حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی می گوید MI Browser امن است و شرکت اطلاعات کاربر را جمع آوری نمی کند

نوشته

3 سال قبل | 39 دیدگاه | شیائومی

سه روز پیش در ترنجی خواندیم که شیائومی استفاده از موبایل و وبگردی خصوصی کاربران را ضبط می کند. مشخصا این یک نگرانی بزرگ برای کاربران است و شیائومی تصمیم گرفته به آن پاسخ بدهد. شیائومی می گوید MI Browser امن است و شرکت اطلاعات کاربر را جمع آوری نمی کند.

طبق مقاله اخیر فوربس، شیائومی در حال جمع آوری اطلاعات کاربران از برنامه مرورگر پیش فرض گوشی های هوشمند خود یعنی Mi Browser است. در این گزارش آمده است که مقدار داده های کاربر جمع آوری شده از “تجزیه و تحلیل استفاده” تا “اطلاعات شناسایی شخصی” را شامل می شود. این خبر با شکایت متعددی در وب روبه‌رو شده ولی شیائومی اظهار داشت که این شرکت حریم خصوصی کاربران را نقض نمی کند. این غول چینی بیانیه ای را منتشر کرد که ادعاها را صریحا رد می کند.

مقاله Forbes اظهار داشت که مرورگر Mi Xiaomi اطلاعاتی مانند وب سایت هایی را که کاربر بازدید کرده است، جمع می کند. این همچنین شامل نتایج نمایش داده شد موتورهای جستجو و موارد مشاهده شده در فید خبری مرورگر است. برای بدتر شدن وضعیت، در این گزارش آمده است که این شرکت حتی در حالی که کاربران در حالت ناشناس از مرورگر استفاده می کردند، این داده های قابل توجه را جمع آوری می کند. حالت ناشناس مشخصا برای یک حالت وبگردی غیرقابل مشاهده، وجود دارد. با این حال، ظاهرا در Mi Browser اینگونه نبود.

در حالی که مرورگر داده های کاربر را رمزگذاری می کند، از رمزگذاری Base64 استفاده می کند که به راحتی قابل نفوذ است. این گزارش فراتر رفته و بیان شده است که این اطلاعات به سرورهای از راه دور در سنگاپور و روسیه ارسال شده است. فوربس همچنین اظهار داشت كه سایر مرورگرهای توسعه یافته شیائومی از جمله Mi Browser Pro و Mint Browser نیز همان “قدرت جمع آوری داده” را دارند.

پس از حواشی پیش آمده، این شرکت در پاسخ به این ادعاها، تکذیب تمام اطلاعات منتشر شده توسط Forbes را در دستور کار قرار داد. این شرکت اظهار داشت كه همواره حریم خصوصی کاربران و امنیت اینترنت را به عنوان یكی از اولویت های اصلی خود قرار داده است. این شرکت شیوه های گردآوری داده های خود را در تلاش برای اطمینان از اینكه آنچه به نظر نمی رسد، توضیح داد. علاوه بر این، این شرکت اظهار داشت که کاربران نباید به “خبرهای نادرست” توجه کنند.

Mint Browser

Mint Browser

طبق پست این شرکت، شیائومی دو نوع داده جمع آوری می کند:

  • ۱- توده داده های آمار استفاده و همگام سازی داده های وبگردی کاربر
  • ۲- اطلاعاتی مانند تاریخچه وبگردی هنگام ورود کاربر به سیستم یا زمانی که عملکرد همگام سازی داده ها روشن است.

اولی شامل اطلاعات سیستم، تنظیمات برگزیده، استفاده از ویژگی های رابط کاربری، پاسخگویی و غیره است. طبق گفته این شرکت، بسیاری از مرورگرهای اصلی در حال انجام همین کار هستند.

علاوه بر این، این شرکت اعلام کرده است که وقتی در حالت ناشناس است، اطلاعات و تاریخچه مرورگر را جمع نمی کند. برای شفاف سازی بیشتر مسائل، شرکت کد نرم افزار مرورگر خود را به عنوان اثبات به اشتراک گذاشت. علیرغم پاسخ این شرکت، محققان فوربس هنوز اطمینان نکرده اند. برای آنها، این شرکت هنوز در حال جمع آوری داده هایی درباره تلفن است، از جمله شماره های منحصر به فرد برای شناسایی دستگاه خاص و نسخه اندروید است.

در حال حاضر، ما باید صبر کنیم و ببینیم که این پرونده چگونه پیشرفت خواهد کرد. اگر با Mi Browser احساس امنیت نکرده اید، می توانید مرورگرهای دیگر را از طریق Google Play Store بارگیری و نصب کنید. دیدن این گزارشات چند روز پس از افشای MIUI 12. عجیب است. با این نرم افزار جدید، این شرکت نوید یک سطح از امنیت جدید را با مجموعه ای از ویژگی های جدید و حتی یک نام تجاری جدید با محوریت حفظ حریم خصوصی می دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید واقعا باید نگران بود یا مرورگرهایی مثل کروم هم همین داده‌ها را جمع آوری می کنند اما چون آن ها امریکایی و اینها چینی‌اند، اینها تهدید حریم خصوصی می شوند؟!

اشتراک در
اطلاع از
39 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

شیائومی برند قابل احترامیه ولی هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه حکایت شیائومی هست تا تو پلی استور قرار نگیره من قبولش ندارم

اگر لینک مرورگر اصلی تو گوگل‌پلی کافی نبود اینم مینت که یکی دیگه از مرورگر هاشه که تو متنم اسمش اومده:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mi.globalbrowser.mini

کاری به ماجرا ندارم اما تیکه آخر متن آقای عط.ایی به جا بود…
همه به همین سبک اطلاعات رو دارن جمع میکنن اما فلانی چون غربی هست یه رنگ و بوی دیگه‌ای داره انگار برامون…

Amir

شرکت خیلی خوب و بزرگی یه پیشرفت سریعی داشته و بیشتر رقباش رو کنار زده شایعه واسش زیاده 😏😏

اسپم:

نمره dxo سلفی اس 20 الترام اومد
ناموسا تینکام! ریخت!! آخه همش یه نمره پیشرفت؟ بزرگترین سنسوری که اختصاصا برای سلفی گرفتن استفاده میشه توی اون گوشیه و از هر لحاظ تقریبا بهتر از پی 40 پرو بود تو مقایسه های یوتوب
خود من سلفی اس 20 معمولی رو تست کردم به جرئت میگم از سلفی نوت 10 من بهتر بود اونوقت یعنی الترا که کلا سنسور سلفیش متفاوته فقط یه نمره پیشرفت داشته؟ اوکی فهمیدیم شیتیل خوبی نگرفتی از سامسونگ
نه به سال پیش با اون عکاسی افتضاح توی شبشون مدتی بالاترین نمره همین سایت بود نه به الان که ته سایته تو گوشیای امسال

Amir

داداش همس گنده اگزینوسه

هیچ ربطی به اگزینوس نداره تمام گوشیای که از سامسونگ به dxo میرسه اگزینوس بودن
اگزینوس مشکل داغی و افت عملکرد داره ولی هیچ دخلی به پردازش عکس عقب موندن توی استفاده از تکنولوژی روز نداره این موضع
حتی نسخه اگزینوس توی عکاسی از نسخه اسنپ دراگون عملکرد بهتریم داره خیلی اوقات
لاقل نظر چارتا کارشناس که خیلی ریز بررسی کردنش این بوده

ولی تو تستایی که دیدیم اسنپ تو عکاسی بهتر بوده البته تست های اگزینوس ۹۹۰ و اسنپ۸۶۵ مال پارسال یادم نمیاد

پارسال نسخه اسنپ دراگون به وضوح بهتر بود
ولی امسال مثکه خیلیا میگن تقریبا در یه حدن و گاهی اگزینوس بهترم هست مثل داینامیک رنج و سرعت فوکوس و گاهیم شارپی

Mahdi

تا جایی که دیدم امسال تو چند تا تستی که دیدم اسنپ بهتر بود اگه جدیدا عوض شده شاید با اپدیت جاشون عوض شده

سامی باید یه جور توازن رعایت کنه بین خریدارای اسنپ و اگزینوس
دوربین میخوای اگزینوس بخر
پردازندا خوب و باتری خوب میخواب اسنپ

واسه عکسایی که چند وقت پیش ice universe از نسخه اگزینوس و اسنپدراگون گرفت متأسفام… 🤦‍♂️
میری میبینی یا حرفم سنده؟
من از واژه ریدن معمولاً استفاده نمیکنم چون بی ادبیه…
اما واجبه که بگم اگزینوس ریده بود به عکس ها…

خداوکیلی پیش خودت فکر کردی چرا به این کامنتش ریپلای نزدم؟
https://toranji.ir/?p=1073696/#comment-209674
اگه فهمیدی پس تو هم به همون دلیل برا خودت ارزش قائل باش و مِن بعد ریپلای نزن و بی تفاوت از کنارش بگذر. گاهی اوقات باید بین بد و بدتر، بده رو انتخاب کرد. اینو از این جهت گفتم که اگه بخوای نسبت به هر کنشی واکنشی نشون بدی مثل این میمونه که انگار رفتی کوه و داری بلند فریاد میزنی و انعکاس صدا به خودت برمیگرده. حکایت از این داره؛ کسی که از روی تعصب کاذب نمیتونه با واقعیت ها کنار بیاد و هرچی بهش میگی این گوشش دره اون گوشش دروازه نباید باهاش بحث کنی چون بی فایدست و فقط اتلاف انرژیه. از طرفی هم اگه جوابشو ندی متهم میشی به سکوت و کم اوردن ولی با این حال چون برا خودت ارزش قائلی تصمیم میگیری علی رغم میل باطنیت سکوت کنی.
در جریانی که، این همون آدمیه که قبلاً اگه اشتباه نکنم باهات سره برتری جزئیات دوربین اس 20 اولترا تو شب به می 10 پرو شرط بسته بود و آخرشم وا داد و محو شد. جالب ترش اینجاست همیشه دنبال راه در رو میگرده.همین آدم تو پست نمره ی دگزوی اس 20 اولترا که ترنجی پوشش داد برای حفظ آبروی خودش که یه وقت بقیه بهش هجمه وارد نکنن یه کامنت بیشتر نفرستاد اونم ریپلای به تو و شهداد بود، به جاش اومد پرید وسطه بحث منو ناظر واسه من بلبل زبونی کرد که از سخنان تاریخی و گوهربارش میشه به این جمله اش اشاره کرد؛ “نمرات دگزو از روی باد معدست” چرا؟ چون اس 20 اولترا به معنای واقعی تر زده و این به مذاقش خوش نمیاد. حالا خوبه من تو همون پست گفته بودم دوربین پی 40 پرو که درواقع رقیب اس 20 پلاسه تو اکثر پارامترها نه همه ی پارامترها به اس 20 اولترا برتری داره. حالا به گفته ی خودش که میگه دگزو همیشه مدل اگزینوس رو بررسی میکنه و اعتقادم داره که پردازش تصویره قوی تری نسبت به اسنپدراگون 865 داره یعنی از روی همون تعصب کورکورانه اش گل به خودی زده. پس با همین استدلال من درآوردیش میشه گفت دلیل تر زدنه اس 20 اولترا تو دگزو فقط به سخت افزاره دوربینش و سینک ناهماهنگش مربوط میشه نه پردازش تصویر!!!
حالا خودشو زده به اون راه و فکر میکنه بقیه نفهمن که دوربین پی 40 پرو بدون آپدیت و بعد از 5.6 روز از زمان معرفیش، دگزو بررسیش رو منتشر کرد در حالی که بعد از دو سه آپدیتی که برای اس 20 اولترا ارائه شد دگزو از روی مصلحت اندیشی و کم رنگ جلوه دادن آبروی بر باد رفته ی اس 20 اولترا بیش از 2 ماه از زمان رونماییش اقدام به انتشار بررسی دوربین این گوشی کرد وگرنه اگه 1 هفته بعد از رونماییش و بدون آپدیت ها بررسی میشد خدا میدونه که شاید به جای اختلاف 5 امتیازی فعلی نسبت به نوت 10 پلاس،حتی میومد زیره امتیازه 121 می نوت 10 یا در بهترین حالت باهاش برابر میشد که اون موقع برا سامسونگ عمق فاجعه بود !!!فکر کنم جزو معدود دفعاتیه که دگزو نمره ی audio ی یه گوشی رو زودتر از نمره ی دوربینش اعلام میکنه، همین خودش بیان گوی رفتارهای پشت پرده ی دگزو در قبال بررسی دیرهنگام دوربین اس 20 اولتراعه. کسی که اعتقاد داره جزئیات زوم تو شب مهم تر از جزئیات زوم تو روزه و زوم تو شب رو کاربردی تر میدونه و از طرفی هم نوآوری های دوربین زمان نوکیای سابق رو میاد با نوآوری های دوربین حال حا‌‌ظره هواوی قیاس میکنه و میگه هواوی نوآوری نداشته و از پیکسل 4 برای کوبیدن هواوی مایه میذاره دیگه مشخصه با منطق چه آدمی رو به روییم. ببین دگزو چقدر بهش فشار اورده که نمره ی سلفیه اس 20 اولترا هم براش قابل هضم نیست و از روی مشخصات روی کاغذ و مقایسه های صد من یه غاز میگه سلفیش از سلفی پی 40 پرو بهتره دیگه پیش خودش فکر نمیکنه یا فکر کرده ولی خودشو زده به اون راه که بره مقایسه ی ریز به ریزه سلفی اس 20 اولترا با پی 40 پرو، آیفون 11 پرو مکس و نوا 6 5G ببینه که سلفی پی 40 پرو لرزشگیر و بوکه و پرتره ی بهتری داره بعد بیاد اظهاره فضل کنه.
خیلی جالبه که با این رفتارها اسم اکانتشم گذاشته آنتی ترول!!!

مصطفی این مقایسه رو ببین به مراتب معتبر تر و دقیق تر از مقایسه آیس یونیورس هست

https://www.anandtech.com/show/15603/the-samsung-galaxy-s20-s20-ultra-exynos-snapdragon-review-megalomania-devices/12

البته یکی دوتا لینم دیگم دارم ولی خوب به اندازه اون نیستن.

@نیما عرفانی
اوکی هواوی خدای دوربینه لازم نبود اینقدر طومتر بنویسی
فقط همین یه تیکشو راجب شرط بندی جواب میدم با مصطفی من شرطی نبستم 😏
بقیه حرفاتم از دم سفسطه بود

بیا این قسمتایی که مقایسه اگزینوس با اسنپ التراس برات میارم اینجا اگر جمله ای هم ما گذاشتم خوشحال میشم بهم بگی

The S20 series feel like they’re overpromising and under-delivering on their camera capabilities when it comes to captures. Samsung delivered some incredible hardware here when it comes to the paper specifications, but I feel that it fell short of actually materializing in actual better camera captures.

Starting off with the S20 Ultra: The phone’s telephoto module does deliver on its promises, and the combination of a 4x optical magnification module with a 48MP sensor achieves some incredible zooming capabilities that are clearly far ahead of any other device on the market today. There’s not much more to say here – if you want a phone with an excellent telephoto module, then the S20 Ultra is the obvious choice.

The S20 Ultra’s 108MP main camera was quite unconvincing to me in the daylight shots. There are several layers that we have to peel apart here. First of all, there are very obvious processing differences between the Snapdragon and Exynos models this year. While on the S10 series this was in favor of the Snapdragon, I feel the other way around for the S20 series as the sharpening on the S20 Ultra here has gone absolutely haywire on all the camera’s modules, going beyond what one would consider an improvement of picture quality into the realm of actually being detrimental to the picture. The Exynos variant here seemingly has no sharpening processing at all, and it feels a ton more natural.

On the matter of the 108MP picture shots, there’s also very stark differences between the two variants of the phone, and the Exynos model somehow is consistently ahead in terms of the sharpness and natural resolutions of the shots. I don’t know what the cause for this is, but the two phones clearly are using very different mechanisms to get to the end results.

اینم نتیجه گیری عکاسی شبشون

Overall, I think the S20’s software processing in low-light is quite a mess. We saw some scenes where the new S20 phones are clearly better than other phones, but this seemingly only happens in medium-light conditions, as the darker you get, the worse the results. There’s also some quite large differences in the software processing between the Snapdragon and Exynos phones this year, this time around it’s the Exynos model which is very clearly better in the majority of scenarios as the Snapdragon variant very often blurs out details and textures.

ریز به ریز مقایسم کرده هر صحنه تمام دوربیناشو
به نظرم قبل از اینکه ریدن استفاده کنی بهتره خیلی منابع خیلی کامل تریم دنبال کنی و نظرات خیلی حرفه ای تریم راجبشون بدونی تا اینکه صرفا به چندتا عکس یه پیج اینستاگرام و توییتر و نظرات عموم بسنده کنی
مصطفی از تو دیگه بعید بود چرا واقعا؟

Mahdi

نظر شما چیست ؟
نظر من این است که یا باید با این کنار بیایم که کل شرکت های جهان در حال جاسوسی از کاربران هستن از گوگل گرفته تا پارسیجو ، همین کروم یا فایرفاکس هر از چند گاهی خبرش میاد که یه باگ داشته که هکر ها میتونن بهش نفوذ کنن و زود اپدیت کنید سافاری امنه؟ من که مطمئن نیستم سامسونگ اینترنت امنه ؟ من که فکر نمیکنم اینستاگرام امنه؟ فیسبوک ، تلگرام یا حتی بازی ها و برنامه ها تیک تاک، b612 , beautyplus , حتی سیم کارتی که ازش استفاده میکنید امنه؟
خواهشا به هیچکدوم از این چرندیات توجه نکنید یا اگه بازم نگرانید یه نوکیا ساده بگیرید و واسه حرف زدن با طرف مقابلتون بگید حضوری میخوام باهات صحبت کنم تا اطلاعاتتون لو نره

Milad7

والا من ازش استفاده نکردم 🙂

ممد بمولا

خب سلام دوستان من برگشتم 😅

The Destroyer

ای جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان

Amir galaxy

به تخ…
ببخشید اشتباه شد
ای جاااااااااااااااااااااااااان

pooria

اره به تخت خوابت 😂

pooria

مصطفی میتونی اون عکسی که قبلا از ماه گرفته بودی رو بفرستی؟ رو نایت مود بود یا نه؟

m.b

اگر میخوای با ai make moon 😏 گوشی خودت مقایسه کنی باید بگم هنوز دوربین شیائومی به مرحله توهم نرسیده… 😂
گوشیم مثل گوشیت لنز زوم 5 برابری نداره… با همون لنز اصلی یا تله میگیرم…

pooria

نه اون مود رو خاموش کردم

smartiz

من تا حالا 5-6 تا گوشی شیائومی داشتم تو هیچکدوم از مرورگر شیائومی استفاده نکردم

pooria

منم تا حالا 3،4 تا سامسونگ داشتم تو هیچ کدوم از مرورگر سامسونگ استفاده نکردم من یا از کروم و یا اپرا استفاده میکنم

Dr.Nazer

منم تا حالا ۵۰، ۶۰ تا سامسونگ داشتم (😂) و توی همشون از سامسونگ اینترنت استفاده کردم…
خدانگهدارتان

Amir galaxy

مرورگرش فوق شخمیه

m.b

و حتی فراتر… 😂
بیشتر به درد چینی ها میخوره سبک طراحیش…

Finch

اره یکی شیائومی امنه یکی سایپا

Finch

«««««در حال حاضر، ما باید صبر کنیم و ببینیم که این پرونده چگونه پیشرفت خواهد کرد. اگر با Mi Browser احساس امنیت نکرده اید، می توانید مرورگرهای دیگر را از طریق Google Play Store بارگیری و نصب کنید.»»»»»»
تنها راه حلش آتیش زدن این جاسوس هست

بیا این قسمتایی که مقایسه اگزینوس با اسنپ التراس برات میارم اینجا اگر جمله ای هم ما گذاشتم خوشحال میشم بهم بگی

The S20 series feel like they’re overpromising and under-delivering on their camera capabilities when it comes to captures. Samsung delivered some incredible hardware here when it comes to the paper specifications, but I feel that it fell short of actually materializing in actual better camera captures.

Starting off with the S20 Ultra: The phone’s telephoto module does deliver on its promises, and the combination of a 4x optical magnification module with a 48MP sensor achieves some incredible zooming capabilities that are clearly far ahead of any other device on the market today. There’s not much more to say here – if you want a phone with an excellent telephoto module, then the S20 Ultra is the obvious choice.

The S20 Ultra’s 108MP main camera was quite unconvincing to me in the daylight shots. There are several layers that we have to peel apart here. First of all, there are very obvious processing differences between the Snapdragon and Exynos models this year. While on the S10 series this was in favor of the Snapdragon, I feel the other way around for the S20 series as the sharpening on the S20 Ultra here has gone absolutely haywire on all the camera’s modules, going beyond what one would consider an improvement of picture quality into the realm of actually being detrimental to the picture. The Exynos variant here seemingly has no sharpening processing at all, and it feels a ton more natural.

On the matter of the 108MP picture shots, there’s also very stark differences between the two variants of the phone, and the Exynos model somehow is consistently ahead in terms of the sharpness and natural resolutions of the shots. I don’t know what the cause for this is, but the two phones clearly are using very different mechanisms to get to the end results.

اینم نتیجه گیری عکاسی شبشون

Overall, I think the S20’s software processing in low-light is quite a mess. We saw some scenes where the new S20 phones are clearly better than other phones, but this seemingly only happens in medium-light conditions, as the darker you get, the worse the results. There’s also some quite large differences in the software processing between the Snapdragon and Exynos phones this year, this time around it’s the Exynos model which is very clearly better in the majority of scenarios as the Snapdragon variant very often blurs out details and textures.

ریز به ریز مقایسم کرده هر صحنه تمام دوربیناشو
به نظرم قبل از اینکه ریدن استفاده کنی بهتره خیلی منابع خیلی کامل تریم دنبال کنی و نظرات خیلی حرفه ای تریم راجبشون بدونی تا اینکه صرفا به چندتا عکس یه پیج اینستاگرام و توییتر و نظرات عموم بسنده کنی

هوهو زیاد تند نرو اولا یه نفر اشتباه کرد نباید مثل سگ بش بپری (از ادبت پیداست عبارت سگ هم برات زیادیه) دوما ما که هر تستی دیدیم اسنپ بهتر بود
بعد هم لینکت کو؟ ما که نمیتونم همینجوری بگیم حالا ورداشته کپی کرده که

اولا سگ خودتی عزیزم
من کجای حرفم توهین بود؟ الان من از لقاتی نظیر ریدن و نفهم بودن استفاده کردم؟
دوما لینکم کو؟ خدایی ریپلای هارو نمیخونی نه؟

اینم کامنت بالاییم دوباره کپی پیست برات میکنم توهم ببینی

مصطفی این مقایسه رو ببین به مراتب معتبر تر و دقیق تر از مقایسه آیس یونیورس هست

https://www.anandtech.com/show/15603/the-samsung-galaxy-s20-s20-ultra-exynos-snapdragon-review-megalomania-devices/12

البته یکی دوتا لینم دیگم دارم ولی خوب به اندازه اون نیستن.

این اولین سایتیه که اگزینوس 990 رو رسوا کرد و از اگزینوس 9820 به خاطر پردازش ضعیف عکس از روش رد شد
درسته اگزینوس مشکل گرما و افت شدید عملکرد داره ولی اینکه بگیم پردازش عکسش بدتره یا ریده جلو اسنپ به قول مصطفی
باید با منبع و با استدلال ثابتش کنیم نه اینکه بگیم چون پردازندش داغ میکنه پس عکاسیشم بده

Milad7

دوستان زیاد روی دگزو حساس نباشید معیار قطعی نیست….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)