حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ظرفیت شبکه‌ موبایل در تهران به حداکثر میزان نامی خود رسیده است

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

حتما شما هم شاهد افت شدید سرعت اینترنت موبایل هستید. این دلیلش را می توان در اتمام بسته ۱۰۰ گیگ رایگان اینترنت ثابت خانگی هم دانست که در درون کرونایی کاربران را به اینترنت موبایل بازگرداند. امروز وزیر ارتباطات می گوید که ظرفیت شبکه‌ موبایل در تهران به حداکثر میزان نامی خود رسیده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ظرفیت شبکه موبایل در تهران صحبت کنیم.

ظرفیت شبکه‌ موبایل در تهران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شبکه‌ موبایل در تهران به حداکثر میزان ظرفیت نامی خود رسیده است، اظهار کرد، تنها راه افزایش ظرفیت پهنای باند، اضافه کردن فرکانسی است که در اختیار صداوسیماست.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:

شبکه‌ موبایل در تهران به حداکثر میزان ظرفیت نامی خود رسیده است. تنها راه افزایش ظرفیت پهنای باند، اضافه کردن فرکانسی است که در اختیار صداوسیماست. فرکانس‌های حال حاضر شبکه‌ موبایل در باندهای بالاست و فرکانس‌های در اختیار صداوسیما، باند پایینند. در فرکانس‌های پایین تعداد دکل کمتری لازم است احداث شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: اگر فرکانسی که خالی است و صداوسیما هم استفاده نمی‌کند، در اختیار موبایل قرار گیرد ،هم ارز کمتری از کشور برای خرید تجهیزات صرف می‌شود و هم مردم کمتر نگران سلامتی خود از بابت آلودگی فرکانسی خواهند بود.

آذری جهرمی در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع نیز اشاره کرد که این وزارت‌خانه به مدت سه سال است در تلاش است تا فرکانس‌های مذکور را از صدا و سیما باز ستاند:

هم در دولت و هم در مجلس گفته‌ایم در باندی دیگر نیازهای آینده صداوسیما را تأمین میکنیم. نصف درآمد حاصل از واگذاری فرکانس‌ها به اپراتورها هم برای توسعه شبکه دیجیتال به صداوسیما می‌دهیم اما آنها همراهی نکرده‌اند. ارتقای شبکه بدون فرکانس امکان‌پذیر نیست. امیدوارم برای تأمین نیاز مردم در این شرایط، مدیران صداوسیما ما را همراهی کنند.

با توجه به اینکه این مصاف به حساس‌ترین برهه خود رسیده است به نظر باید منتظر اتفاقات جدیدی در این حوزه باشیم. شاید زمان آن رسیده که صدا و سیما این فضای فرکانسی که سال‌هاست بدون استفاده، در دست دارد را به فضای ارتباطی کشور تحویل دهد.

نظر شما چیست؟ آیا صداوسیما در این شرایط همکاری می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

من که میدونم برید از خارج بخرید ارزان تر در میاد تا از صداوسیما

Monarch

مشکل اینه که نه اجازه خرید تجهیزات دارن نه تو این اوضاع کرونا حتی هواوی هم نمیتونه کمک شایانی انجام بده و هم چنین توجه شما رو به کسری بودجه و قیمت نفت جلب مینماییم 🙂

afsoon

کسری بودجه چی کشک چی .درآمد های پنهان هیچ وقت در نظر گرفته نمیشه .بازار چهارصد میلیارد دلاری ایران چی .چیز خاصی هم وارد نمیشه .پول چاپ می‌کنه می‌ریزه و تورم میاد .با همین افزایش قیمت ارز و طلا خودش ده تا بودجه میاد .

mostafa3

صدا سیما دنبال تیغ زدن هست
تو این دوره همه دنبال تیغ زدن همدیگر هستن

😁

هی خدا یه مشت حلال زاده! که فقط به فکر منافع خودشونن و کشور به یه تقطه ای گرد از بدنشونه اسیری شدیم بخدا.! خدایا بیا منو بِکُن نِمخوام دیگه اینه🤕

😁

edit: نقطه!

Milad7

صدا و سیما فرکانس لعنتی را خالی کن 😐

Milad7

این خراب شده برای خودش امپراطوری راه انداخته هیچ نهادی هم روش نظارت نداره.فردوسی پور با این همه دانش و توانایی را به راحتی کنار گذاشتن اعتراض مردم هم هیچ سودی نداشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)