلی برای پاسخ به تعهدات این دسته از مشتریان نداریم. در اینجا باید به این مسئله اشاره کنم که تمام پرایدهای تولیدی در کارخانه های سایپا با قیمتی در محدوده ۳۸ میلیون تومان و با نرخ قدیم به دست مشتریان می رسد و مدت هاست که گروه سایپا هیچ گونه فروش فوری و یا حتی پیش فروش را برای خانواده سواری پراید نداشته است».
مجید باقری در خصوص جایگزین پراید در سایپا گفت:
«به صورت قطعی اعلام می کنم که در گروه سایپا هیچ برنامه ای برای جایگزین کردن محصولی با خودروی پراید وجود ندارد. در شرایط فعلی به سمت فیس لیفت و معرفی محصولات جدید رفته ایم تا خلاء تیراژ تولید پراید را جبران کنیم. اما این مسئله به معنی جایگزینی سایر محصولات در کلاس فنی و قیمتی خانواده X100 نیست. بدیهی است که خانواده پراید دیگر نمی توانست تا با استانداردهای جدید تطبیق داشته باشد و برای همین از خطوط تولید سایپا خارج شد. لذا قرار نیست تا خودرویی با قیمت مشابه به پراید در این خودروساز تولید شود و بحث های مطرح شده در خصوص جایگزینی خودروهای مختلف با خانواده X100، به معنی جبران تیراژ تولید در کارخانه های سایپا است. در حال حاضر با حذف پراید نسخه های مختلف تیبا به عنوان ارزان ترین خودروهای بازار کشور شناخته می شوند و با این وجود ارتباط فنی و قیمتی به پراید ندارند. در حال حاضر هم به دنبال ارتقا محصولاتمان هستیم و برای همین، ساده سازی تیبا یا عضوی از خانواده X200 در دستور کار مهندسان سایپا قرار نگرفته است».
منتظر پراید پلاس باشید
به نظرم فقط فولکس واگن GTI CTR 2018 میتونه جاشو بگیره
فقط 206 از خط خارج نشه بقیه اش کشکه
206 عشقه😎
تیبا جایگزینشه 😐
شما اسم یه مورد در هر زمینه ای نام ببر که تو این چهل و اندی اینا براش برنامه داشتن!!!البته منظورم غیر از دزدی و فساد و اختلاسه!
صداقتشونو دوس داشتم😂👌🏻
سپاه کلی موشک می سازه در حالی که شماها عرضه ساخت یک خودرو هم ندارید ، خیلی بدبختید به خدا …
یعنی این قدر سخته ماشین طراحی کردن و ساختن موشک ساختن که سختره چگونه اون رو راحت میسازید ولی اینو نه
پراید چهل سال پیشو که اول برای آمریکا بوده به نام فورد فستیوا بعد شده مزدا بعد شده کیا الان هم شده پراید خان
واقعا مثل قانون پایستگی انرژیه آخه شما که میگید مرگ بر آمریکا چرا پراید که فورد فستیوا بوده رو دارید هنوز تولید میکنید
هنوز نسل افرادی که این چرندیات کذب را باور میکنن تمام نشده؟!