یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم شرایط فروش سایپا شاهین برای بهار ۹۹ به زودی اعلام می شود. خب این اتفاق رخ نداد تا امروز که گفته می شود پیش فروش سایپا شاهین پس از ماه رمضان خواهد بود.
مجید باقری خوزانی قائممقام مدیرعامل در امور فروش شرکت خودروسازی سایپا در گفتوگویی گفت:
بعد از ماه رمضان برنامه پیشفروش شاهین آغاز خواهد شد. برنامه مدیریت سایپا این است که تولید شاهین از نیمه دوم سال جاری عملیاتی شود.
وی گفت: امسال سال مهمی برای خودروسازی سایپا محسوب میشود، به این لحاظ که سایپا مشغول یک جراحی بزرگ است. ابتدا پراید ۱۳۲ را در دی ماه سال گذشته خارج کردیم و این ماه نیز مدل ۱۱۱ خارج شد.
طی دو ماه آینده نیز خارج کردن پرتیراژترین مدل پراید یعنی ۱۳۱ را در دستور کار داریم. البته این اقدام باید طی ۵ سال گذشته انجام میشد. در ارتباط با جایگزینی برای خودروی پراید مرکز تحقیقات سایپا برنامهریزیهایی را انجام داده و امسال دو فیسلیفت از محصولات سایپا را به بازار عرضه خواهیم کرد.
وی درباره این دو خودرو گفت: اینا و کوییک، در واقع سایپا دارای یک پلتفرم اختصاصی برای تولید محصولاتش است. بهعنوان نمونه خودروی کوییک یک محصول جدید است و بازار هم استقبال خوبی از این خودرو کرده است. بنابراین هنگامی که از فیسلیفت این محصول صحبت میکنیم بهدنبال تغییرات ظاهری روی این خودرو هستیم. اما محصول جدیدی که سایپا بهدنبال تولید انبوه آن است خودرویی است به نام شاهین. برنامهریزیهایی انجام دادیم که این خودرو را از نیمه دوم سال جاری وارد بازار کنیم. پیشفروش این محصول را در نیمه اول سال و در ماههای پیش رو آغاز خواهیم کرد.
مجید باقری خوزانی تاکید کرد: بنابراین ما دیگر هیچ مدل پرایدی را تولید نخواهیم کرد البته محصولاتی که نام بردم (چه فیسلیفتها و چه شاهین) به هیچوجه جایگزین پراید نیست اما کمک میکند تا تنوع در سبد محصولات سایپا بعد از حذف سه مدل پراید حفظ شود.
وی درباره مقایسه قیمت این محصولات با پراید نیز گفت: به نظرم نه تنها در میان محصولات سایپا بلکه در هیچ جای دنیا نمیتوانیم خودرویی به لحاظ قیمتی پیدا کنیم که جایگزین پراید شود. زیرا پراید ارزانترین خودروی در حال تولید در سطح خودروسازی جهان بود.
مجید باقری خوزانی درباره خودروهای مونتاژی نیز گفت: سراتو که ۶ ماه پیش تولیدش در خطوط تولید سایپا متوقف شد و چانگان هم دیگر جایی در برنامه تولید سایپا ندارد. اما به جای آن عرضه سه محصول شاهین، کوییک سال و ساینا سال را در برنامه داریم.
آقای عطایی لطفا این خبر رو پوشش بدید.https://www.neowin.net/news/oppos-40w-fast-charging-degrades-battery-capacity-to-70-in-same-cycles-as-15w-would-to-90 طبق این خبر به نقل از سایت معروف Anandtech بازه زمانی مشخص که عمر باتری گوشی ها با استفاده از شارژر های 15 واتی تا 90 درصد تحلیل میرود ، در گوشی اوپو با شارژر های 40 واتی تا 70 درصد تحلیل میره که خب یعنی 20 درصد بیش تر عمر باتری کم میشه.واقعا خودم فکر نمیکردم شرکت های چینی مثل اوپو بدون حل کردن این مشکل بزرگ سمت استفاده از شارژهای 60 واتی یا حتی بیش تر برن.
ممنونم
اگر سامسونگ و اپل بودن همینجا سینه خیز میرفتی و میگفتی اوه عجب فست شارژی .کمپانی های سامسونگ و اپل بخاطر هزینه ها فست شارژ قوی استفاده نمیکنند .فست شارژ چهل واتی هم با تکنولوژی عهد بوق میفروشن دو سه برابر همین چینی ها تازه چینی ها ۶۵ وات هستن ..
یعنی انقدر عقل نداری که بدون ترول بازی مسائل رو درک کنی.یعنی مثلا الان اپل یا سامسونگ با اون همه بودجه برای تحقیق و توسعه (فقط برو بودجه تحقیق و توسعه این دوتا سرکت رو با شرکت های چینی مقایسه کن) نمیتونن یه شارژر ۶۰ واتی بزنن؟؟ اپل که میتونه خیلی راحت از همون شارژر مک بوک ها توی همین توان رو داره استفاده کنه فقط باید درگاه آیفون ها رو آیپد پرو و مک بوک ها به usb c تبدیل کنه.به خاطر هزینه هم نیست اتفاقا خیلی راحت میتونن با حذف هندزفری داخل جعبه که اتفاقا کیفیت خوبی هم دارن کثل گوشی های اوپو یا شیائومی یه شارژر سریع تر قرار بدن.
هزینه تحقیق و توسعه هواوی از همه بیشتر هست .دوما تقریبا چینی ها دارن تکنولوژی رو هل میدن جلو .هزینه تحقیق و توسعه ای که بخواد اونو بگه خببب .گوشیم با پشتیبانی از چهل وات با شارژر بیست و پنج میدم هزار و سیصد دلار حالا هر کی خواست بیاد پنجاه دلار بده چهل واتی رو جدا بخره .اون اپل دیگه هیچی در موردش نگو که مبدل تبدیل داک صوتی هندزفری رو هم پول میگیره و تو جعبه نمیزاره .
یکی از بی ارزش ترین ماشین های ساخته شده در جهان
۵۰ اسب بخار به ازای هر ۱ تن وزن
دقیقا نصف قدرت خروجی یه ماشین چرت و پرتی به اسم ۴۰۵Slx
روش محاسبه نسبت قدرت به وزن با معیار تن
قدرت اسمی موتور ÷ وزن خالص خودرو = ایکس
ایکس × ۱۰۰۰ = قدرت به وزن
پ.ن : قدرت اسمیموتور از قدرت خروجی موتور کمتر هست چون نیروی زیادی تو گیربکس های ایرانی و قدیمی ماشینامون از بین میره
از طرفی وزن خالص با وزنی که سرنشین سوار ماشین هست فرق داره
فرضا دنا طبق گفته کارخونه ۱۱۴ اسب قدرت میده که این رو میگن قدرت اسمی
قدرت یا توان خروجی رو باید با دستگاه داینومتر ( یه چیزی شبیه به تردیمل که چنتا لبتاب و خرت و پرت بهش وصله) اندازه گرفت که واسه دنا بستگی به نوع ایسییو بین ۹۰ تا ۹۷ اسب بخار هست
همین الان تویوتا یاریس با وزن یک و دویست قدرتش صد و پنح اسب بخار هست اونم اسمی .یا خعلی مدل های دیگه .خب که چی .تحریم ها باعث شد موتور اصلی که صد و سی اسب هست نزارن .الان از لگن سایپا دفاع نکردم کلا بهت گفتم اینجوری ها زیاده
یه افسون دارم نه فیکه نه تروله نه قطار ایموجی میذاره بیاید نشونتون بدم
پیشرانه اش خیلی ضعیفه 8 سوپاپ هم هست