حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش مهاجرت به ویندوز ۱۰ به دلیل ویروس کرونا

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | Windows

این روزها ردپای ویروس کرونا همه جا دیده می شود. امروز می شنویم که حتی شاهد کاهش مهاجرت به ویندوز ۱۰ به دلیل ویروس کرونا هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کاهش مهاجرت به ویندوز ۱۰

کاهش مهاجرت به ویندوز ۱۰

کاهش مهاجرت به ویندوز ۱۰

بر پایه تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی کمپانی NetApplications از بازار سیستم عامل، هنوز ویندوز 7 سیستم عامل بسیاری از کاربران است و مهاجرت کاربران از ویندوز 7 به ویندوز 10 متوقف شده است. آخرین آمار ارائه شده که مربوط به ماه فوریه است، نشان می‌دهد موج پیشین مهاجرت کاربران از ویندوز 7 به ویندوز 10 متوقف شده است. این در حالی است که در ماه ژانویه و با پایان پشتیبانی از ویندوز 7، شاهد مهاجرت قابل توجه کاربران به ویندوز 10 بودیم، به این ترتیب به نظر می‌رسد چندان از تعداد کاربران ویندوز 7 کاسته نشده است.

نمودار پایین تغییرات سهم ویندوز 7 و ویندوز 10 از بازار سیستم عامل‌های دسکتاپ را نشان می‌دهد که تقریباً به ثبات رسیده است. حالا ویندوز 10 مایکروسافت به تنهایی 57.39 درصد بازار و ویندوز 7 نیز 25.20 درصد بازار را در دست دارند. در ماه ژانویه سهم ویندوز 10 و ویندوز 7 به ترتیب 57.08 درصد و 25.56 درصد و در دسامبر سال گذشته به ترتیب 56.36 و 29.57 درصد بود.

اگر شما هم درباره علت متوقف شدن مهاجرت کاربران از ویندوز 7 به ویندوز 10 کنجکاو هستید، می‌توان دو عامل اصلی را برشمرد. اولین عامل، کُند شدن آهنگ عرضه سیستم‌های جدید به بازار است که باعث کاهش رشد ویندوز 10 شده است. اما عامل دوم که بی ارتباط با عامل اول هم نیست، کاهش تأمین سخت افزارهای جدید در پی شیوع بیماری جدید کروناویروس 2019 در چین است. سخت افزارهای جدید نقش کلیدی در افزایش به‌کارگیری نسخه‌های جدید ویندوز دارند.

به گفته مایکروسافت مشکل ویندوز 7 اتفاق تازه‌ای نیست و با نسخه‌های پیشین ویندوز شاهد آن بوده‌اند. با این حال مایکروسافت پنهان هم نکرده شیوع کرونا ویروس در چین و کاهش عرضه سخت افزارهای جدید در رشد کُند به‌کارگیری ویندوز 10 بی تأثیر نبوده‌اند. همه این ها در حالی است که مجله Harvard Business Review پیش بینی کرده کروناویروس باعث شود عرضه سخت افزارهای جدید از این هم ضعیف‌تر شود.

فکر می کنید کرونا دیگر چه مواردی را تحت تاثیر خود قرار دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

آماری که تو ایران دادن ۵۰۰۰ هزار نفر مبتلا شدن
که مطمئنا آمار دقیقی نیست
ملت جدی بگیرید !!‌!!!!!

Milad7

جلل خالق 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)