حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در امریکا قانون ممنوعیت تشخیص چهره مورد حمایت دموکرات ها و گروه های آزادی مدنی است

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هوش مصنوعی

اعضای کنگره قوانینی را وضع کرده اند که استفاده از نرم افزار تشخیص چهره در سراسر آمریکا را ممنوع می کند. این قوانین گسترده برای هر سیستم نظارت بیومتریک، از جمله تشخیص صدا و هر فناوری که افراد را با خصوصیات جسمی، از جمله تجزیه و تحلیل راه رفتن، مشخص می کند؛ گسترش می یابد. بله ، شما با راه رفتن می توانید واقعاً شناسایی شوید. جالب این که در امریکا قانون ممنوعیت تشخیص چهره مورد حمایت دموکرات ها و گروه های آزادی مدنی است.

قانون ممنوعیت تشخیص چهره

سیستم تشخیص چهره گوگل

سیستم تشخیص چهره

نکته قابل توجه، این قانون توسط طیف وسیعی از گروه های آزادی های مدنی حمایت شده است، اما هیچ شرکت بزرگ فناوری به طرز مشکوکی از پیشنهادات قبلی فدرال حمایت نکرده است. توجه داشته باشید که این مربوط به سیستم تشخیص چهره موبایل ها نمی شود و برای پایش شهروندان توسط دوربین های شهری برمبنای هوش مصنوعی است.

قانون برای تشخیص چهره و بیومتریک فناوری بیومتریک سال ۲۰۲۰ فوراً همه دستگاههای فدرال را از استفاده از این فناوری متوقف می کند. این لایحه همچنین بودجه فدرال را برای ادارات پلیس ایالتی و محلی که ممنوعیت های مشابه را تصویب نمی کنند، مسدود می کند.

این محدودیت ها تا زمانی که کنگره قانونی را برای “منع” آن تصویب کند تصویب می شود. این قانون باید یک لیست طولانی از ضوابط شامل استانداردهای استفاده، جمع آوری داده ها، روند مناسب و میزان دقت جنس، رنگ پوست و سن را داشته باشد.

این لایحه روز پنجشنبه توسط چهار جانبه دموکرات ها ارائه شد. در میان آنها سناتور ماساچوست، که اخیراً رئیس جمهور ترامپ را  به دلیل “ایجاد تنفر و خشونت نژادپرستانه در کشور ما”، “تفاله” خوانده بود، نیز حضور دارد.

مارکی گفت:

“فناوری تشخیص چهره فقط تهدید جدی برای حفظ حریم خصوصی ما نیست، بلکه از نظر جسمی آمریکایی های سیاه پوست و سایر اقلیت های کشور ما را به خطر می اندازد.” “هنگامی که ما برای از بین بردن نژادپرستی سیستماتیک که در هر بخش از جامعه ما نفوذ می کند، کار می کنیم نمی توان مضراتی را که این فناوری ها ارائه می دهند نادیده گرفت.”

آیا این نقطه عطف برای سیستم تشخیص چهره است؟

تشخیصه چهره

تشخیصه چهره

گروه های آزادی مدنی مدتهاست خواستار ممنوعیت استفاده دولت از تشخیص چهره هستند. اعتراضات مداوم علیه بی عدالتی های نژادی و وحشیگری پلیس نگرانی های آنها را به جریان اصلی رسانده است.

همانطور که گروه حقوق دیجیتالی “Fight for Future” یادآوری می کند، این فناوری نظارت خودکار را بر روی انبوه جامعه انجام می دهد، میزان خطا را تا 98٪ گزارش کرده است و به طور برنامه ای افراد رنگ، زن و کودک را به اشتباه می شناسد.

قابل توجه این که این لایحه برخلاف تلاش های قبلی فدرال برای محدود کردن این فناوری، از طیف وسیعی از گروه های طرفداری پشتیبانی دریافت کرده است.

گروه Fight for the Futur چرایی این موضوع را در توییت توضیح داد:

تاکنون، بیشتر پیشنهادهای فدرال در مورد تشخیص چهره، پر از حفره بودند یا مورد حمایت شرکتهای Big Tech مانند آمازون و مایکروسافت بودند که می خواهند ضمن ادامه سود از فروش این فناوری تهاجمی، مسئولیت خود را شستشو دهند. این لایحه معامله واقعی است.

این لایحه یک روز پس از دو مشکل دیگر برای هواداران نظارت بیومتریک مطرح شد. گفته می شود شاهد افشاگری مبنی بر اینکه یک مرد سیاه پوست در میشیگان به دلیل یک داده غلط در تشخیص چهره، به اشتباه دستگیر شده است و تصمیم شورای شهر بوستون برای ممنوعیت استفاده دولت از این فناوری را سبب شده است.

پس از تصویب این لایحه، این حرکت مبارزه‌طلبانه برای آینده می خواهد كه كنگره شركتها، مدارس و سایر مؤسسات خصوصی را نیز از استفاده از تشخیص چهره برای اهداف نظارت ممنوع كند.

تا آن زمان، ما باید صبر کنیم و ببینیم که چقدر جمهوری‌خواهانی که استدلال می کنند قوانین COVID-19 آزادی‌هایشان را نقض می کنند، به آزادی های مدنی اهمیت می دهند.

نظر شما چیست؟ آیا دولت ها باید مجاز به تشخیص چهره افراد باشند؟ به نظر می رسد در کشور ما زمزمه‌های آمادگی فناوری مذکور با طرح جریمه عابران پیاده به گوش می رسد!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alone wolf

اینا دارن قضیه را خیلی بزرگ می کنند اخه
فناوری تشخیص چهره چه تهدید جدی برای حفظ حریم خصوصی داره ؟

Milad7

عجب 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)