حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی یک بار دیگر عکس ثبت شده با دوربین DSLR را به جای خروجی موبایل های خود نشان داد

نوشته

4 سال قبل | 28 دیدگاه | هواوی

چندین مرتبه پیش از این هم رخ داده بود شرکت های موبایلی برای اغراق در کیفیت عکاسی یا فیلم‌برداری دستگاه خود از نمونه دوربین های حرفه ای استفاده کرده بودند. حقیقتا این هیچ معنایی جز “فریب” داد کاربر ندارد. برندهایی چون نوکیا، سامسونگ و هواوی در این مورد سابقه دارند. به نظر می رسد که هواوی از این موضوع درس نمی گیرد. هواوی یک بار دیگر عکس ثبت شده با دوربین DSLR را به جای خروجی موبایل های خود نشان داد. این خبر دیروز منتشر شد اما به دلیل بیانیه رسمی هواوی و عذرخواهی آن ها ما دیگر این خبر را کار نکردیم. حال بازخورد زیادی از سوی کاربران داریم که این خبر به دلیل حفظ بی‌طرف بودن ترنجی باید منتشر شود. بسیار خوب، این شما و این خبر!

 

عکاسی در تلفن های هوشمند در حال حاضر بخش اساسی استراتژی بازاریابی بسیاری از تولید کنندگان بزرگ است. شرکت ها در حال تلاش برای سیستم های چند دوربین هستند که ویژگی های هوشمندانه ای مانند بزرگنمایی پریسکوپی، جلوه های هنری بوکه، عکس های شفاف در شب و حسگرهای بالای ۱۰۰ مگاپیکسلی هستند.

با وجود این سحر و جادوهای فنی، گوشی های هوشمند هنوز هم نمی توانند با دوربین DSLR خوب مطابقت داشته باشند و این کاملا قابل درک است. با این حال هواوی تصمیم گرفت قوانین را خم کند و ما را وادار به فکر دیگری کند. به گزارش یک رسانه چینی، این شرکت سعی کرده است عکس های DSLR را به جای عکس هایی که با تلفن های هوشمند این شرکت گرفته شده است در یک فیلم تبلیغی برای یک مسابقه عکس، قرار بدهد.

هواوی

یک عکس ثبت شده در سایت 500px که در تیزر هواوی به عنوان عکس ثبت شده با موبایل این شرکت عنوان شده است.

این بدبینی توسط برنده مسابقه عکاسی آیفون کشف شد که فکر می کرد برخی تصاویر در کلیپ آشنا به نظر می رسند. “جیمی هوآ” جستجویی را انجام داد و برخی از تصاویر اصلی ارسال شده را در انجمن عکس 500px یافت. آنها با یک دوربین DSLR سه هزار دلاری گرفته شده بودند اما هواوی آنها را در این ویدئو با برچسب “گرفته شده با تلفن هوشمند هواوی” درج کرد.

هواوی با انتشار عذرخواهی رسمی از طریق شبکه اجتماعی چینی Weibo ادعا کرد که “نظارت ویراستار” دلیل این اشتباه نادرست است. مسابقه جوایز Next-Image Huawei در سال 2017 برای ارتقاء قابلیت های دوربین گوشی های هوشمند این شرکت آغاز به کار کرد و از آن زمان همه ساله اجرا می شود. خطی که می گوید “با تلفن های هوشمند هواوی گرفته شده است” از فیلم تبلیغی حذف شده است، اما ارایه عکس های DSLR و ادعای ثبت آن ها با تلفن هوشمند به نوعی عادت هوآوی تبدیل شده است.

این شرکت با استفاده از یک عکس DSLR برای تبلیغ پرچمداران P9 خود در سال 2016 اولین بار چنین کاری انجام داد. دو سال بعد، از همان استراتژی در تبلیغات بازاریابی برای مدل هواوی نوا ۳ استفاده شد و همین اتفاق در مورد P30 نیز رخ داد. مهم نیست که سیستم دوربین گوشی های هوشمند چقدر خوب است، استفاده از عکس های DSLR برای تبلیغ آن کاملاً غیر اخلاقی است.

این مطلبی است که در Phonearena منتشر شده بود و هواوی به صورت مشخص در پاسخ آن به، بیانیه زیر را به زبان انگلیسی منتشر کرد.

بیانیه رسمی هواوی

هواوی با یک بیانیه رسمی به زبان انگلیسی برای روشن شدن بیشتر موضوع گفت:

“در ویدئوی تبلیغاتی Huawei NEXT-IMAGE که اخیرا بارگذاری شده است، ما 30 قطعه کار توسط عکاسان حرفه ای مختلفی را به نمایش گذاشتیم تا کاربران را ترغیب کنیم تا کارهای خود را در کانالهای رسانه اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. ما به اشتباه یکی از قطعات برجسته را به عنوان قطعه عکسبرداری در گوشی هوشمند هواوی برچسب گذاری کردیم. ما از آن زمان این تصویر را از این ویدئو حذف کرده ایم. ما از این اشتباه پشیمان‌کننده عذرخواهی می کنیم و روند ادیتوریال خود را بهبود می بخشیم تا از وقوع یک اتفاق مشابه در آینده جلوگیری شود. ”

اما در Gsmarena هم چند تصویر بیشتر منتشر شده است:

در جایی که بدون شک هواوی یکی از بهترین دوربین های موبایل و شاید حتی بهترین آن‌ها را تولید می کند اما این اشتباهات باعث تخریب وجهه این برند می شوند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید دلیل این اشتباهات چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

خوراکشه این کار 😂

ماشالله سابقه درخشانیم داره
فقط گنده بافیاش مختص dxo هست رسید به عمل حتی خودش روش نمیشه عکس از گوشیش بزاره
چیزی که پیکسل حقیر (منظورم نمره dxoشه) یا سامسونگ کمر شکسته ( اس 20 الترا با این همه مشکل) اصلا انجام ندادن

(البته نمیخوام دوربینشو زیر سوال ببرم ولی تو مقایسه gsm عکسای اس 20 الترا مورد پسند تر بود خصوصا توی شب زوم 5 برابری که کلا پی 40 پرو نور لامپارو قرمز ثبت کرده بود)

“خصوصاً توی شب زوم 5 برابری که کلا پی 40 پرو نور لامپارو قرمز ثبت کرده بود”
توی آپدیت حل شد…

یه نکته جالب بهت بگم مصطفی موقعی که داده بود ببرن dxo بررسی کن همین ورژن اولش بود
درسته میگن نرم افزار اپدیت شده میدن ذست dxo (مثلا) ولی نگا اپدیت دوربینش بیش از یک ماه بعد از بررسی dxo به دست عموم رسید

m.b

کلا بچه بازی شده… من فکر میکنم برای اینکه مردم گوشی رو که میگیرن میفهمن در حد dxo ظاهر نشده شرکت ها همچین کاری راه انداختن که نه نرم‌افزار گوشی شما اون نسخه‌ای که به dxo دادیم نیست و اون بعداً براتون با آپدیت میاد… من از این کار خوشم نمیاد… چه واقعیت باشه چه دروغین دوست دارم از روز اول گوشی همون نرم‌افزاری رو داشته باشه که به dxo دادن برای تست…

“ولی نگا اپدیت دوربینش بیش از یک ماه بعد از بررسی dxo به دست عموم رسید”
اگه پی ۴۰ پرو منظورته که صرفاً جهت اطلاع؛
۱ ماه شده از معرفی سری پی ۴۰ میگذره؟؟!!

راستش من به نرم افزارشم شک دارم که واقعا نرم افزار متفاوت با گوشیای فعلیمون داشته باشه اونی که میدن dxo
ولی یه نکته جالب دیگم هست عکسای شب بادوربین زوم اصلا برای هیچ گوشی ای انجام نشده (انگار توی شب زوم نمیکنیم ما!)
من هنوز تو کف نمره نوت 8 پرو هستم زیر a50 هست
یعنی مصطفی اغراق نکنم سلفی نوت 8 پرو و a71 از دوربین اصلی a50 بهترن! بعد تو dxo یه نمره پایین ترن هعی…
یعنی 5000 دلار خار داره نمیدن dxo نمره مورد علاقشونو بگیرن؟ چرا اینقدر خسیسن شرکتا از هواوی یاد بگیرن (قضیه نمره آنر 20 که با 5000 دلار نمره 111 اورد و یه نمره کمتر از پی 30 پرو بود)

@The real winner in politics is a person who doing checkmate without the minister!USA or China?
یا
@نیما عرفانی
ببخشید من عذر میخوام 26 روز از معرفی پی 40 گذشته و نمره dxoش 22 روز قبل اومد و 20 روز بعدش اپدیت برای افزایش کیفیت دوربین اومد
واقعا ببخشید از تک تک دوستان که ابهت هواوی اعظم رو زیر سوال بردم
واقعا شرمنده همتون هستم 20 روز رو گفتم یک ماه
ببخشید بابت ترول بازی من برم با یه اکانت فیک بیام

Amir galaxy

ببخشید بابت ترول بازی من برم با یه اکانت فیک بیام
_________
😐😂

باید بهت بگم حتی الان میان رده هام نور چراغ واضح نشون میدن در ضمن حانب داری شما از سامسونگ کاملا جنبه برندپرستی داره. در ضمن یه نگاه به امتیازهای p40 و گلکسی s20 ultra بنداز امتیازها تقریبا یکسان و در بعضی موارد p40 برتری داره

Finch

مهم اینه که صدر نشین دگزو هست حالا میخاد از دوربین حرفه ای عکس داده باشه ، میخاد از دوربین های فضایی ناسا داده باشه ، میخاد از VGA سونی اریکسون داده باشه ، مهم اینه تو چشم از سامی و اپل و اون بنجل ساز بهتره

Dr.Nazer

#روانی_زنجیری

m.b

😂 همش تقصیر توئه…

Amin

از سری کرم ریزی های فینچ 😂

afsoon

فریب دادن واقعا کار اشتباه و بدی هست و هواوی باید دست بکشه از این فریب دادن .وقتی بهترین دوربین موبایلی رو داری نیاز نیست که واسه جذب کردن کاربر به فریب روی بیاری .

عادلانه بخوای حرف بزنی هواوی بهترین دوربین موبایلی رو داره و یک سروگردن بالاتر از بقیه هست .اعتماد داره اما خب با فریب عکس های دیوانه وار کننده ای رو به گوشیش نصبت میده که کاربر رو وادار به خرید کنه .درسته اون کاربر بهترین دوربین موبایلی رو داره اما فریب خورده بازم چون عکس های دیده که فرسنگ ها با دوربین گوشی اش فاصله داره

Dr.Nazer

آره کاملاً مشخصه که اعتماد داره، اینطور هم ثابت میشه که کل مراسم رونمایی سری پی ۴۰ هواوی با پی ۴۰ پرو پلاس فیلمبرداری می‌شد…

ببخشید اشتباه شد

m.b

ناظر شن بر سر اون مراسم سامسونگ بود که کل مراسم با mi 10 pro فیلمبرداری میشد… 😂

شاید از نظر سخت افزاری بهترین باشه ولی سخته بگیم توی نرم افزارم بهترین نرم افزار موبایلیه
به قول ناظرم اون حتما هواوی بود مراسم رونماییشو با پی 40 پرو فیلم برداری کرد

A B K

یه طوری میگی فرسنگ ها فاصله دارن انگار دوربین عکاسی با دوربین گوشی ساده نوکیا مال چند سال پیش مقایسه می کنی.

online_wireless

کیفیت اصلی عکسای گوشیش واقعا خیلی خوبه دیگه نیازی به اینکارا نبود. همیشه باید همون چیزی که هست رو بروز داد نه بیشتر نه کمتر. باید با بیان حقیقت به کاربرا احترام گذاشت.

ramin123

وقتی که دوربینش واقعا خوبه چه کاریه با این کارا خودش رو خراب کنن، واقعا نمی تونم فازشون رو بابت این کارا درک کنم

EIA

مرسی ترنجی
بهترین کار را کردی
بی طرفی بهترین کار هست

EIA

به نظر من هم هواوی اشتباه کرد و نیازی به این کار نبود چون کیفیت دوربینهاش به اندازه کافی خوب و چالش برانگیز برای رقبا هست! البته من فن هوواوی نیستم زیاد ولی دوست دارم پیشرفت همه برندهارو ببینم و رقابت قوی تر شود و البته قیمتها مناسبتر !

Milad7

متاسفانه الان همه کمپانی ها فقط به فکر سود بیشتر هستن و تا جایی که بتونن برای فروش بیشتر مشتری را فریب میدن….

MohammadFarhaadi

وقتی بهترین دوربین موبایلی رو داری مرض داری کرم میریزی!کلا اعتیاد پیدا کرده به اینکار.چند بار اشتباه؟!اگه لو نمیرفت صداش رو در نمیاوردن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)