حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صفحه اینستاگرام امیر تتلو یعنی دارنده دو رکورد این شبکه اجتماعی، مسدود شد

نوشته

3 سال قبل | 26 دیدگاه | اخبار داخلی، شبکه‌های اجتماعی

امیر تتلو خواننده و ترانه‌سرای شناخته شده‌ای است که طرفداران و مخالف‌های زیادی دارد. اگر بخواهیم بحث را در حرفه وی نگاه داریم شاید هیچکس نتواند استعداد وی را زیر سوال ببرد اما اگر از این حیطه کمی بیرون‌تر برویم آن‌جاست که مخالفان را می بینیم. من خود را در رتبه ای نمی‌بینیم که بخواهم درباره “اخلاق” کسی را قضاوت کنم و صحبت این مطلب هم نیست ولی بسته شدن اکانت اینستاگرام امیر تتلو یک زاویه دیگر هم دارد که فناوری‌طورتر است. صفحه اینستاگرام امیر تتلو یعنی دارنده دو رکورد این شبکه اجتماعی، مسدود شده است؛ نه یک حساب کاربری عادی که عقاید مخالف با مقررات اینستاگرامِ تحت تملک فیسبوک را نقض کرده است.

بسته شدن اکانت اینستاگرام امیر تتلو

شاید به یاد داشته باشید که هفت ماه پیش طرفداران امیر تتلو رکورد کامنت اینستاگرام را شکستند. در حساب اینستاگرام او یک رکورد دیگر نیز در اینستاگرام جابه‌جا شدن و آن تعداد تماشاگر لایو اینستاگرام بود. با هر محتوایی و به هر شکلی این رکورد زده شد و این یک معنی دارد، یعنی آن ۴ میلیون و مقدای فالووری که در صحفه او وجود داشتند بخشی از افرادی هستند که با وجود انتقادها نسبت به وی، صفحه او را فالو کرده اند و چیزی به معنی فالوور غیرواقعی خیلی کم تعداد در این صفحه بوده است. می گوییم کم تعداد چون به هر حال هیچ صفحه ای عاری از حساب‌هایی با معیارهای این توصیف نیستند اما اگر مقایسه کنیم می توان گفت نسبت به دیگر صفحات، صفحه وی خالی از چنین حساب هایی بود.

طرفداران امیر تتلو رکورد کامنت اینستاگرام را شکستند

به این ترتیب دو رکورد اینستاگرام به نام حساب پاک شده امیر تتلو است:

  1. ۱- بیشترین تعداد کامنت

    در شهریور ۱۳۹۸ تتلو از هوادارانش خواست تا اقدام به گذاشتن ده میلیون کامنت زیر پست او در صفحهٔ اینستاگرام‌اش کنند. در نهایت این اتفاق رخ داد و ۱۸ میلیون نظر از سوی کاربران به صفحهٔ تتلو فرستاده شد.
  2. ۲- بیشترین تماشاگر لایو 

    در فروردین ۱۳۹۹ و در دوران شیوع کورونا ویروس گفت‌وگوی اینستاگرامی تتلو با ندا یاسی، شخصیت مشهور ایرانی در رسانه‌های اجتماعی، با ۶۲۶ هزار بیننده همزمان رکوردی منحصر به فرد در این زمینه برجای گذاشت.

این را می گوییم که بدانید این حساب کاربری واقعا یک صفحه ارزشمند برای اینستاگرام بوده است، حداقل از نظر تعامل مخاطب با این شبکه اجتماعی در جامعه‌ای که اکثریت فارسی زبان بوده اند.

پس از مواردی که به صورت عمومی “غیر اخلاقی” دانسته می شوند و با هر عقل سلیمی هم همینطور است، به دلیل گزارش‌های متعدد کاربران دغدغه‌مند، اینستاگرام این حساب کاربری را حذف کرد. داستان حذف شدن حساب کاربری او اصلی موضوع جدیدی نیست، اجازه بدهید از ویکی‌پدیا درباره آن چند سطر برای شما بیاوریم:

  1. ۱- اولین بسته شدن صفحه اینستاگرام

    در ۱۳ آبان ۱۳۹۷، شرکت اینستاگرام اعلام کرد که حساب کاربری امیر تتلو را مسدود کرده‌است زیرا تتلو در روزهای پیش از آن «جملاتی توهین‌آمیز علیه زنان» نوشته و از هواداران مرد خود خواسته تا «زنان را کتک بزنند یا به آن‌ها توهین کنند». اینستاگرام نوشت که امنیت کاربرانش «مهم‌ترین مسئولیت» این شرکت است و این شبکه اجتماعی در اجرای قوانین خود بسیار جدی است. تتلو تا پیش از بسته شدن حسابش با حدود ۴ میلیون دنبال کننده، از پرمخاطب‌ترین چهره‌های ایرانی در اینستاگرام بود. وی پس از این رویداد با حساب کاربری جدید به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه داد.

  2. ۲- دومین بسته شدن صفحه اینستاگرام
  3. در ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ حساب جدید اینستاگرام امیر تتلو با بیش از ۴ میلیون دنبال‌کننده، برای بار دوم بسته شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که وی در چند استوری نوشت که قصد دارد «حرم‌سرای سلطان» راه‌اندازی کند و از دختران ۱۵ تا ۲۰ ساله خواست که به «حرم‌سرای» او بیایند. انتشار این استوری‌ها، با واکنش منفی و شدید برخی کاربران توییتر و روزنامه‌نگاران ایرانی و ترک مواجه شد و در نهایت به مسدود شدن اکانت تتلو در اینستاگرام انجامید.

مشخصا هر دو رفتار، رفتارهایی است که انتشارشان در این سطح به نوعی تبلیغ به شمار می رود و تبلیغ چنین مواردی هرگز پسندیده نیست.

به این ترتیب اینستاگرام تصمیم گرفت تا شاید پرتعامل‌ترین صفحه اینستاگرام ایرانی را برای دومین مرتبه ببندد. نظر شما درباره این تصمیم اینستاگرام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed mirzaei

واقعا این کار آخری رو فکر نکنم کسی از طرفدارهای خودشم بتونه توجیهش کنه ، مشکل تتلو از مشکل بعضی از حامیانش حادتر نیست چون با حمایت بی جا ازش همچین موجود کثیفی ساختن

afsoon

ارزش حرف زدن هم ندارع این شخص

lovenokia

دو روز دیگه باز میشه ….
واقعا دیگه حرفی نمیشه گفت درباره این شخص ….

online_wireless

خوب کردن که بستن حسابشو اگه حساب جدیدی هم باز کنه بازم امیدوارم فوری ببندنش

Ebinem

ادمین محترم ما رو از قلب تکنولوژی به کجا آوردی ||:
این چه پستی هست آخه.

Siamak

یادمان نرود ۳ سال پیش رییس قوه قضاییه برای جمع آوری رای به این موجود کثیف متوسل شد 😐

Finch

آفرین ولی متوصل

pooria

کارت به جایی رسیده غلط املایی میگیری 😂😂😭😭😭👌🤔🌋😲😲😲😵😵😱

Finch

نه داشتم فوضول‌یاب جدید رو امتحان میکردم

Siamak

گل پسر اگه یکم بیشتر از “تصمیم کبری” می خوندی میفهمیدی متوسل درستشه اونی که شما میگی یه چیز دیگه ست مجید جان دلبندم

Amin

مسدود شد که شد به درک اینم مگه آدمه؟همینا اینستا رو به گند کشیدن..

smartiz

طرفداراشو درک نمیکنم…

The Destroyer

دقیقا من هم هیچوقت درک نکردم… تازه نمیدونم باهاشون دهن به دهن شدی یا نه اما تجربه جذابیه… نتایج جالبی از چیزهایی میگیرن که مخ آدم سوت میکشه… بعد جالبش هم اینه که همشون بلا استثنا مخالف حکو.مت و… هستن… یکی نیست بگه آخه برادر/خواهر من تو خودت یکی از پایه‌های سقوط ایرانی… اصلا هیچ انتقادی رو نسبت به تتلو نمیپذیرن… واقعا جالبن

V800B

کلا این ادم
ادم نیس

Yusef

استیو هاوکینگ و امیر تتلو هر کدوم به نوعی این جمله رو نقض کردند:
“عقل سالم در تن سالم”

MOAZEZ

رکورد لایو مشترک رونالدو و دیوید بکهام 1.6میلیون نفر بود.اگه قرار باشه رکوردار های لایو رو نام ببریم لایو ندایاسی و تتلو اصلا جزو آمار نمیاد

Mohammadr

داداش اون M اخرش تو زبان فکر کنم آرژامتینی میشه هزار، قبلا راجبش خوندم، شمام تحقیق کن… البته این حرفم طرفداری از اون ادم مزخرف نیس😑

aliasad

جالب اینجاست همه اینایی که ازش انتقاد میکنن صداشو گوش میدن

امروز ظهر داشتم با ماشین شخصی میومدم خونه خسته و کوفته بعد از ۲۰ دقیقه بالاخره راننده یه آهنگ گذاشت . یکدفعه دیدم تتلو پلی شد گفتم شاید اشتباه گذاشته و میخواد آهنگو عوض کنه چون به سن و سالش نمی‌خورد تتل گوش بده ، بعد دیدم نه ای دل غافل انگار باید تا انتهای مسیر همینو گوش کنم . بعد از گذشت دو سومه راه بهش گفتم آقا بزن کنار پیاده میشم! مابقی راهو پیاده رفتم …

Mosi

اسم این دوتا رو (نمیگم انسان چون گناهه اسم انسان گذاشتن روی این دوتا) که می‌شنوم (ندا یاسی و تتلو) حالت تهوع بهم دست میده

mega08

خدارو شکر. باید زودتر میبستن صفحه ی این نجسو. با آهنگای …. شعرش

Mohammadsoly

کار اشتباهی کردن بستن،صفحه شخصیه همه اینایی که میگن تتلو ادم حسابی نیست همه استوری ها و لایواشو چک میکنن خب دوس نداری مرض داری میری پیجش!(در ضمن من تتلیتی نیستم شادمهری ام)

DIGIALL

واقعا این خبر چه ربطی به تکنولوژی داره میخواستیم از اینجور اخبار بخونیم میرفتیم سایت هایی که از این اخبار میزارند

Milad7

تتل یه شل مغز حرامزاده هست…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)