حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال انتقال کرونا از طریق اسکناس یورو بسیار پایین است

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | فناوری‌های نوین

در شرایط تقریبا همه جا توصیه می‌کنند که پول نقد ردوبدل نشود و دلیل را می توان در شیوع کرونا دانست. حتی خبری می خواندم که از فعالیت تاکسی‌های بدون ویژگی پرداخت غیرنقدی در ایران جلوگیری خواهد شد. با این وجود در قاره سبز شرایط متفاوت است و پول نقد همچنان به شکلی گسترده در ۱۹ کشور منطقه یورو استفاده می‌شود اما بسیاری از مغازه‌ها و کسب و کارها از مشتریان خواسته‌اند تا به منظور جلوگیری از جابجایی پول‌های نقدی که شاید توسط افراد آلوده لمس شده باشد، از کارت‌های بانکی یا روش‌های پرداخت غیرلمسی استفاده کنند. با این وجود بانک مرکزی اروپا می گوید احتمال انتقال کرونا از طریق اسکناس یورو بسیار پایین است.

احتمال انتقال کرونا از طریق اسکناس یورو

اسکناس یورو

اسکناس یورو

«فابیو پانتا» عضو هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا در مطلبی در وبلاگی اینترنتی نوشت که نمونه‌های آزمایشگاه‌های اروپا نشان داده است که آستانه زنده ماندن ویروس کرونا در چند ساعت نخست پس از تماس و آلودگی بر روی سطوح  فلزی ضد زنگ همچون دستگیره در ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از احتمال زنده ماندن آن بر روی اسکناس‌های یورو است.

پانتا افزود:

سایر تحلیل‌ها نشان می‌دهد که کار ویروس برای انتقال از سطوح متخللی همچون اسکناس‌های کتانی در مقایسه با سطوح صیقلی همچون پلاستیک، به مراتب دشوارتر است.

اسکناس‌های یورو روی کاغذی از جنس فیبر کتان خالص چاپ می‌شوند؛ ماده‌ای که آنها را برابر استهلاک محافظت می‌کند.

اسکناس‌های یورو روی کاغذی از جنس فیبر کتان خالص چاپ می‌شوند

وی ادامه داد: در مجموع، اسکناس‌ها در مقایسه با سطوحی که مردم به طور روزمره با آنها در تماس هستند، خطر چندان چشمگیری را از حیث آلودگی و انتقال در برندارند.

در پست اینترنتی پانتا به این موضوع اشاره نشده است که آیا هیچ آزمایشی در مورد خطر آلودگی و انتقال ویروس از طریق سکه‌های یورو، انجام شده است یا خیر؟. بیش از ۳۴۰ میلیون نفر در سراسر قاره سبز ارز یورو استفاده می‌کنند.

براساس اعلام بانک مرکزی اروپا، پول نقد همچنان شیوه غالب پرداخت توسط مصرف کنندگان منطقه یورو است به طوری که سه چهارم معاملات از این طریق صورت می‌گیرد و به طور خاص در آلمان، ایتالیا و اسپانیا شهرت دارد.

به هر صورت فناوری فقط شامل موبایل نمی شود و بد نیست ببینیم که آینده‌نگری‌های شاید گاهی پرهزینه اما در برخی شرایط چقدر مفید است.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamid reza

الان این چه ربطی به ما داره پول های ما ماشاالله اونقدر کثیفن که کرونا سهله ایدزم میشه منتقل کرد

Monarch

چند مدت پیش بود فیلم تو توی تلگرام دیدم تف مینداختن رو پول و میگفتن ما کرونا داریم همه بگیرن

Mahdi

عاشقتم یرو

Milad7

ولی با ریال احتمالش خیلی زیاده خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)