حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایران خودرو رانا برقی را با توان پیمایش ۲۲۰ کیلومتر رسما رونمایی کرد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

نخستین خودرورانای تمام برقی محصول دانش بنیان شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با حضور مدیرعامل ایران خودرو و معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در حاشیه همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت، رونمایی شد. ایران خودرو رانا برقی را با توان پیمایش ۲۲۰ کیلومتر رسما رونمایی کرده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

رانا برقی

رانا برقی

رانا برقی

رانا برقی نسبت به خودروی مشابه احتراقی آن حدود ۱۰۰ کیلوگرم افزایش وزن داشته است. باتری این خودرو در کف خودرو و کف صندوق عقب جانمایی شده است و به این ترتیب حجمی از داخل صندوق عقب را اشغال نمی کند. توان موتور الکتریکی استفاده شده در این خودرو نیز با توان ۹۰ کیلووات و گشتاور ۲۲۰ نیوتون متر است.

حدود ۵۰ درصد از قطعات این خودرو داخلی سازی شده است و کالیبراسیون، سیستم برق و قطعات مکانیکی و تمام طراحی قطعات آن در داخل شرکت ایپکو انجام شده است. سامانه وی سی یو این خودرو نیز کاملا بومی سازی شده است. پیش بینی می شود ظرف مدت دو سال نمونه اولیه آن به تولید انبوه خواهد رسید.

رانا برقی

رانا برقی

رانا برقی

رانا برقی

این ایستگاه شارژ که توسط شرکت ایپکو توسعه یافته است، به دلیل ارتباطاتی که می تواند با سامانه ارتباطی کن خودرو و بی ام اس باتری برقرار کند، با خودروهای داخلی تطابق دارد. هم چنین این ایستگاه شارژ ۳.۷ کیلو وات است که قابلیت ارتقا به ۷.۴ کیلو وات را نیز دارد.

رانا برقی

رانا برقی

رانا برقی به یک باتری ۳۰ کیلووات ساعتی مجهز شده که برای شارژ آن به ۸ ساعت زمان نیاز است. بر اساس اعلام ایران خودرو، حداکثر سرعت آن به ۱۴۰ کیلومتر می رسد. موتور برقی مورد استفاده در آن قادر به تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور است. ایران خودرو برای این محصول خود گیربکس اتوماتیک درنظر گرفته که مشابه گیربکس پژو ۲۰۷ است.

مشخصات کلی رانا برقی در یک نگاه

مشخصات کلی رانا برقی در یک نگاه

مشخصات کلی رانا برقی در یک نگاه

نظر شما درباره رانا برقی چیست؟ آن را می پسندید؟ فکر می کنید ایران خودرو چه زمانی واقعا این محصولات را در بازار بفروشد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

بیا #این برقی بساز ایران خودرو

Milad7

افتضاح به تمام معنا

aliasad

بری تا سر کوچه بیاری ۸ساعت بزنی شارژ دست تسلا رو از پشت بست ایران خررو

david2arc

ب عنوان اولین تلاش بد نیس

afsoon

خوبه .قیمتش زیر ۸۰ باشه .

Amir galaxy

بد نیست !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)