حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش حجم تماس واتس اپ به دلیل خانه‌نشینی و ویروس کرونا، فیس بوک را با مشکل مواجه کرد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | پیام رسان

گسترش ویروس کرونا در جهان منجر به افزایش خانه نشینی و تماس‌های صوتی و ویدیویی از طریق واتس اپ و مسنجر فیسبوک شده که نمی‌تواند خبر خوبی برای شرکت مادر یعنی فیسبوک باشد. در حقیقت افزایش حجم تماس واتس اپ به دلیل خانه‌نشینی و ویروس کرونا، فیس بوک را با مشکل مواجه کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

افزایش حجم تماس واتس اپ

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد که میزان تماس‌های صوتی و تصویری از طریق واتس‌اپ در کشورهایی که شیوع کرونا در آن‌ها زیاد است، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. وی گفت این رشد بی‌سابقه را در کشورهای ایتالیا و چند کشور دیگر شاهد بوده‌ایم به طوری که استفاده از این قابلیت مسنجر و واتس نسبت به گذشته تقریبا دو برابر شده است.

فیسبوک ادامه داد معمولا افزایش تماس‌ها از طریق این دو اپلیکیشن را در روزهای نخست سال نوی میلادی شاهدیم، برای مثال در سال نوی امسال بیش از یک میلیارد پیام میان کاربران واتس‌اپ ردوبدل شد.

زاکربرگ گفت در این روزها، بسیاری از پزشکان و روان‌شناسان از طریق تماس تصویری واتس‌اپ با افراد ارتباط برقرار و تلاش می‌کنند تا مانع از بروز افسردگی در افرادی که مجبور به ماندن در خانه‌هایشان هستند، شوند.

با این حال، شیوع ویروس کرونا منجر به افزایش حجم ترافیک داده در واتس‌اپ و مسنجر شده که اگرچه در نگاه اول، می‌تواند برای این شرکت خبر خوبی باشد اما نگرانی‌هایی را نیز برای مدیران آن بوجود آورده است.

بدین معنی که افزایش برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی می‌تواند برای سرورهای این شرکت مضر باشد چراکه اگر نتوانند این حجم بار اضافی را به دوش بکشند، قطعا آسیب خواهند دید. زاکربرگ در این رابطه گفت:

در حال حاضر، کرونا در همه کشورهای جهان به طور گسترده شیوع پیدا نکرده، بنابراین می‌توانیم از پس مدیریت این بار اضافه برآییم اما اگر این رویه به گونه‌ای دیگر پیش برود و این حجم ترافیک اضافی را در همه کشورها شاهد باشیم، می‌تواند نگران‌کننده باشد و ما باید خود را برای چنین شرایطی آماده کنیم تا بتوانیم خدمات مورد نیاز کاربران خود را به بهترین شکل ارائه دهیم.

یکی از دلایلی که کاربران به استفاده از تماس‌های صوتی و ویدیویی واتس‌اپ روی می‌آورند، مجانی بودن آن است و بسیاری از کاربران این اپلیکیشن را به سایر نمونه‌های مشابه ترجیح می‌دهند. به هر حال، کرونا فعلا در چند کشور محدود به صورت فراگیر رویت شده و بسیاری از کشورها از طریق اقدامات پیشگیرانه در تلاشند تا بتوانند مانع از گسترش آن در میان مردم خود شوند.

نظر شما چیست؟ شما در روزهای قرنطینه چطور با عزیزان خود در ارتباط هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3INA

انعطاف پذیری فیسبوک برای حل این مشکلات خیلی بالاست

و اما بزارید اشاره ای کنم به پیامرسان داخلی ایتا
کانال دانشگاه تو تلگرام گفته که اینجا هیچی نمیگن دیگه و کلیه مطالب رفته تو ایتا و اطلاعات کلاس های مجازی رو اونجا ببینید
من اولش گفتم خب نصب کنم ببینم چیه کلاس ها و …
من قبلا نداشتم و موقع ثبت با پیام خطای زیر روبرو شدم

http://s7.picofile.com/file/8391554250/20200320_213850.jpg

و اینجا بود که این پیامرسان رو بلافاصله پاک کردم
پیامرسانی که توانایی میزبانی از ۲ میلیون کاربر رو نداره باید بلافاصله پاک کرد

بنده تا حالا هیچکدوم رو نصب نکرده بودم و خوشحالم که نتونستم تو این یکی هم ثبت نام کنم و پاکش کردم ..

I love htc

لطفا درباره مرورگر اج کرومیوم یه مطلب بزارین ممنون

Milad7

واقعا خیلی کاربردی هست 🙂

Milad7

90 درصد تماس های من از طریق واتس هست وی یه مقدار افت کیفیت داشه

Amir galaxy

ویدیو کال خوبی داره ولی تو سال تحویل سرویس شدیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)