حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بدافزار WolfRAT واتس اپ و فیس بوک را هدف قرار داده است

نوشته

3 سال قبل | 40 دیدگاه | امنیت

بدافزار اندرویدی جدیدی کشف شده است که تنها اپ‌های پیام‌رسانی محبوب همچون واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر را مورد هدف قرار می‌دهد تا بدین‌ترتیب اطلاعات قربانیان اندرویدی را جمع‌آوری کند. نام این بدافزار WolfRAT بوده و این بدافزار WolfRAT واتس اپ و فیس بوک را هدف قرار داده است.

بدافزار WolfRAT

این بدافزار اخیراً در کمپین‌هایی که هدفشان کاربران تایلندی بوده مورد شناسایی قرار گرفته است. محققین با اعتماد بالا چنین ارزیابی می‌کنند که این بدافزار توسط Wolf Research–سازمان فعال در حوزه جاسوس‌افزار واقع در آلمان که کارش توسعه و فروش بدافزارهای مبتنی بر جاسوسی به دولت‌هاست- اداره می‌شود. در ادامه با ما همراه شوید تا مبسوط به ساز و کار این بدافزار بپردازیم.

وارن مرسر، پاول راسکاگنرس و ویتور ونتورا محققین تیم Cisco Talos در تحلیل روز سه‌شنبه اینطور توضیح دادند:

«جزئیات چت، سوابق واتس‌اپ، مسنجرها و اس‌ام‌اس‌های جهان حاوی اطلاعات مهم و حساسند و افراد اغلب این نکته را حین تعاملات خود با گوشی‌شان پشت گوش می‌اندازند. ما شاهدیم که WolfRAT به طور خاص دارد اپ پیام‌رسان بسیار محبوب و رمزگذاری‌شده‌ در آسیا یعنی لاین را مورد هدف قرار می‌دهد؛ چیزی که نشان می‌دهد حتی کاربر حواس‌جمع هنوز می‌تواند قربانی WolfRAT باشد».

وارن مرسر، مدیر بخش فنی Cisco Talos معنقد است بردار آلودگی از طریق لینک‌های فیشینگ/اسمیشینگ[1] ارسال‌شده به دستگاه کاربران بوده است. محققین پی بردند که دامنه سرور فرمان و کنترل (C2) واقع در تایلند بوده و حاوی سر نخ‌هایی در مورد این تله‌ی احتمالی است.

WolfRAT وقتی دانلود شد با استفاده از آیکون‌ها و نام‌های پک به خود ظاهر یک سرویس قانونی را مانند گوگل‌پلی یا آپدیت‌های فلش می‌دهد. مرسر می‌گوید اینها بسته‌های کاربردی و معمول هستند که هیچ تعامل کاربری برایشان لازم نیست. بعنوان مثال، این بدافزار از نام بسته (com.google.services) برای اینکه وانمود کند اپ گوگل‌پلی است استفاده می‌کند. مرسر در ادامه چنین می‌گوید:

«این نام آنقدری آشنا هست که یک کاربر معمولی فکر بکند مربوط به گوگل است و حتماً بخش لازمی برای سیستم عامل اندروید به حساب می‌آید. اگر کاربر روی آیکون اپ فشار دهد فقط اطلاعات کلی اپ گوگل را که توسط نویسندگان این بدافزار تزریق شده است مشاهده خواهند کرد. این کار برای این است که مطمئن شوند اپ توسط قربانی uninstall نشده است».

محققین با تحقیق بیشتر روی خود WolfRAT متوجه شدند که RAT مبتنی بر بدافزاری موسوم به DenDroid است که پیشتر نشت داده شده بود. DenDroid در سال 2014 کشف شد و در حقیقت یک بدافزار اندرویدی ساده حاوی فرمان‌های جاسوس‌محور برای گرفتن عکس و ویدیو، ضبط صدا و آپلود عکس است. محققین دست‌کم چهار عرضه‌ی بزرگ از WolfRAT را شناسایی کردند و می‌گویند این بدافزار شدیداً تحت توسعه می‌باشد.

به لحاظ تایم‌لاین هم محققین نمونه‌هایی را مشاهده کرده‌اند که نشان‌دهنده‌ی فعالیت از ژانویه 2019 هستند؛ با این حال به نقل از مرسر یکی از دامنه‌های C2 در سال 2017 رجیستر شده بود. این نسخه‌ها از خود قابلیت‌های مختلفی نشان دادند؛ از جمله قابلیت ثبت نمایشگر. محققین در طول تحلیلشان روی نمونه‌های اولیه‌ متوجه شدند این قابلیت هرگز توسط این بدافزار استفاده نشده است؛ با این حال در نمونه‌های بعدی ثبت نمایشگر وقتی RAT تعیین کرد واتس‌اپ در حال اجراست شروع به کار نمود.

نسخه‌های بعدی این بدافزار همچنین مجوزهای مختلفی هم داشتند که ACCESS_SUPERUSER و DEVICE_ADMIN درخواست می‌دادند؛ هر دو این مجوزها از نمونه روش‌های رسیدن به به حقوق ممتاز دسترسی روی دستگاه قربانی هستند. مرسر افزود، مجوز دیگری که افزوده شد READ_FRAME_BUFFER است؛ مهمترین API استفاده‌شده در این بخش. زیرا این مجوز می‌تواند توسط یک اپ برای دسترسی به اسکرین‌شات‌های نمایشگر دستگاه فعلی مورد استفاده قرار گیرد (یعنی واتس‌اپ).

مضاف بر این قابلیت، نسخه‌های بعدی این بدافزار فعالیت‌های فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ و لاین را زیر نظر گرفتند. وقتی این اپ‌ها باز می‌شوند، بدافزار مذکور اسکرین‌شات‌هایی گرفته و آن‌ها را در C2 آپلود می‌کند. محققین به این موضوع اشاره کردند که حذف و اضافه کردن پیوسته‌ی بسته‌ها به همراه مقادیر زیادی کد استفاده‌نشده و به کار بردن تکنیک‌های قدیمی قبیح نشان‌دهنده‌ی متودولوژی ناشی‌گرانه‌ی توسعه است. محققن می‌گویند: «این عامل به شدت ناشی‌گرانه عمل کرده است: هم‌پوشانی‌هایی با کد، کپی/پیست‌های منبع‌باز، بسته‌های ناپایدار و پنل‌هایی که آزادانه باز هستند».

لینک‌های Wolf Research

محققین بعد از شناسایی همپوشانی زیرساخت و ارجاعات رشته (از پیش استفاده‌شده توسط این گروه) این کمپین را به Wolf Research منتسب کردند. این سازمان ظاهراً بسته شده اما عوامل تهدید هنوز فعالند. محققین بر این باورند که مدیران این بدافزار دارند با پوشش سازمانی جدید به نام LokD همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در وبسایت این سازمان، مدیران برای تست محصولات خود آسیب‌پذیری‌های روز صفر توسعه می‌دهند.

به نقل از محققین:

«با این حال، به لطف زیرساخت مشترک و نام‌های فراموش‌شده‌ی پنل ما می‌توانیم تضمین دهیم این عامل هنوز در حال فعالیت است و هنوز هم دارد این بدافزار را توسعه می‌دهد. در واقع از این بدافزار از اوسال ماه ژوئن تا به امروز دارد استفاده می‌شود. روی پنل C2 ما متوجه ارتباطی احتمالی بین Wolf Research و سازمان دیگری تحت عنوان Coralco Tech شده‌ایم. این سازمان نیز فعالیتش فناوری رهگیری است».

نظر شما درباره این آسیب امنیتی که واتس اپ و فیس‌بوک یعنی چند میلیارد کاربر را هدف گرفته است، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
40 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Finch

خب ادامه بحث
پس طبق نظر تو اسنپ ۷۳۰ جی و ۷۳۰ از جی۹۰تی قوی تر هستن‌ درسته؟
M.b

m.b

نه جدی متوجه شدم عمداً خودتو زدی به کوری…
چون سه بار دیگه امکان نداره که ندیده باشی چی گفتم!!! :

“g90t تقلب کرده…
پس چه 10 هزار بیاره چه 500 هزار نتایجش مورد قبول نیست…”

متقلب هر نتیجه‌ای میخواد داشته‌باشه چه خوب و چه بود مورد قبول نیست…
دفعه بعد دوباره بیا یه پست جدید خودتو بزن به ندیدن و همین سوال رو بپرس… 🤦‍♂️

Dr.Nazer

بابام خوددرگیری داشت روزی ۳ بار صبح ظهر شب همین سوالو می‌پرسید…

m.b

ضمناً… اینکه هی میای بحثی که مربوط به پست دیگری هست و جواب داده شده رو از نیمه توی پست جدید باز میکنی خودش مشخص میکنه که من درست گفتم و با یه شیاد طرفیم چون هدفت واضح هست که فهمیدن نیست وگرنه امکان نداشت سه بار یه جمله رو تکرار کنم و باز سوالی که سه بار جواب دادم رو بپرسی…
اینم برای چهارمین بار شاید اثر کرد:

“g90t تقلب کرده…
پس چه 10 هزار بیاره چه 500 هزار”نتایجش مورد قبول نیست…””

هزار بار با خودت تکرار کن شاید دیدی…
نتایجش مورد قبول نیست…
نتایجش مورد قبول نیست…
…..

برات متأسفام…

Finch

نتایج شاید
اما منتظر فیلمی آخرین لینک ارسالیم باش و بعدش بگو آیا مدیاتک در فریم ریت بازی ها هم تقلب کرده ؟
منتظر باش
فعلا پست آخر رو یه جوری سر هم بندیش کن

m.b

تا حالا تو سایت آهنگ گذاشتم؟ 🤔
هندزفری هاتون رو صفر کیلومتر باقی نذارید😅:

https://imgurl.ir/uploads/k172233_.mp3

Finch

خب خب
شیاد عزیزمون دیشب با حرف دوستانه ادب نشد و با پررویی تمام پس از تکرار این جملات خواستار مدرک و منبع شد
👈👈((دروغ گفتن که خرجی نداره… جای شما یه بچه کوچولو هم میتونه بیاد بگه عمو تو خیلی بدی! اما فرق شما عزیزان با اون بچه باید این باشه که با مدرک و مستند حرف بزنید…))👉👉
خب ما هم مدرک آوردیم
اول اینکه این شیاد اعتقاد داره که اسنپ ۷۳۰جی ( که فرق چندانی تو آنتوتو با ۷۳۰ ندارن) از هلیو جی۹۰تی قدرتمند تره
👇👇👇
http://uupload.ir/files/2b6y_img_۲۰۲۰۰۵۲۰_۱۶۱۵۱۲.jpg
👆👆👆
خب حالا مدرکی ارائه میکنم
http://uupload.ir/files/0spg_img_۲۰۲۰۰۵۲۰_۱۶۱۴۴۰.jpg
دیدیم که ۷۳۰جی و ۷۳۰ بجز ۵هزارتا امتیاز بالاتر گرافیک عملا تفاوتی ندارن و هر دو از نظر گرافیک به شدت و از نظر سی پی یو تا محسوس زیر جی۹۰تی هستن
خب اینجا قطعا این شیاد گرامی موضوع تقلب جی۹۰تی رو بیان می‌کنه که بنده گفتم شما مدرکی ارائه کن که هر کدوم از اسنپ های ۷۳۰ یا ۷۳۰جی بتونن مثل جی۹۰تی اون تایم گیم پابجی رو روی ۶۰ فریم اجرا کنن که شاهد الم شنگه ایشون بودیم همگی و هنوز هیچ مدرک معتبری ارائه نکردن که جی۹۰تی تقلب می‌کنه ، البته نمونه مدارک ایشون از سایت های چینی رو مثل پافشاری پارسال ایشون مبنی بر اینکه جی۹۰تی قراره روی ردمی ۷ پرو استفاده بشه یا پافشاری ایشون مبنی بر اینکه جی۹۰تی فقط قراره واسه بازار هند عرضه بشه ، کاملا فاقد اعتبار هستش

http://uupload.ir/files/xk61_img_۲۰۲۰۰۵۲۰_۱۶۳۳۳۱.jpg
.
http://uupload.ir/files/fowr_img_۲۰۲۰۰۵۲۰_۱۶۳۳۴۷.jpg
خب طبق این دو اسکرین شات ، منابع و نظرات ایشون به هیچ وجه قابل استناد نیستند
.
میرسیم به بحث بالا یعنی بهینگی بیشتر ۷۳۰ و ۷۳۰جی نسبت به جی۹۰تی
بهینگی ۴ شاخه داره
اولیش پایداری در گیم هست که بنده تقاضا کردم مدرک ارائه کنه که ۷۳۰_۷۳۰جی میتونه پا تا پای جی۹۰تی بیاد تو گیم ها ( البته منظورم از گیم ، ساب وی یا سوپر ماریو نیست )
دوم مصرف انرژی هست که خب اینجا میبینیم گوشی با صفحه سوپر امولد در کنار پردازنده ۷۳۰جی باطری لایف کمتری نسبت به گوشی با پردازنده جی۹۰تی داره ، البته لازم به ذکر هست هردو باطری ۴۵۰۰ میلی آمپر دارن
http://uupload.ir/files/5p0o_gsmarena_297.jpg
.
http://uupload.ir/files/9q6h_gsmarena_407.jpg
خب اینم از این
.
سومین شاخه بهینگی کنترل دمای گوشی هست

http://uupload.ir/files/e6jd_screenshot_۲۰۲۰-۰۵-۲۰-۱۶-۴۶-۳۸-۴۹۲_com.miui.gallery.jpg
اینجا می۹تی فقط ۲ درجه دمای کمتری داره که با توجه به لیتوگرافی خیلی کوچکتر و قدرت خیلی کمترش کاملا طبیعی هست و با یه معادله ساده و ۲×۲ تا چهار تا میشه فهمید اگه ۷۳۰ لیتوگرافی ۱۲ نانومتری در کنار اون قدرت رو داشت داماش به چند درجه می‌رسید به قول این شیاد میشد واسه سرخ‌کردن سمبوسه ازش استفاده کرد …
.
مورد چهارم از شاخه بهینگی ، پردازش تصویر هست
http://uupload.ir/files/oaf2_img_۲۰۲۰۰۵۲۰_۱۶۵۰۵۱.jpg
خب اینجا هم دیدیم که با وجود سنسور های یکسان هر دو گوشی یکی با اسنپ ۷۳۰جی‌ و دیگری با جی۹۰تی هر دو امتیاز دقیقا یکسانی گرفتن
.
.
و در آخر
این ویدیو رو به زودی استخراج و آماده میکنم که مقایسه گیم های مختلف و فریم ریت اونا در حداکثر گرافیک خود بین نوت ۸‌پرو و می۹تی هستش که به کل وجود ۷۳۰ رو زیر سوال میبره
.

خب مصطفی جان نظرت در مورد نظر سنجیِ شیاد ترین کاربر سایت چیه؟
خودت خواستی اینجوری پیش بریم …

Dr.Nazer

شفا میده…

Finch

http://uupload.ir/files/rln_screenshot_۲۰۲۰-۰۵-۲۰-۱۶-۴۵-۰۲-۲۴۹_com.google.android.youtube.jpg
به زودی استخراج میشه و وجود بعضیا زیر سوال میره ….

Dr.Nazer

آقای غیرشیاد
چرا تمام کسایی که نوت ۸ پرو دارن از دمای بالا، افت فریم ریت موقع بازی و شارژدهی ضعیف ناراضی‌ان و فقط شما داری ازش به‌عنوان نرده‌بان استفاده میکنی!
چرا الان فک میکنی منابعی که دادی معتبره و برای ما قابل قبوله؟! واسه تست باتری جی‌اس‌ام‌آرنا میاری واسه تست دوربین دگزومارک و واسه تست سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو آنتوتو رو میاری و افتخار هم میکنی؟
چرا از منابع دنیای واقعی استفاده نمیکنی؟ چرا حداقل خودت نمیتونی از اون گوشی لامصب تست بگیری ببینی شارژدهیش چقده فریم ریتش موقع باتری چقدره یا از همون دگزومارک به جای اسکرین‌شات از نمره فرستادن دوتا از نمونه عکسای گوشی‌های مختلف رو آپلود کنی که با چشمامون مقایسه کنیم نه صرفاً با چندتا عدد؟!
همین کاربر android 10 که آواتارش 😐ئه نوت ۸ پرو داره شیاد و متعصب و ترول هم نیست میخوای بیارمش با مدرک ایرادات نوت ۸ پرو و هلیو جی ۹۰ تی رو برات ردیف کنه؟! اسکرین‌شات از شارژدهی ضعیفش میخوای یا افت فریم موقع بازی یا بالا رفتن دما؟ پردازشگر تصویرش هم که دست داره…!
حرفات انقد مفت شده که دیگه ارزش جواب ندادن هم نداره…

Finch

منظورت از همه اون یارو بنگی ادمین گروهته که میگه جی۹۰تی توانایی اجرای ساب وی نداره؟
من که دو شب فرصت دادم مدرک ارائه کنید
نکردید چرا؟
ببین تو کل تست ها باطری لایف می۹تی‌ و می۹تی پرو کلا ۲۰ دقیقه تفاوت‌ داره
میگی با چشم خودت ببین ، منم دیدم
بد چشم خودم دیدم به ازای هر ۲ درصد شارژی که ۹تی پرو کم می‌کنه ، نوت ۱ درصد کم می‌کنه دقیقا همین الانی که دارم باهات حرف میزنم

اینم واسه اینکه مثل بار قبل دبه در نکنی و بگی آره این گوشی رو نداری و مثل علی فقط دوستش داشتی و …
http://uupload.ir/files/kdch_img_۲۰۲۰۰۵۲۰_۱۷۱۲۴۴.jpg

Dr.Nazer

من گفتم ۹ تی پرو نداری؟ چه ربطی داشت؟!
میگم دوتا می ۹ تی داریم با گوشی ۱۰ ساعت اسکرین میگیرن و نوت ۸ پرو به ۵ ساعت هم نمیرسه…!
مدرک هم میخوای به‌زودی آپلود میکنم

Finch

اوکی تو‌‌ مدرک آپلود کن منم مدرک از نوت خودم که راحت ۱۳.۱۴ ساعت اسکرین میده آپلود میکنم :)))

Dr.Nazer

فیلم هندیه نه؟

Finch

دیگه به هندی و آمریکاییش کاری نداشته باش
آپلود کن ، آپلود کنم
همچنان منتظر گیمینگ تست اسنپ ۷۳۰ _ ۷۳۰ جی هستم لطفاً اول اونو آپلود کن کمی بخندیم

Dr.Nazer

اونم اینترنت یاری کنه از اساتید محترم میگیرم آپلود میکنم…

Finch

ایول دمت گرم :)))
همینو میخایماااا😀😀

Mahdi

اصلا تو یه کاری کن می۹تی پرو رو بفروش یه گوشی دایمنسیتی دار بخر گرافیک اکستریم رو اجرا کن

Finch

به راحتی می‌تونه اجرا کنه گوشی الانم چیزی که گفتی رو
مشکل اینجاس تو فکر می‌کنی سری ۷۰۰ به خوبیه سری ۸۰۰ هست
ولی کاملا در اشتباهی
سری ۸۰۰ بی نقصه
سری ۷۰۰ بد نیست اما ۷۲۰-۷۳۰ از جی۹۰تی ضعیف تر و ۷۶۵و ۷۶۸ از دایمن ۸۲۰ و کایرین ۸۲۰ ضعیف تر هستن
رقابتی نیستن

Dr.Nazer

اسنپ یه برتری‌هایی به همه‌ی تراشه‌های دیگه داره که اون دفعه توی گروه ALI MAHI تمام اعضای بدنش رو از وسط نصف کرد که شما بفهمی اما نفهمیدی، و کاربراش اونارو با هیچی عوض نمیکنن؛ نه اون چند هزار امتیاز آنتوتو که واسه جنابعالی کل ملاک برتری یه چیپست به چیپست دیگه‌ست، نه هیچ چیزی دیگه…

Finch

اون بابا اصلا گواهی سلامتش موجود نیست
کسی که میگه از اسنپ ۶۶۰ امتیاز ۴۰۰ هزار گرفته رو کردی مدرک و منبع حرفات؟
تو تست سلامت روانی رقیب سرسخت تتلوعه

Dr.Nazer

کجا گفت اسنپ ۶۶۰ ۴۰۰ هزارتا گرفته؟! اگه گفته هم شوخی بوده…
درضمن مطمئنم اطلاعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاریش از کل اعضای این سایت بیشتره!

Finch

شوخی؟
مگه من باش شوخی داشتم که شوخی کنه؟
یارو ۵۰۰ بار گفته از ۶۶۰ (یا ۶۷۵) اون امتیاز رو گرفته بعد میای حرفش رو منبع خودت قرار میدی؟
توهین به خلقت خدا نیست ؟
خب از نظر من این بحث تموم شده
تا ۵ شنبه شب فرصت میدم ویدیو ها و هر مدرک دیگه دال بر قدرتمند تر بودن ۷۳۰ نسبت به جی۹۰تی رو جمع آوری کنی
۵ شنبه شب میام تو آخرین پست سایت ازت دعوت میکنم که مدارکت رو ، رو کنی =)))
در ضمن الان میخام برم جایی که به اینترنت دسترسی ندارم لطفاً تو و اون شیاد اعظم نگید فرار کرد چون تا ۵ شنبه اگر مدرکی رو نکردید من مدارک بیشتری رو میکنم و خب دیگه آبروی خودتونه و خود دانید .‌..ذ

Mahdi

نمیدونم باور میکنی یا نه ولی من یه اسنپ ۷۶۸جی رو با دایمنسیتی ۱۰۰۰پلاس هم عوض نمیکنم

m.b

عزیزان ناظر و مهدی چرا دارید با کسی که مدام داره دروغ به خوردتون میده بحث میکنید؟
گرفته حرف منو که گفتم 730 اونم نسخه g از g90 نسخه عادی و نه t، قویتره رو تغییر داده به اینکه گفتم 730g از g90t قویتره!!! فکر کرده همه مثل خودش شیاد یا کورن!
تازه با پررویی تمام عکس هم فرستاده و تو عکس کاملاً حرفم هست!!! انوقت چطور خودشو زده به کوری و یه t دیده اون وسط خدا میدونه!
برای دروغگو بیهوده وقت تلف نکنید… چون دروغ میگه شما هم هیچ اجباری برای تلاش کردن برای همچین افرادی ندارید عزیزان…
وقتتونو تلف نکنید… جوابشو گرفت…

m.b

حالا شد…
باید با منبع حرف بزنی…
و اما بریم سراغ بحث…

بازم خودتو زدی به ندیدن؟؟؟؟؟؟؟
“اول اینکه این شیاد اعتقاد داره که اسنپ ۷۳۰جی ( که فرق چندانی تو آنتوتو با ۷۳۰ ندارن) از هلیو جی۹۰تی قدرتمند تره”

عکسی که برای ثابت کردنش فرستادی:

http://uupload.ir/files/2b6y_img_۲۰۲۰۰۵۲۰_۱۶۱۵۱۲.jpg

نمیبینی نوشتم g90؟ هنوز انگار حتی نمیدونی g90 و g90t دو تا پردازنده مختلف هستن که t خیلی قویتره!
چقدر بی شرمی که با اینکه عکس هم فرستادی باز جرات کردی دروغ بگی!!!

“و هنوز هیچ مدرک معتبری ارائه نکردن که جی۹۰تی تقلب می‌کنه”

بازم دروغ؟؟؟؟؟
اناندتک رسما گفت g90t اونم روی نوت 8 پرو تقلب کرده و لینکشم که فرستادم!

https://www.anandtech.com/show/15703/mobile-benchmark-cheating-mediatek

بفرما چشمایی که زدی به کوری رو باز کن که سه بار تا حالا این لینک رو فرستادیم سایت که صراحتاً تو لیست متقلب هاش g90t هست اونوقت باز خودتو میزنی به کوری!!!

راجب پایداری که زر زر کردی خود مدیر ردمی اومد صراحتاً محصول خودشون رو برد زیر سوال و اعتراف کرد که پردازنده 12 نانومتری اگر اشتباه نکنم تا 40 درصد بسته به نوع استفاده مصرف بیشتری داره!
دیگه از خود سازنده که به عیب محصولش اعتراف کرده معتبرتر!!!! عجب…

راجب استفاده g90t در نوت 7 پرو اشتباه منبع من که گیزموچاینا بود بودش که همینجا میپذیرم و عارم نمیاد بگم اشتباه کردم و در نوت 8 پرو استفاده شد بجاش…

اما راجب عرضه در هند یا ماجرا رو نمیدونی و یا خیلی شیادی دیگه که عکسی که داره درستی حرف منو ثابت میکنه بر علیه خودم استفاده میکنی!!!!

http://uupload.ir/files/fowr_img_۲۰۲۰۰۵۲۰_۱۶۳۳۴۷.jpg

تو این عکس که فرستادی من به TVKade که اونروز میگفت پردازنده g90t نمیره هند صراحتاً گفتم خود مدیر بخش هند مانیو کومار جین گفته که g90t میره اونجا که حرفمم عیناً شد!
اونوقت تو به عنوان اشتباه من فرستادی؟؟؟ (جالبه عکس رو هم بریدی که بالاش مشخص نباشه🙂) عجب رویی!!!

و اما راجب بهینگی دما که این عکس رو فرستادی:
http://uupload.ir/files/e6jd_screenshot_۲۰۲۰-۰۵-۲۰-۱۶-۴۶-۳۸-۴۹۲_com.miui.gallery.jpg

بعد یبار بنچمارک دمایی بالا نمیره…
تو بازی سنگین و مداوم اونم دمای مجموعه گوشی باید اندازه گیری بشه! نه یه عکس ساده از دمای cpu بعد یبار بنچمارک گرفتن!
اینطوری باشه پردازنده های 28 نانومتری هم خیلیاشون راحت زیر 40 درجه طی میکنن این بنچمارک رو!!!یعنی اونا بهینگیشون بیشتره در کنترل دما!
خودت خندت نمیگیره برای مدیریت دما عکس بنچمارک اونم فقط دمای cpu فرستادی؟؟؟؟

راجب مصرف باتری که دیگه رسیدی به اوج وقاحت! رفتی از یه شرکت دیگه گوشی آوردی برای مقایسه؟!
لازمه بگم سامسونگ s20u یه مدت نسخه اسنپدراگونش از نسخه اگزینوس حتیبخاطر بهینه نشدن بعد یکی دو بار بنچمارک گیری بدتر بنچمارک میگرفت؟؟ تازه بعد آپدیت حلش کردن…
اونوقت تو از دو شکت دیگه که ده ها عامل میتونه تو مصرف باتریشون تاثیر داشته باشه فقط استناد کردی که چون چیپستشون فرق میکنه اونم یکی بهینه تره؟! اون ده ها عامل دیگه که تاثیر دارن رو قورتش دادی؟ شندی من گفتم حتی اسنپدراگون پرچمدار رو سامسونگ بخاطر درست بهینه نشدن از اگزینوس که خودش خدای مصرف بالاست!، مصرف بالاتر داشت قبل آپدیت!؟

راجب بهینگی چیپست در پردازش تصویر که دیگه یه چیزی تو مایه های احمق ها حرف زدی…
انگار کل بهینگی در تصویر‌برداری فقط چیپسته!
اصلاً الگوریتم و نرم‌افزار و سنسور های جانبی و… مهم نیست!
اصلاً لنز ها هم مهم نیست!
اصلاً…
به خدا اینهمه یک‌جانبه نگاه کردن هنر میخواد!!!

و اما حالا نوبت منه؟
شما همونی نبودی که به گوشی های شیائومی میگفت اسباب بازی؟
ترولا هم همچین حرفی نمیزنن!!!
اونوقت ادعای منطقت هم میشه؟
شما همونی نبودی که این فرمایش گوهر بار رو تلاوت کردی که سایت اب و روغن قاطی کرد؟ :
http://uupload.ir/files/fouk_screenshot_2020-05-20-17-46-29-321_com.android.chrome.jpg

این آقا میشه بگی کیه؟!:

http://uupload.ir/files/kpy_screenshot_2020-05-20-17-46-50-287_com.android.chrome.jpg

این آقا میشه بگی کیه؟! :

http://uupload.ir/files/jk9w_screenshot_2020-05-20-18-06-02-420_com.android.chrome.jpg

این واقعا حرف توئه؟!(تو گوگل سرچ کنی پستش میاد):

“گوشی های این برند‌ واسه ۵.۶ ماه خوبه درست مثل ماشین های چینی
اولش گرگ بعدش روباه حامله …”

به خدا تو یا نوت 8 پرو نداری و یا تعادل اعصاب روان نداری که یه‌روز داری از ترول ها هم پیشی میگیری تو مسخره کردن و یه روز دیگه داری از متعصب ها هم داری پیشی میگیری!

دیگه برات کافیه!!!
گفته بودم رویه‌ رو عوض کنی جوابت رو میدم و دادم چون با مدرک حرف زدی اما چون هیچوقت هدفت فهمیدن واقعیت نیست و بلکه فقط هر واقعیتی رو تغییر میدی یا گلچین میکنی تا به هدف خودت برسی، این آخرین جوابم بهت بود…

اوقات خوش…

Finch

شما تو پست مقایسه بنچمارک جی۹۰تی و اسنپ ۷۳۰ میای از جی۹۰ میگی؟🙂
راستی چطوری فهمیدی مقیاس های جی۹۰‌در برابر بقیه چیپست ها رو؟
مگه جی۹۰ رو گوشی ای استفاده شده که شما اینجوری دقیق کوچیک بزرگ زدی بهش؟ 😀😀
آره باشه شما تو پست مقایسه جی۹۰تی در برابر ۷۳۰ اومدی جی۹۰ رو با ۷۳۰جی مقایسه کردی ( مثل سوتی حمید فدایی و الناز گلرخ که ۳.۴ روز بعد از موزیک ویدیو گفتن آره این کار ما جنبه فان و شوخی داشت)
شما هم آره منظورت جی۹۰ بود میدونم
تو کل پست اسمی از جی ۹۰ نیاورده شده بعد شما جی۹۰ که روی هیچ گوشی ای نیست رو مقایسه کردی خیلی جالبه …
.
.
قرار شد واسه حرفامون مدرک بدیم
مدرک بده که نمی‌دونم کی مدیر ردمی بدِ نوت رو گفته
.
مدرک واسه باطری از یه برند میخای؟
بیا مشکلی نیست
http://uupload.ir/files/1eu_gsmarena_379.jpg
.
http://uupload.ir/files/ls2u_gsmarena_297_(1).jpg
به تایم تماس و فیلم و نت گردی دقت کن
اینو چی میگی؟
در ضمن هنوزم پای همه حرفام تو اون اسکرین شاتا هستم ؛)))

The Destroyer

به جز عکس اولی که فرستادی که اونم داستانش یادم نیست بقیه‌ش چرت بود…
مدرک تقلب مدیاتک میخوای؟؟

https://www.anandtech.com/tag/mediatek
http://uupload.ir/files/wx5n_5.jpg

برات دور نوت ۸ پرو رو هم خط کشیدم… چون تجربه نشون داده که اصولا از منابع بیناییت درست استفاده نمیکنی… هرچقدر هم نوت ۸ پرو تو آنتوتو امتیاز بالاتری بگیره بازم تقلب تقلبه… امتیاز واقعیش مشخص نیست که مثلا داری از آنتوتو منبع میدی… یک بار دیگه هم قبلا گفتم که دلیل این که ۷۳۰ یا ۷۳۰جی پابجی رو مثل نوت ۸ پرو تو اون گرافیکی که شما میخوای بالا نمیارن به خاطر خود پردازنده کوالکام هست و گرافیک آدرنو… بحث سر ناتوانیشون نیست چون با یه GFX Tool میتونن حتی بیشتر از این هم بازدهی بدن بدون مشکل… و یادمه این رو هم گفتم که حتی ۷۶۵جی هم علیرغم این که قدرتمندتر از G90T هست باز هم به طور پیشفرض پابجی رو رو HDR و Ultra نمیاره…

https://www.youtube.com/watch?v=1gYw1yHqTDs
اینم در خصوص بهینگی و افت عملکرد و توان چیپ… تو حداکثر گرافیک با GFX Tool مدیاتک حتی نمیتونه به ۵۰ فریم بر ثانیه برسه…

و راستی! چرا بخشی از سخن رو میبرّی و میاری؟ اون هند داستانش این بود که TVKade اعتقاد داشت ردمی نوت ۸ پرو چیپ مدیاتک رو نداره چون تو هند ممنوعه و بعدش نه‌تنها نوت ۸ پرو با چیپ مدیاتک اومد بلکه تو هند هم با همون چیپ عرضه شد… و در خصوص می ۹تی این رو هم در نظر بگیر که فریم فلزیش خیلی بهتر گرمارو منتقل میکنه پس طبیعیه که تو لحظه استفاده گوشی داغ‌تر باشه
و جهت اطلاعت اون موقعی که هنوز اسم خانواده ردمی نوت ۸ مشخص نبود تصور این بود که گوشی شیائومی با هلیو G90T ردمی ۷ پرو هست… اینو هم چندین منبع پوشش داده بودن

خیلی جالبه که منبعت برای دمای گوشی‌ها هم آنتوتوئه… همونی که چیپ اگزینوس ۹۸۲۰ رو در حالت عادی بین ۵۰ تا ۶۶ درجه نشون میده دماشو… و جالبتر هم اینه که بدونی هیچ اپلیکیشن سوم‌شخصی اجازه دسترسی به دمای SoCهای مدیاتک و اگزینوس رو نداره… کایرین رو نمیدونم… پس دماهایی که از این پردازنده‌ها تو اپلیکیشن‌ها میبینی هیچ اعتباری نداره…

اگر نمره کلی Gsmarena و Dxomark قبوله پس باید قبول کنی که می ۹ باتری‌لایف بهتری از اس ۲۰ الترا داره… و همینطور باید این رو هم قبول داشته باشی که می ۱۰ پرو دوربین بهتری از اس ۲۰ الترا داره… اما خب همونطور که ناظر هم گفت برو نمونه عکسا رو بیار تا مقایسه زیباتر بشه… این همه تست تو یوتیوب هست که میگن نوت ۸ پرو دوربین ضعیفی داره حتی در برابر می ۹تی چون مدیاتک نمیتونه خروجی سنسور به اون بزرگی رو خوب پردازش کنه و این موضوع در جزئیات عکس کاملا مشخص میشه… در ضمن! اگر ISP اسنپ ۷۳۰جی یا ۷۳۰ بد بود هیچ وقت نمیتونست خروجی دوربینی مثل می نوت ۱۰ داشته باشه چون هم سنسورش خیلی سنسور بزرگیه و هم مگاپیکسل زیادی داره… بدبختی مدیاتک جیکم درست و حسابی هم نمیخوره که حداقل از این نظر از می ۹تی عقب نیفته…

در خصوص باتری هم این همه تست هستن که می ۹تی توشون بهتر از نوت ۸ پرو ظاهر شده تو تست باتری… نوت ۸ پرو در حد و اندازه گوشیای دیگه که آمولد بودن و باتری ۴۰۰۰ داشتن اسکرین میداد… حتی در بعضی موارد کمتر… می ۹تی که جای خود داره چون پارسال یکی از بهترین شارژدهی‌ها رو داشت حتی در برابر گوشیایی که حجم باتری بیشتری داشتن…

m.b

پایین برات نوشتم حتی اون یدونه عکس اول هم درست نیست…
فقط عکسی که گفتم خبرش هست که ممکنه نوت 7 پرو از این سری استفاده کنه درست بود که بالا گفتم بله منبع من و من هر دو اشتباه کردیم… باقی هیچکدوم رو یا کامل نگاه نکرده و یا عمداً دروغ گفته…
الانم دید تر زده اومده میگه چرا تو پست g90t راجب g90 حرف زدی؟ 😂
بشنوه جوابمو که میخواستم کورایی مثل تو مایه بگیرن و سوء استفاده کنن که بعد با این اشتباهشون با خاک یکسانشون کنم برای همیشه…👌
تو هم دیگه لازم نیست وقت تلف کنی شهداد جان…
ارزششو نداره این آدم… تا زمانی که تغییر رویه بده و دروغگویی رو بذاره کنار…

The Destroyer

نه دیگه کاری ندارم باهاش

Finch

اگر نمره کلی Gsmarena و Dxomark قبوله پس باید قبول کنی که می ۹ باتری‌لایف بهتری از اس ۲۰ الترا داره… و همینطور باید این رو هم قبول داشته باشی که می ۱۰ پرو دوربین بهتری از اس ۲۰ الترا داره…
آره قبول دارم
نه در کل حرفای تو رو قبول دارم چون با مدرک و منطق هست و هیچ وقت با نظراتت مشکلی نداشتم
مشکلم اینه که به‌نظر میاد باطری لایف گوشی جدیدم خیلی از نوته کمتره
اندروید ۹ میو۱۱
یه سریا میگن چون رام اروپا هست اندروید ۱۰ بریز مصرفش کمتر میشه در صورتی که رام گلوبال بعد از آپدیت مصرفش بیشتر میشه
به همین دلیل عصبی هستم نمی‌دونم آپدیت کنم یا نه چون باطریش اذیتم میکنه

m.b

@شهداد

“به جز عکس اولی که فرستادی که اونم داستانش یادم نیست بقیه‌ش چرت بود…”

شیاد حساب کرده بود رو اینکه من حواسم نیست و g90 رو g90t فرض میکنم…

عکسو دوباره ببین…
گفتم: snapdragon 730g > g90

که هنوزم با قاطعیت تمام میگم چون درسته… تازه تقلب های مدیاتک رو هم حساب کنیم که فاجعه میشه!

Finch

راستی چرا می۹تی و آ۸۰ و آ۷۱ مشکل فریز وی پی ان دارن؟
مدیونید اگه فکر کنید بخاطر پردازنده هست =)))

Mahdi

چطوری میشه متوجه نمیشم؟

The Destroyer

نه خیر هیچ ربطی به پردازنده نداره عزیزم… رو ۸۴۵ هم دیدم بعد الان این معیاره واسه خراب کردن یه پردازنده اونم درست بعد از این که به اندروید ۱۰ آپدیت شدن گوشیا؟ اندروید ۱۰ خیلی کدهارو از پایه عوض کرده و بعضی برنامه‌ها از جمله بسیاری VPNها باهاش همخونی ندارن… به هر حال طرف که مثلا صاحب تنسنت نیست میاد VPN میزنه… نهایتش یه تیم کوچیک که IP رو وصل میکنن به سرورهای خودشون درست میکنن VPNها رو… طبیعیه که با این حجم از تنوع تو بازار نتونن برای همه گوشیا درست مچ کنن نرم‌افزارشون رو

Amir galaxy

خدایا شفا

Finch

مصطفی این همه جنجال ارزش این رو داشت واقعا؟
خب وقتی نمیتونی ثابت کنی تو گیم می۹تی و کا۳۰ از نوت ۸ پرو بهترن چرا خودت و دیگران رو اذیت می‌کنی مگه بیماری؟
بازم مثل همیشه و همیشه و همیشه بحث رو عوض کردی و میکنی جوری وانمود می‌کنی که انگار یادت میره این بحث چرا شکل گرفت
اینو فقط من نمیگم ، بلکه هرکسی باهات بحث کرده گفته ، مثل یه ماینر میمونی که وقتی میرسی به ته خط سریع یه راه دیگه رو پیش میگری و با دوز و کلک مسیر بحث اولیه رو عوض میکنی
فقط یک فیلم یا فقط یک مقاله واسه من کافیه که توش بگه قدرت پردازشی گیم اسنپ ۷۳۰ از جی۹۰تی بیشتره
فقط یکی
بحث این بوده و هست
بحث رو عوض نکن
خب من اینجا بهت تخفیف میدم
شما ثابت کن ۷۳۰جی از جی۹۰ ( نه جی۹۰تی) تو گیم بهتره
فقط ثابت کن

Finch

فعلا واسه امروزت کافیه چون از همه طرف داره بهت‌حمله میشه
روزا من باید قهوه آیت کنم شبا نیما و سپیده دم
از رو نرو ولی اسطوره مقاومت

Milad7

کلا امنیت واتس زیاد بالا نیست:)

Milad7

من فقط برای گروه خانوادگی و تماس صوتی ازش استفاده میکنم 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)