حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم موقعیت یاب چینی BeiDou با پرتاب آخرین ماهواره تکمیل شد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | فناوری‌های نوین

چین موفق شد با پرتاب آخرین ماهواره مورد نیاز برای تکمیل شبکه موقعیت یابی مکانی اختصاصی خود، شبکه یادشده موسوم به بیدو را تکمیل کند. به این ترتیب سیستم موقعیت یاب چینی BeiDou قابل استفاده بوده و باید دید عملکردش در مقابل GPS چطور است.

سیستم موقعیت یاب چینی BeiDou

چین از چند سال قبل در تلاش بود تا به منظور رفع وابستگی به شبکه موقعیت‌یابی جی پی اس آمریکا، نمونه داخلی و مستقل آن را راه اندازی کند. این هدف امروز محقق شد و جایگزینی بیدو می‌تواند اقتدار فناورانه چین در سطح جهان را تثبیت کند.

اولین تلاش‌های چین در این زمینه از اواخر دهه ۹۰ میلادی آغاز شد و نسخه اولیه سیستم بیدو از سال ۲۰۰۰ در دسترس قرار گرفت. پرتاب ماهواره‌های تازه چین به فضا با هدف تکمیل مرحله سوم بی دو صورت گرفت. این کشور اعلام کرده که به روزرسانی بعدی بی دو در سال ۲۰۳۵ صورت می‌گیرد.

سیستم موقعیت یاب چینی BeiDou

سیستم موقعیت یاب چینی BeiDou

بی‌دو در حال حاضر کل جهان را پوشش می‌دهد و حدود ۷۰ درصد از گوشی‌های هوشمند در چین از آن پشتیبانی می‌کنند.

همچنین بیش از ۱۰۰ شرکت تجاری خدمات نقشه خوانی متنوعی را برای ارتقای بی دو ارائه می‌دهند. اکثر وسایل نقلیه عمومی چین از سال ۲۰۱۳ موظف به استفاده از بی دو بوده‌اند. با تکمیل بی دو چین اطمینان دارد که در صورت نبرد نظامی با آمریکا دسترسی به خدمات ناوبری ماهواره‌ای را از دست نمی‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alireza3000

Made in china

Milad7

یهو جاسوسی نکنه !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)