حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات ایکس باکس سری ایکس رسما اعلام شد

نوشته

4 سال قبل | 24 دیدگاه | ایکس باکس، سرگرمی و بازی

در نهایت مایکروسافت امشب مشخصات کامل ایکس باکس سری ایکس را اعلام کرد. این کنسول بازی نسل نهمی مایکروسافت با طراحی ویژه در بخش سخت افزار می خواهد یک بستر قابل اطمینان برای بازی باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مشخصات XBox Series X را مرور کنیم.

مشخصات ایکس باکس سری ایکس

مشخصات ایکس باکس سری ایکس

مشخصات ایکس باکس سری ایکس

این مشخصات شامل پشتیبانی از حافظه جانبی و سرعت بیش‌تر در بارگذاری بازی‌ها می‌شود. ردموندی‌ها در ایکس باکس سری ایکس از یک پردازنده AMD Zen 2 با 8 هسته پردازشی با کلاک 3.8 گیگاهرتز استفاده کرده است.

هم‌چنین در بخش گرافیک شاهد استفاده از AMD RNDA 2 با 12 ترافلاپس و 52 واحد پردازشی با سرعت 1.825 گیگاهرتز برای هرکدام هستیم. تمام اینها در یک تراشه 7 نانومتری قرار گرفته است که با 16 گیگابایت رم GDDR6 و یک ترابایت حافظه NVME SSD همراهی می‌شود.

مایکروسافت در ایکس باکس سری ایکس از دو مادربرد استفاده می‌کند. کل تجهیزات از طریق هوای وارد شده از قسمت زیرین دستگاه خنک شده و گرمای تولیدشده به وسیله یک فن 130 میلی‌متری موجود در بالای دستگاه به خارج انتقال داده می‌شود.

توسعه دهندگان می‌توانند از ۱۶ گیگابایت حافظه رم این دستگاه به دو روش استفاده کنند، ۱۰ گیگابایت در اختیار حافظه بهینه GPU، حافظه استاندارد 3.5 گیگابایت و 2.5 گیگابایت رزرو شده برای سیستم عامل خواهد بود.

از جمله دیگر توانایی‌های این نسل از ایکس باکس می‌توان به قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی تا 1 ترابایت به وسیله کارت‌های قابل اتصال به پشت دستگاه، پورت USB 3.2 برای اتصال هاردهای اکسترنال HDD و پشتیبانی از درایو 4K Blu-ray اشاره داشت. مایکروسافت هدف عملکردی این مجموعه را پخش محتوای 4K با نرخ 60 تا 120 هرتز اعلام کرده است.

 

یکی از پیشرفت‌های قابل توجه در ایکس باکس سری ایکس کاهش زمان لود است. همان‌طور که در ویدیوی بالا مشخص است زمان لود بازی State of Decay 2 در نسل جدید کنسول مایکروسافت ۴۰ ثانیه سریع‌تر از Xbox One X است. این یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

مایکروسافت از درایو حالت جامد در ایکس باکس سری ایکس استفاده کرده است. هدف از این امر بهبود سرعت و زمان بارگیری در بازی‌های نسل بعد است. این شرکت هم‌چنین از یک فناوری موسوم به Xbox Velocity Architecture استفاده می‌کند که بهبود یکپارچه‌سازی میان نرم افزار و سخت‌افزار را به همراه دارد. همین موضوع موجب می‌شود عملکرد ایکس باکس سری ایکس در بازی‌های جهان باز (open world) خوب باشد و توسعه دهندگان بتوانند محیط بازی را واقع‌گرایانه‌تر طراحی کنند.

استفاده از SSD موجب شده است کاربران قادر باشند اجرای چندین بازی را به صورت فوری از سر بگیرند، حتی اگر ایکس باکس به منظور آپدیت ری‌استارت شده باشد. حالت بازی مستقیما در حافظه SSD ذخیره می‌شود، بنابراین حتی پس از چند روز یا چند هفته نیز می‌توانید ادامه بازی را دنبال کنید.

مایکروسافت امروز بخشی از توانایی ray tracing (رهگیری پرتو) در ایکس باکس سری ایکس را نیز به نمایش گذاشت. این توانایی موجب می‌شود سایه‌هایی بهتر و افکت‌هایی سینمایی‌تر را شاهد باشیم.

 

 

این موضوع موجب می‌شود نورپردازی و تغییرات نور واقع‌گرایانه‌تری را مشاهده کنیم. اگرچه به اندازه کافی عناوین دارای ray tracing در کامپیوتر ندیده‌ایم، اما مایکروسافت نشان داده است که ایکس باکس سری ایکس چگونه می‌تواند ray tracing موجود در بازی ماینکرافت را اجرا کند. این کمپانی هم‌چنین در حال بهینه‌سازی بازی Gears 5 است که بهبود کیفیت تکسچرها، مه و ذرات را به همراه دارد و در وضوح 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود.

مایکروسافت ایکس باکس سری X هم‌چنین از بازی‌های 8K با رفرش‌ریت ۱۲۰ فریم در ثانیه نیز پشتیبانی خواهد کرد. مایکروسافت با همکاری انجمن HDMI و تولیدکنندگان تلویزیون قابلیت‌های Auto Low Latency Mode و Variable Refresh Rate را به عنوان بخشی از پشتیبانی HDMI 2.1 در ایکس باکس سری ایکس گنجانده است. این شرکت مدعی شده است که طی دو سال اخیر با تولیدکنندگان پیشرو در صنعت تلویزیون همکاری داشته است تا اکوسیستم نمایشگرها را برای ایکس باکس سری ایکس آماده کند.

تمام این قابلیت‌ها مستلزم آن است که فاصله تاخیر فشردن کلیدهای دسته و عملکرد کنسول کاهش پیدا کند. به همین منظور مایکروسافت از پورت USB-C برای اتصال کنترلر استفاده کرده است. کنترلر جدید ایکس باکس از باتری AA استفاده می‌کند و به بلوتوث با نرخ تاخیر بسیار کم مجهز شده است.

در کنترلر جدید یک کلید اختصاصی برای اشتراک‌گذاری ویدیوها و اسکرین‌شات‌ها قرار گرفته است. هم‌چنین کنترلرهای موجود نیز به خوبی در ایکس باکس سری ایکس قابل استفاده هستند.

نظر شما درباره ایکس باکس سری ایکس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mmk

چه مشخصات مسخره ای🤮

Farcry

چیش مسخرست؟؟!! به نظرم تنها نکته منفی باتری قلمی هست که البته این میتونه هم نقطه ضعف باشه و هم نقطه مثبت.اون کارتربج های ۱ ترابایتی ssd هم که مخصوص کنسوله و اندازه یه فلش کوچیکه خیلی خیلی جذابه!

mmk

همه چیزش مسخرست

Farcry

باشه!

ممد بمولا

لعنتی مشخصاتو ببین!

Mr_asterky

قیمتش در مقابل پلی استیشن نقش مهمی در فروشش داره.
ولی هردو شرکت اوایل فروش با ضرر می فروشن.

mmk

نه بابا

نیما عرفانی

با این وضعیت قیمت دلار داخل ایران ؛ خرید یه کنسول نسل نهم با تمام متعلقاتش(مطعلقاتش) و یه نمایشگر یا تی ویه مناسب ، حداقل ۲۰ تومن هزینه می‌بره.

نیما عرفانی

۱۲ ترافلاپس خارق العاده ست اما به شدت منتظرم ببینم سونی در جواب به مایکروسافت چه حرکتی میخواد رو پلی استیشن ۵ بزنه .

Ali_t

منتظر سونی باشید ⚡

Ali_t

یدونه از دسته های پلی استیشن ۴ رو با ایکس باکس وان ایکس عوض نمیکنم ،بازی های انحصاری پی اس هم خیلی بهتره🌹⁦❤️⁩

نیما عرفانی

دوستان از اونجایی که تا الان چند نفر از شما عزیزان موفق شدن معماهای ساده ، متوسط و نسبتاً سخت رو پاسخ بدن اما خیلی از دوستان هم کم لطفی کردن⁦🤷‍♂️⁩ ، یه معمای دیگه می‌فرستم که سطحش «خیلی سخته»
ببینم چیکار میکنید🙂
پاسخ این معمارو ساعت ۲۴ امشب میذارم.
در پست های مختلف و جدید لطفاً این معمارو باز نشر بدید تا دیده بشه و افراد بیشتری به چالش کشیده بشن😄.
با تشکر

✓معمای ریاضی سطح خیلی سخت
به جای علامت سؤال چه عددی قرار میگیره ؟؟🧐🤔🙄

۱+۴=۵
۲+۵=۱۲
۳+۶=۲۱
۸+۱۱=؟

موفق باشید دوستان

Mahdi

۴۰

Hadi

96

Dr. DIM

96

MohammadFarhaadi

۴۱ عدد جواب بالا با دو عدد جمع پایین جمع میشه و جواب اون ردیف درمیاد.مثل جواب ردیف دوم که دوازدهه با شیش و سه میشه بیست و یک.

MohammadFarhaadi

ببخشید میشه چهل اشتباها زدم چهل و یک!جالبه که تو ذهنم گفتم جواب میشه چهل موقع نوشتن تایت کردم چهل و یک!!!احتملا مغزم فکر کرده باید بشماره ۴۰-۴۱-۴۲ و…🤣🤣

Mahdi

فکر نمیکنم سونی توی مشخصات به ایکی باکس برسه ولی بازی های انحصاری بهتری داره

Armin.Technology

مشخصاتش عالیه،منتظرم ببینم سونی چیکار میکنه،قیمت تاثیر خوبی داره رو فروششون.

afsoon

شیائمی میگه گوشی های ۴ جی تا ۲۸۰ دلار باید جمع بشن از بازار. دیگه گوشی ۵ جی فقط می‌سازیم از ۲۰۰ دلار به بالا .

Ali_t

از قصد میگی شیائمی خانم کماندو؟؟🤔

Amir galaxy

بیشتر به کنسول های سونی علاقه دارم

Mortazavi

خفنه

Milad7

عجب چیزیه!!! حیف که دلار منفجر شده و نمیشه خرید!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)