حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت پیامک در سال ۹۹

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار داخلی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش قیمت پیامک موبایل به تصمیم قانون بودجه سال ۹۹ خبر داد و اعلام کرد که این افزایش قیمت پس از بلاغ بودجه سال ۹۹ به وزارت ارتباطات عملی خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره افزایش قیمت پیامک در سال ۹۹ صحبت کنیم.

افزایش قیمت پیامک در سال ۹۹

پیامک تبلیغاتی

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ایم موضوع ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد و تصمیم قانون بودجه است که باید توسط اپراتورهای موبایلی اجرا شود، در خصوص بودجه سال 99 و این افزایش قیمت پیامک‌ها موبایل گفت:

مطابق این بند از برنامه بودجه سال 99، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و تلفن همراه باید علاوه‌بر قیمت فعلی هر پیامک مبلغ یک تومان (10 ریال) از مشترکانشان دریافت و به حساب درآمد عمومی خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

طبق اعلام معاون وزیر ارتباطات درآمد ناشی از افزایش قیمت پیامک  تا سقف 100 میلیارد تومان باید برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت. او البته اذعان داشت که هنوز این قانون به وزارت ارتباطات ابلاغ نشده است و پس از ابلاغ این مصوبه لازم الاجرا خواهد بود.

جوشقانی در ادامه عنوان کرد که در چند سال گذشته در قانون بودجه، دریافت یک تومان هزینه اضافی از مشترکان از محل پیامک لحاظ شده بود و اپراتورها ملزم به اجرای آن بودند. امسال هم در قانون بودجه 99 درآمد 100 میلیارد تومانی اپراتورها از این محل، پیش‌بینی شده است که در صورت ابلاغ، از فروردین‌ ماه باید اجرایی شود.

در حال حاضر قیمت هر پیامک فارسی حدود ۹ تومان است، اما با ابلاغ این قانون، به حدود ۱۰ تومان می‌رسد. قیمت هر پیامک لاتین حدود ۲۲ تومان است که در سال 99 حدود ۲۳ تومان محاسبه خواهد شد. جوشقانی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد:

 درآمد 100 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده، مربوط به مجموع درآمد تمامی اپراتورهای موبایل از محل پیامک است که به‌نظر می‌رسد تحقق آن در 6 ماه اول سال 99، دور از ذهن نباشد. بر این اساس هر زمانی که این درآمد محقق شد، پس از آن هزینه اضافی یک تومان از مشترکان دریافت نشده و قیمت پیامک به حالت قبل باز می‌گردد.

شما از پیامک استفاده می کنید؟ فکر می کنید این افزایش قیمت پیامک اهمیتی برای کاربران داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliasad

در سال ۲۰تا پیامک نمیفرستم من😂

The Destroyer

https://www.gsmarena.com/redmi_note_9_pro_max_is_announced_brings_back_the_big_screen_experience-news-41959.php

ردمی نوت ۹ پرو و نوت ۹ پرو مکس رونمایی شدن جناب عطایی…

Amir galaxy

خیلی کم پیام میدم🤔

Milad7

ببخشید دیگه کی پیامک میده 😐

Milad7

منظورم با وجود شبکه های اجتماعی هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)