حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مکالمه تصویری و صوتی واتس اپ تا ۵۰ نفر با Room فیس بوک مسنجر

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | مطالب ترنجی

همه گیری کرونا سبب شده تا ارتباطات بیش از پیش مجازی شود و واتس اپ پس از افزایش ظرفیت تماس صوتی و تصویری رمزنگاری شده خود به ۸ نفر حالا می خواهد حتی رکورد بیشتری به جای بگذارد اما خب با امنیت کمتر یا بهتر بگویم، مشابه رقبا. در آپدیت جدید واتس اپ بتا اندروید مکالمه تصویری و صوتی واتس اپ تا ۵۰ نفر با Room فیس بوک مسنجر اضافه شده است. حقیقتا این که ۵۰ نفر همزمان در یک جمع حضوری به خوبی مدیریت شود خود یک موضوع پیچیده است، چه برسد به صورت مجازی اما اگر می توانید و می خواهید، فیس بوک مایل است این خدمت را تحت واتس اپ و فیس بوک مسنجر ارایه کند.

مکالمه تصویری و صوتی واتس اپ تا ۵۰ نفر

فیسبوک سرویس پیام رسانی دیگری را شروع کرده است که Facebook Messenger Rooms نام دارد. فرضیه اتاق های مسنجر ساده است: بسیاری از ما تحت قرنطینه در خانه قرار داریم، بنابراین جلسات، چه کاری و چه اجتماعی، مجازی می خواهیم. اکثر افراد روی سرویس هایی مانند Zoom این نیاز را برطرف کردند، بنابراین فیس بوک هم تکه ای از این کیک را می خواهد.

به همین دلیل Messenger Room همه چیز در مورد تماس های ویدیویی گروهی است. یکی از مهمترین مزایای اتاق این است که به راحتی در دسترس کاربر گسترده فیس بوک است، اما فیس بوک همچنین به دنبال این است که با ادغام برنامه در سایر سرویس های خود مانند WhatsApp کاربران را جلب کند.

واتس اپ قبلا افزایشی در ظرفیت قابلیت تماس ویدیویی پیشرفته را به دلیل COVID-19 که مردم را به ماندن خانه های خود وادار می کند، دریافت کرده است. به روزرسانی اخیر به شما امکان می دهد یک تماس گروهی را با حداکثر ۸ نفر به طور همزمان شروع کنید. اگر می خواهید با افراد بیشتری بیش از این صحبت کنید، به زودی WhatsApp شما را وادار به استفاده از اتاق های مسنجر می کند. می توانید با حداکثر 50 نفر در اتاق های مسنجر گپ بزنید ، این حد بسیار بالاتر از تماس های گروهی و صوتی واتس اپ است.

اگر جزو افرادی هستید که این ویژگی جدید را دریافت کرده اید، میانبر جدید “ایجاد اتاق” در چندین بخش از رابط کاربری مانند صفحه تماس و همچنین چت های داخل خود ظاهر می شود و باعث می شود افراد ایجاد یک اتاق را انجام دهند. گپ زدن اما اتاقها کاملاً در واتس اپ یکپارچه نیستند. ایجاد یک اتاق باعث می شود تا کاربران به ویژگی داخل برنامه مسنجر دسترسی پیدا کنند.

جالب است که این اولین باری است که ویژگی Facebook یا Messenger در واقع به واتس اپ گره خورده است، که ممکن است به زودی به ادغام های بیشتری اشاره کند. فیس بوک در واقع می خواهد زیرساخت های پیام رسانی در پشت واتساپ، مسنجر و اینستاگرام یکپارچه شود، اما این طرح هنوز راه طولانی ندارد.

امکان ایجاد یک اتاق در مسنجر هنوز برای همه در واتس اپ در دسترس نیست. WABetaInfo خاطرنشان می کند که این ویژگی فقط برای برخی از کاربران در برخی از کشورها (مانند ایالات متحده) در دسترس است، اما شما ممکن است در نصب نسخه 2.20.163 بتا این برنامه شانس تست آن را داشته باشید.

البته مشخص نیست که این ویژگی به دلیل فیلترینگ فیس بوک در ایران، برای ما قابل دسترس باشد یا نه اما به نظر می رسد برای باقی کاربران جهان (به جز برخی که مشابه ما هستند!) مفید باشد.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Finch

چه جالب😍😋

Milad7

دیگه دوران فیس بوک گذشت….

Milad7

الان قافیه را به تلگرام و واتس و تیک تاک و… باخته!

Milad7

الان قافیه را به ت ل گ ر ا م و واتس و تیک تاک و… باخته!ی

پ ن : دهنمون سرویس شد با این فیلترهای سایت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)