حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش وابستگی هواوی به امریکا در اولویت این شرکت

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | هواوی

حتما درباره تحریم هواوی توسط امریکا مطلع هستید. به همین دلیل این شرکت در تلاش است برای مقابله با مشکلاتی که در غرب برایش پیش آمده و همچنین رویارویی با تبعات تحریم‌ها، وابستگی‌اش به تکنولوژی‌های آمریکا را کاهش دهد. این به شکلی است که کاهش وابستگی هواوی به امریکا در اولویت این شرکت قرار گرفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کاهش وابستگی هواوی به امریکا

اسناد نقض تحریم امریکا علیه ایران توسط هواوی

اسناد نقض تحریم امریکا علیه ایران توسط هواویواوی

هواوی طی یکی دو سال اخیر با جهان غرب به مشکل برخورده و تبعات تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۹ این شرکت را تحت‌تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، هواوی با اتهامات مختلفی از جمله جاسوسی، ارتباط با دولت چین و ریسک امنیتی محصولاتش روبرو شده است. در حالی که آمریکا برای کاهش فعالیت‌های هواوی در غرب دنیا تلاش می‌کند، این کمپانی نیز به فکر کاهش وابستگی به تکنولوژی‌های در اختیار آمریکا افتاده است.

حتی برخی کشورهای اروپایی تحت فشار آمریکا قرار دارند که به هواوی اجازه فعالیت ندهند. راه‌حل این کمپانی در مقابل مشکلات پیش‌رویش، عدم وابستگی و اتکا به تکنولوژی‌های خودش است. هواوی برای اینکه کاملا رو پای خودش بایستد، می‌خواهد روی توسعه فناوری‌های اصلی خود تمرکز کند که شامل پروسه ساخت تراشه‌ها، طراحی آن و … خواهد بود.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، هواوی از وابستگی به تکنولوژی‌های آمریکا بی‌نیاز خواهد شد اما چندین کمپانی تایوانی که این شرکت اغلب با آن‌ها کار می‌کند، تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت؛ این شرکت‌های همکار هواوی، قراردادهای سنگینی که امضا کرده‌اند را از دست خواهند. البته قراردادهای مرتبط با تامین بعضی فناوری‌ها مانند تراشه های درایور صفحه نمایش، سنسورها، تراشه های انتقال اطلاعات بی‌سیم و تراشه های آنالوگ همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

در حال حاضر، هواوی در حال کار بر روی پردازنده‌های مخصوص خود و تراشه های AI است و همزمان بر روی تراشه های اتصال بی‌سیم و غیر بی‌سیم نیز کار می‌کند که احتمالا تلاشش تا قبل از پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی به نتیجه خواهد رسید.

نظر شما چیست؟ هواوی می تواند با امریکا مقابله کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

سخته🙃

Milad7

لعنت به دیکتاتور 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)