حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام +Quick Charge 3 را برای موبایل های اقتصادی عرضه کرد

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | کوالکام

فناوری شارژ سریع یک ویژگی‌است که تقریبا همه شرکت ها باید داشته باشند و همه دستگاه‌ها آن را ارایه کنند. موضوع سریع شارژ شدن موبایل واقعا باید جدی گرفته شود. با همین تفکر کوالکام +Quick Charge 3 را برای موبایل های اقتصادی عرضه کرد.

کوالکام +Quick Charge 3

روند رو به رشدی در میان تلفن های هوشمند وجود دارد و ما در مورد نمایشگرهای کم حاشیه، آرایه های چند دوربینه صحبت نمی کنیم، ما در مورد قابلیت شارژ سریع صحبت می کنیم. در حال حاضر بسیاری از تلفن های هوشمند موجود در بازار با باتری های بزرگ مجهز می شوند، با این حال این دیگر کافی نیست.

علاوه بر مجهز کردن تلفن جدید به باتری مناسب، کاربران همچنین از شرکتها خواستار ارائه راه حل های شارژ سریع مناسب هستند. ما شاهد بسیاری از شرکت ها مانند Xiaomi ، Oppo و Vivo بودیم که سرمایه‌گذاری بالایی در این بخش دارند. اگر در گذشته از نرخ شارژ سریع ۱۸ وات راضی بودیم، اکنون رکورد ۶۵ وات را می شکنیم.

متأسفانه این هنوز چیزی محدود به تلفن های هوشمند پریمیوم است. برای بیشتر دستگاه های میان رده معمولا رکوردی بین ۱۸ تا ۲۲.۵ وات را داریم و بعضی اوقات بدتر. از آنجا که خیلی از موبایل ها از چیپست کوالکام بهره می برند، این شرکت می خواهد آن را با استاندارد جدید Quick Charge 3+ تغییر دهد.

کوالکام +Quick Charge 3

کوالکام +Quick Charge 3

این یک حرکت غیر منتظره از کوالکام است. در سال ۲۰۱۷ این شرکت از استاندارد Quick Charge 4+ خود رونمایی کرد. بنابراین این یک انتظار طبیعی برای رونمایی از Quick Charge 5 یا 5+ بود. با این حال ما به سراغ کوییک شارژ ۳ پلاس می رویم و یک دلیل برای این وجود دارد. با استاندارد جدید، کوالکام می خواهد راه حل های شارژ سریع برای تلفن های هوشمند مقرون به صرفه را ارائه دهد. طبق گفته این شرکت، فناوری شارژ جدید “شارژ پیشرفته در یک قیمت پایین تر” را به همراه خواهد داشت. این ویژگی راهی برای چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ جی خواهد شد پس می توان گفت که خیلی هم اقتصادی نیست!

اولین حضور این فناوری از طریق دستگاه تازه کار Mi 10 Youth اتفاق می افتد. جالب است که گفته می شود این گوشی دارای Quick Charge 4+ نیز هست. این اولین گوشی هوشمند جهان است که دارای هر دو راه حل شارژ است. البته این فناوری جدید از طریق تلفن های هوشمند میان رده آینده به طور گسترده ای در دسترس خواهد بود زیرا باید در آینده مدل‌های بیشتری از اسنپدراگون را فراهم کند.

مشخصات کوییک شارژ ۳ پلاس

  1. ۱- سرعت شارژ سریع و بهبود یافته: این فناوری به کاربران این امکان را می دهد تا از ۰ الی ۵۰ درصد را با شیب ثابت در ۱۵ دقیقع شارژ کنند. نسبت به نسل قبلی خنک کننده ۹ درجه سانتیگراد خنک تر و 35٪ کارآمد تر است.
  2. ۲- پشتیبانی از کابل USB Type-A to Type-C و لوازم جانبی
  3. ۳- سازگاری با دستگاههای Quick Charge نسل قبلی.
  4. ۴- قابلیت یکپارچه قدرت کابل یا شناسایی
  5. ۵- پشتیبانی از PMIC های جدید مانند SMB1395 / SMB1396. آنها مزایای بزرگی مانند رفع نیاز به اجزای خارجی تراشه محافظت از ولتاژ و مقاومت حسگر را به همراه خواهند داشت.

نظر شما چیست؟ برای کوییک شارژ ۳ پلاس هیجان زده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

آقای عطایی :
فوری: دقایقی پیش تأیید رسمی ویدئوهای UFO ها توسط پنتاگون آمریکا!!!!! پوشش بدین . ممنون

Amin

بررسی گوشی شیائومی redmi not 9s/9pro باتری لایفش هم ۱۲۷ ساعت
https://m.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_9s-review-2104.php

online_wireless

فناوری خوبیه و کاربردیه واقعا

m.b

https://www.gizmochina.com/2020/04/28/xiaomi-unveils-new-miui-camera-app-all-features-supported-devices-update-timeline/

اینترفیس جدید دوربین شیائومی رونمایی شد جناب عطایی…

smartiz

ی سوال می نوت10 چقدر کامل میگیره miui12 رو؟

لطفا در مورد اسنپدراگون 865+ هم ی توضیح بدید ممنون

m.b

نسخه گلوبال رو تقریباً کامل میگیره چون گوشی جدیدیه…
راجب 865 plus والا خبری فعلاً نیست… اگر همینطور ادامه پیدا کرد سعی میکنم بیام یه توضیحاتی بدم حتماً… ولی الان خبری نیست راجبش…

Mahdi

عاشقش شدم بی صبرانه منتظر آپدیت میو۱۲ واسه پوکو هستم

Milad7

دیگه الان میانرده ها هم تمامی نیاز کاربران را پاسخگو هستن…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)