حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید سامسونگ تراشه های 5G هواوی را بسازد

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | سامسونگ، شبکه 5G، هواوی

تحریم هواوی توسط ایالات متحده در ماه گذشته برای یک سال دیگر تمدید شد. علاوه بر این TSMC برای تولید تراشه برای غول فناوری چینی محروم شد. از این رو این شرکت به دنبال امکانی برای ادامه فعالیت خود بوده است. اکنون، یک گزارش جدید حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است به هواوی در ساخت تراشه 5G خود کمک کند. در حقیقت شاید شاید سامسونگ تراشه های 5G هواوی را بسازد.

تراشه های 5G هواوی

 

هواوی ابتدا یک شرکت مخابراتی بود و تبدیل به یک غول سازنده تلفن های هوشمند شد. با این وجود، هواوی حالا دومین شرکت بزرگ تلفن های هوشمند در جهان است، حتی قرار بود تا پایان امسال از سامسونگ پیشی بگیریم اما ممنوعیت آمریکا این فرصت را از بین برد.

گفته می شود، مشکل خیلی دراماتیکی نخواهد بود که این شرکت در بخش تلفن همراه از دست بدهد، اما همین حرف را برای تجارت مخابراتی آن ها نمی توان گفت. این قرارداد برای تحویل 600،000 ایستگاه پایه 5G است که توسط چیپست های داخلی HiSilicon Kirin تولید شده توسط TSMC منعقد شد.

از این رو، گزارش شده است که سامسونگ در حال مذاکره با هواوی برای تولید تراشه برای ایستگاه های پایه 5G دوم است. غول فناوری کره جنوبی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه ساز در جهان است.

سامسونگ برای ساخت تراشه های ۷ نانومتری از ماشین های لیتوگرافی Extreme Ultra-violet یا (EUV) ساخته شده توسط شرکت هلندی ASL استفاده می کند. در حالی که برای آزمایش، از ماشین آلات ژاپن استفاده می کند. از آنجا که هیچ مشکلی با فناوری مستقر در ایالات متحده وجود ندارد، می تواند تراشه هایی را به هواوی عرضه کند.

موبایل فوق ارزان 5G شیائومی

در عوض، هواوی مجبور است سهم تلفن هوشمند خود را از سامسونگ واگذار کند، زیرا بخش الکترونیک نجات غول فناوری کره جنوبی است.

این بهترین فرصت برای هواوی است که با قربانی کردن بخش تلفن های هوشمند می تواند تجارت خود را در بخش مخابرات تضمین کند. از هم اکنون، مشخص نیست که آیا شرکت چینی این پیشنهاد را خواهد پذیرفت یا خیر یا مثلا احتمالاً SMIC در مرحله ساخت تراشه های ۱۴ نانومتر گیر کرده است یا نه.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی چه انتخابی می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

خبرش اینه که سامسونگ از 5g های هواوی میخات استفاده کنه…

m.b

نه دوست عزیز… دوستمون درست گفته… سامسونگ به هوآوی در ساخت چیپست کمک میکنه و تولید رو بر عهده میگیره و بجاش هوآوی بخشی از سود همیشه‌گیش رو به سامسونگ میده…

alone wolf

امیدوارم همکاری خوبی از اب در بیاد

bh974

سامسونگ یک درصدم ریسک در افتادن با امریکارو نمیکنه

persepolis

سامی نون به نرخ روز است

afsoon

ترامپ که رفتنی هست .تحریم ها همگی برچیده میشن .هواوی هم در گذر زمان خودکفا میشه …هیچ وقت هواوی از بازار موبایل خارج نمیشه .

alone wolf

چه مثبت اندیش 😁😁

eftekharifar

رفتنی نیست. قول میدم متاسفانه رای میاره حتی بیشتر از قبل

kiaregra

سامسونگ فعلا تو ساختن تراشه برا خودش نا توانه چجوری واسه هواوی میسازه

persepolis

منظور 5g های مخابراتی است نه برای گوشی.
که اونم 12 نانومتری براش کافیه.

Milad7

فقط tsms 🙂

Milad7

سامسونگ هرچقدر در زمینه ساخت صغحه نمایش عالیه در زمینه پردازنده ضعیفه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)