حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اختلال در اینترنت کشور و محدود شدن به سایت های داخلی یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اینترنت

احتمالا امروز باید شاهد اختلال های متعدد در اینترنت کشور بوده باشید. این موضوع به صورت رسمی تایید شده است که اختلال در اینترنت کشور و محدود شدن به سایت های داخلی یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸ را شاهدیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اختلال در اینترنت کشور

کاربران اینترنت ایران

اینترنت ثابت در کشور دچار اختلال شده است. این‌بار به نظر می رسد حملات DDoS سرورهای ابرآروان را هدف قرار داده اند.

در حالی که در هفته گذشته، سپر دفاعی دژفا توانسته بود حملات سایبری اخیر به زیرساخت های اینترنت کشور را مهار کند به نظر می رسد حملات سایبری با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، بار دیگر شدت گرفته و این‌بار به سراغ DDoS کردن سرورهای ابرآروان و چند شرکت بزرگ ارائه دهنده اینترنت رفته اند که این مسئله باعث اختلال در دسترسی به برخی سایت‌های داخلی با اینترنت ثابت در ساعات گذشته شده است.

اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که با استفاده از اینترنت ثابت خانگی خود قادر به باز کردن برخی سایت ها نشده اید و یا به طور کلی اینترنت خانگی شما با قطعی مواجه شده است، این موضوع به واسطه تمهیدات امنیتی است که در ساعات گذشته برای حفاظت و مقابله با حملات سایبری جدید، صورت گرفته است.

طبق گزارش ها، کاربرانی که از اینترنت همراه اول و ایرانسل برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند، مشکلی در این زمینه ندارند و برخی شرکت های ارائه دهنده اینترنت و همچنین سرورهایی که برای ارتباط به اینترنت جهانی از اینترنت آن شرکت ها استفاده می کردند، دچار مشکل شده اند و به همین دلیل نیز برخی سرورهای سایت های داخلی که روی ابرآروان قرار دارند، در وضعیت Down به سر می برند.

البته در ساعات اخیر برخی کاربران همراه اول و ایرانسل نیز گزارش اختلال در اینترنت را ارایه کرده اند. شما از چه اینترنتی استفاده می کنید؟ آیا این مشکلی دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

من از TD-LTE ایرانسل استفاده میکنم و سرعت افتضاح شده.

دقیقا از همون شبی که وزیر جوانِ قطع ارتباطات، قول داده بود که اینترنت‌ها بهبود قابل توجهی پیدا کنن و متحول بشن، سرعت‌ها داغون شد.

یعنی هرچیزی که میگن، دقیقا برعکسش اتفاق میفته.

mehrdad_ma

برای منم افتضاحه نت همراه و رایتل

و بسته هام بدون دانلود حجمشون تمام میشه

Amin

TD-LTE ایرانسل من هم مدتیه افتضاح شده قبلا سرعتم خیلی بهتر بود الان یه عکس چند مگی رو به زور باز میکنه نمیدونم باز چه بامبولی میخوان دربیارن فقط امیدورام نت رو مییلی نکنن 😏

Milad7

اگر اختلال نباشه باید تعجب کرد!

Milad7

ظاهرا مخابرات هم ترافیک داخلی را حذف کرده

Amir galaxy

مشکلی نداشتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)