حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسناد نقض تحریم امریکا علیه ایران توسط هواوی منتشر شد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | هواوی

می دانیم یکی از دلایل یا بهتر بگوییم، بهانه های امریکا برای تحریم هواوی این است که با ایران رابطه داشته است. امشب اما اسناد نقض تحریم امریکا علیه ایران توسط هواوی منتشر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اسناد نقض تحریم امریکا علیه ایران توسط هواوی

اسناد نقض تحریم امریکا علیه ایران توسط هواوی

اسناد نقض تحریم امریکا علیه ایران توسط هواوی

خبرگزاری رویترز به تازگی اسنادی داخلی را منتشر کرده که حاکی از آن است هواوی تجهیزات رایانه‌ای ساخت شرکت Hewlett-Packard یا همان HP را در سال ۲۰۱۰ برای بزرگ‌ترین اپراتور ایران یعنی همراه اول ارسال کرده است. این اسناد نشان می‌دهد هواوی قوانین تجاری مربوط به ایالات متحده را نقض کرده است و می‌تواند شواهد قدرتمندی برعلیه هواوی در مسئله تحریم‌های آمریکا علیه هواوی  باشد.

اوایل سال گذشته میلادی ایالات متحده، هواوی را به نقض تحریم‌های وضع شده علیه ایران متهم کرد. پس از آن دادگستری آمریکا اتهام سرقت اسرار تجاری را به این پرونده اضافه کرد و در همین راستا Meng Wanzhou که یکی از مدیران هواوی بود به علت تلاش برای نقض تحریم‌های ایران دستگیر شد. حالا یافته‌های جدید می‌تواند بر اتهامات هواوی صحه بگذارد.

اسناد به‌دست آمده هم‌چنین نشان می‌دهد که شرکت Panda International Information Technology Co در دسترسی به سخت افزار و نرم‌افزارهای غیرمجاز برای ایران همکاری داشته است. گفته می‌شود شرکت پاندا نیز روابط دیرینه‌ای با هواوی داشته و توسط یک شرکت دولتی چین اداره می‌شود.

سخنگوی هواوی در گفتگوی خود با رویترز اعلام کرده است که با توجه به روند دادرسی حقوقی، اظهار نظر کردن هواوی در این زمان کار درستی نیست. هواوی متعهد است در تمام کشورها و مناطقی که فعالیت می‌کند، قوانین مربوط به تجارت و تحریم‌های سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا را در نظر داشته باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این تحریم ها عادلانه است؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

اونایی ک فکر میکردن امریکا از ترسش اینکارو میکنه
جالبع بخونن ببینن امریکا الکی کاری نمیکنه
خیلی خنده داره ک فکر کنیم امریکا از چین بترسه
اون موقع چین ب فکر دزدیدن چارتا پنتت بود
امریکا داشت طلا ذخیره میکرد

Mortazavi

آفرین
چقدر باکلاسی که طرفدار دسمنی

κıɔκвαхεя

بفرما تحویل بگیر😕

afsoon

فروش این چیزا چرا تحریم باشه و ایران نتونه استفاده کنه ؟ فاز اونایی که طرف آمریکا گرفتن چیه 😂حقتون بود الان۲ جی داشتید

Farcry

اگر بهونه آمریکا برای تحریم هوآوی این باشه و این اسناد هم درست باشه خب طبیعیه که آمریکا هوآوی رو تحریم کنه چون خیلی از شرکت ها حتی شرکت های اروپایی که به هر نحوی تحریم های آمریکا رو دور زدن آمریکا اون ها رو هم مورد تحریم قرار داده.حالا من نمیفهم فن های هوآوی چرا اینو به بخش موبایل هوآوی و رقابت اون با شرکت آمریکایی ربط میدن.الان یکساله که دوستان حرف از تحریم شیائومی و اوپو میزنن ولی هیچ کدوم نه تنها تحریم نشدن بلکه ارتباطات زیادی هم با شرکت های آمریکایی مثل کورینگ و کوالکوم و میکرون و ….. دارند.

Saeed mirzaei

خنده داره که بعد از این همه مدت . تمام مدارک همین بود چیزی که نمی تونست رسانه ای کنه؟؟؟ امریکا به واسطه قدرتش میخواد هر طور شده رقیباشو ضعیف کنه یا بالعکس خودشو قوی کنه . اعمال واردات ، تحریم هواوی (که آخرین شرکت نخواهد بود) و ….

Mortazavi

آمریکا یه حیوون که به هر طریقی رقبارو نابود میکنه

Milad7

مرگ بر امریکا!

Milad7

در آخر امریکا حریف هواوی نمیشه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)