حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آتشفشان دماوند به زلزله تهران ربط دارد؟

نوشته

3 سال قبل | 19 دیدگاه | اخبار داخلی

زلزله تهران می تواند برای بخش بزرگی از جمعیت ایران نگران کننده باشد. ما برای شما  آدرس مراکز تخلیه امن اضطراری تهران را منتشر کردیم و بهتر است که امشب را هوشیار باشید. شایعه ای که منتشر شده می گوید زلزله تهران به دلیل فعالیت آتشفشان دماوند است. اما واقعا آتشفشان دماوند به زلزله تهران ربط دارد؟

آتشفشان دماوند و زلزله تهران

آتشفشان دماوند و زلزله تهران

آتشفشان دماوند و زلزله تهران

برای اخبار بیشتر می توانید در کانال تلگرام ترنجی (@toranji) عضو شوید. دکتر فرخ توکلی کارشناس ژئودزی سازمان نقشه‌برداری کشور اعلام کرد:

زمین لرزه اول امشب تهران دارای عمق ۱۰ کیلومتر بوده و زمین لرزه دوم‌ ۷ کیلومتر.

وی با بیان اینکه این زمین‌لرزه می‌تواند با فعال شدن آتشفشان دماوند دارد ارتباط داشته باشد؛ افزود: البته مختصات و عمق دقیق این زمین‌لرزه را باید بیشتر بررسی کرد. ممکن است زلزله امشب تهران به دلیل حرکت گسل مشا باشد و بر روی آتشفشان دماوند میز تاثیر بگذارد و یا برعکس.

توکلی افزود: ایستگاه GNSS پلور در شمال گسل و ایستگاه آبسرد در جنوب آن قرار دارد؛ این دو ایستگاه ژئودینامیک سازمان نقشه‌برداری کشور نزدیک کانون زلزله هستند و پردازش داده‌های آنها تهیه سری زمانی آنها، اطلاعات خوبی به دست خواهد داد.

زلزله امشب تهران ربطی به فعالیت آتشفشان دماوند ندارد

در اظهار نظری دیگر می شنویم که زلزله امشب تهران ربطی به فعالیت آتشفشان دماوند ندارد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی:

زلزله ساعتی پیش ارتباطی با فعالیت آتشفشانی ندارد چرا که گسل مشا که نزدیک‌ترین گسل به این آتشفشان است در طول تاریخ فعالیت های خود را داشته است.

شما زلزله امشب تهران را حس کردید؟

همچنین بخوانید:

زلزله تهران : آدرس مراکز تخلیه امن اضطراری تهران

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

مرحله بعدی موجودات توی ذهن ناظر واقعی میشن و اونموقع دیگه باید با لبخند ملیح این دنیارو ترک کنیم

Finch

باباش با لباس ددپول و چکشِ تور با ارتشی های خیار های مزرعه باقر به زمین حمله میکنه

Dr.Nazer

😂😂😂😂😂😂

بعد از اینکه دیشب کلاً آنلاین نبودم و مصطفی اومد چندبار منو مورد عنایت قرار داد که اشتباهات علی کینگ مثل اشتباهات منه و سطح محاسبات و سطح معلومات من پایینه و شخصیت و هویت با ارزشِ دوستمون علی کینگ رو خیلی راحت با تشبیه کردن به من قضاوت کرد چون همیشه این کار عادتشه و طبق معمول خودشو دست بالا میگیره درصورتیکه خودش زیره باره اشتباهاتش نمیره مثل همون بحثی که قبلاً راجع به سازنده ی پنل نمایشگره اوپو فایند ایکس ۲ پرو انجام شد …
https://toranji.ir/?p=1073233
خدا شاهده نمیخواستم فلش بک بزنم اما گاهی اوقات آدم چیزایی از یه عده میبینه که علی رغم میل باطنیش مجبور میشه به یادآوری اتفاقات ناشایست گذشته.
در هر صورت خلاصه که امروز اومدم جبران مافات دیشب رو کنم و اگه شما عزیزان همراهی کنید می‌خوام بحث های جالب و علمی راه بندازم درخصوص موضوع شیرین و دوست داشتنی دوربین های موبایل …🙂
قبلاً راجع به تشخیص و تعیین رزولوشن های آتی سنسورهای دوربین موبایلی سونی و سامسونگ و ارتباطش با پیکسل باینینگ، به جهت سهولت در درک مطالبش برای عموم مفصل و با زبان صریح و شفاف توضیح دادم …
https://toranji.ir/?p=1070712/#comment-198198
و اما الان ؛ دوستان ۳ تا سؤال دارم ببینم کسی میتونه جواب بده ، اگه نتونستین پاسخ بدین خودم جواب میدم ؛
۱- نسبت تصویر در حالت ساده نشده و ساده شده به همراه مقدار و حاصل ضرب طول و عرض پیکسل ها(عمودی و افقی) سنسوره 108 Isocell Bright HMX , HM1 و ۱۴۴ و ۱۹۲ چیه؟
۲- اندازه ی دوبرابره سنسوره ۱/۱.۲۸ سونی و ۱/۱.۳۳ سامسونگ و ۱/۱.۷۲ آمنی ویژن چقدر میشه؟ و اینکه هر کدوم از این سنسورها چند درصد و چند برابر نسبت به دیگری بزرگتره؟
و۳- تراکم پیکسلی سنسوره ۱۰۸ Isocell Bright HMX, HM1 چقدره؟
«میخوام فعلاً از سنسورهای موجود صحبت کنم که دوستان بیس و پایه ی مطالب رو متوجه بشن بعدش اگه خدا بخواد میرم سراغ سنسورهای ۱۴۴/۱۵۰ و ۱۹۲ الی بالاتر»
پ ن: می‌دونم که جواب هر قسمت تاحدودی طولانی میشه پس حتماً نیاز نیست خودتونو خسته کنید و پاسخ همرو در قالب یه کامنت بدین ، اگه جدا جدا هم باشه ایرادی نداره.
موفق و مؤید باشید

Amin

فعلا که ایران رفته رو ویبره کرونا کم بود زلزله هم بهش اضافه شد، مرحله بعد به احتمال زیاد یا آتشفشان ها فعال میشن یا موجودات فضایی حمله میکنن 😐

#Mediatek
مشخصات هسته های چیپست مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۰ پلاس …
۴ هسته ی کورتکس A77 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز + ۴ هسته ی کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز
واحد پردازش گرافیکی مالی G77 با ۹ هسته ی پردازشی و واحد پردازش بصری APU 3.0
امتیاز بنچمارک GFX Bench Manhattan m3.0 120fps, m3.1 81fps
و امتیاز بنچمارک آنتوتو ۵۳۰ هزار

#Meizu
با اینکه امروز سری میزو ۱۷ رسماً معرفی میشه اما در دست یک شهروند چینی در یه اتوبوس/مترو دیده شده …
✓http://uupload.ir/files/qn7z_img_20200508_082419.jpg
✓http://uupload.ir/files/rpbh_img_20200508_082421.jpg

#Xiaomi#Redmi
احتمالاً یه مدل جدید از ردمی کی ۳۰ ۵جی با عنوان k30 5G Extreme Edition/Speed Edition با چیپست اسنپدراگون ۷۶۸G در تاریخ ۱۱ می معرفی میشه …
✓http://uupload.ir/files/h6c5_img_20200508_082154.jpg

The Destroyer

آره… البته این که اسمش ۷۶۸ باشه مشخص نیست اما دیجیتال چت استیشن گفته بود که یه پردازنده اورکلاک شده از سری ۷۶۵ در راهه احتمالا با کلاک ۲.۷ گیگاهرتز… اما یه چیپ جداگانه از سری ۷۰۰ هم باز تو راهه که کلا از خانواده SM7250 نیست

“احتمالا با کلاک ۲.۷ گیگاهرتز…”
اینو چت استین گفته بود؟ براش منبع دیگه ای داری؟
من فکر نمیکنم فرکانس بالاییش ۲.۷ گیگاهرتز باشه چون در اون صورت با بیشنیه ی کلاک هسته های مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس برابر میشه !!
همین الآنم فرکانس ۷۶۵ جی بالاتر از بهترین چیپست های میان رده ست ؛
کایرین ۸۲۰ : ۲.۳۶ گیگاهرتز
اگزینوس ۹۸۰ : ۲.۲ گیگاهرتز
اسنپ ۷۶۵ جی : ۲.۴ گیگاهرتز
دایمنسیتی ۸۰۰ : ۲ گیگاهرتز
اسنپدراگون ۷۳۰ جی حداکثر بیشینه اش ۲.۲ بود که بعد با ارتقاء های اساسی در معماری و لیتوگرافی تو ۷۶۵ جی رسید به ۲.۴ . این چیپست جدید هر اسمی که داره من احتمال میدم کوالکام به جای افزایش فرکانس بخواد از هسته های کورتکس A77 به جای A76 استفاده کنه .

The Destroyer

نه در واقع تنها کسی که از این پردازنده حرف زده همون دیجیتال چت استیشن هست… و گفته بود که کلاکش ۲.۷ گیگاهرتز هست… البته با این کلاک هرچند از همه پردازنده‌های میانرده و حتی دایمنسیتی ۱۰۰۰ بالاتره اما اینو در نظر بگیرید که فقط یه هسته همچین کلاکی داره و اونم از نوع A76… اون یکی هسته ۲.۴ هست و ۶ هسته هم همون ۱.۸ هستن… اگر میخواست A77 بذاره اسمش رو انقد نزدیک به ۷۶۵ نمی‌داشت… معمولا تغییرات بنیادی وقتی میده اسم رو هم تغییرات بیشتری میده… مثلاً ۷۱۲ و ۷۱۰ یا ۶۱۵ و ۶۱۶ که خیلی نزدیک به هم بودن اسماشون هم خیلی شبیه هم بود

Amir galaxy

هیجان انگیز بود هیجان انگیزتر شد

Milad7

تو این خراب شده کی راست میگه که این دومیش باشه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)