حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Helio G85 با معماری ۱۲ نانومتری رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

دیدیم که شیائومی ردمی نوت ۹ با مدیاتک هلیو G85 رسما معرفی شد اما این چیپست جدید مدیاتک چیست؟ برخی می گویند این چیپست با چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۸۰ که سه ماه پیش برای گوشی های ارزان رسما معرفی شد، تفاوتی ندارد. فعلا مشخصات دقیق نداریم اما می توان گفت که تراشه مدیاتک Helio G85 با معماری ۱۲ نانومتری رسما معرفی شد.

مدیاتک Helio G85

خط تولید تراشه‌های مدیاتک سری هلیو G امروز عضو جدیدی دارد. پردازنده جدید که به نام Helio G85 شناخته می شود اولین ارایه خود را در ردمی نوت ۹ داشت ولی این چیپست بازی جدید چه ویژگی هایی را به همراه دارد؟

پردازنده هلیو G85 تقریبا سه ماه پس از معرفی مدیاتک هلیو جی ۸۰ می رسد. پردازنده اولی اولین ارایه جهانی خود را در تلفن هوشمند Realme 6i رقم زد. یک ماه پیش بود که ریلمی 6i با مدیاتک هلیو جی ۸۰ و دوربین چهارگانه به قیمت ۱۷۶ دلار رسما معرفی شد. این دستگاه عمر باتری خیلی خوبی هم دارد که ۲۰ ساعت وبگردی می دهد و این بی تاثیر از چیپست هم نیست.

مدیاتک Helio G85

مدیاتک Helio G85

برای هلیو G85 معماری ۱۲ نانومتری استفاده شده است. مدیاتک همچنان متمایل به دو شاخه ۲+۶ هسته‌ای است. بنابراین باید ۲ هسته اصلی از نوع Cortex-A75 با فرکانس 2.0GHz و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 که کلاک آن ناشناخته است، داشته باشیم. این همان مشخصات اصلی و کلاک های Helio G80 است. بنابراین چه چیزی در واقع متفاوت است؟

به نظر می رسد کلاک GPU تنها تفاوت است. براساس برگه مشخصات رسمی Redmi Note 9 چیپست هلیو مدیاتک جی ۸۰ با پردازنده گرافیکی Mali G52 MC2 با سرعت 1000 مگاهرتز یا ۱ گیگاهرتز استفاده می کند. این در حالی است که صفحه مشخصات مربوط به Helio G80 می گوید GPU آن با 950MHz ارایه شده است. بنابراین ما فقط 50MHz بیشتر از Helio G80 داریم، بسیار ناامید کننده به نظر می رسد، درست است؟

نظر شما چیست؟ مدیاتک هلیو جی ۸۵ را مناسب می دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

مقایسه بنچمارک اَنتوتو
مدیاتک Helio G85 در برابر اسنپدراگون 665

http://8upload.ir/uploads/f758297886.jpg

Mahdi

بهش اعتماد ندارم

ramin123

کلا دید خوبی به پردازنده های مدیاتک ندارم

Finch

تقریبا رقابتش با اس‌دی ۷۱۲ مثل رقابت جی۹۰تی با اس‌دی ۷۳۰ هست
از نظر isp و هوش مصنوعی و کاستوم رام و … اس‌دی بهتره
از نظر گیمینگ مدیاتک

hamid reza

با این تفاوت بسیار کم کاش همون 665sd رو میزد یا از sd712 استفاده میکرد

AAAA_.reza._AAAA

کلا بعد اون قضیه تقلب و اینا دیگه اصلا به مدیاتک اعتماد ندارم اما اگر بنچمارک انتوتوش درست باشه بنظرم بهتر از اسنپ ۶۶۵ عه (که البته بعید میدونم بنچمارکش درست باشه)

Milad7

خخخ ولکن آقا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)