حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برند لوکس چری با نام وانتاس (VANTAS) وارد بازار امریکا خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | حتما بخوانید، خودرو

چری نامی آشنا در بازار ماست که محصولات آن را سال های اخیر به وفوور در خیابان ها می بینیم. این برند در باب صادرات خودرو خارج از چین نامی معتبر است و حالا آن ها سودای بازار امریکا را در سر دارند. گفته می شود که برند لوکس چری با نام وانتاس (VANTAS) وارد بازار امریکا خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چری وانتاس (VANTAS)

VANTAS

VANTAS

با شنیدن نام یک برند جدید یا دیدن لوگو آن احتمالا شما هم مثل ما به فکر این فرو می روید که چه معنی پشت آن نهفته است. این کلمه معنی مشخصی در زمان انگلیسی ندارد و توضیح مشخصی هم درباره آن داده نشده است. به نظر شخصی من اما اگر به تلفظ کلی آن که توجه کنید به یک “Want us” نهفته با معنی “ما را می خواهید” می رسیم که می تواند ناخودآگاه کاربر را حسابی درگیری کند. به هر صورت، این یک حدس است آن هم اگر بخواهیم این نشان تجاری را “وانتاس” تلفظ کنیم و نه “ونتس”.

با تغییر سیاست های کلان نشان «چری» در سال ۲۰۱۹، قرار است تا بازارهای جدید صادراتی برای این نشان در نظر گرفته شود. به تازگی هلدینگ آمریکایی “HAAH” اعلام کرده که زمینه های همکاری با شرکت «چری» برای تولید یک برند جدید در بازار آمریکا به نام «وانتاس» (VANTAS) فراهم شده است. وانتس قطعا در شاخه لوکس محصولات چری قرار می گیرد و سطح استانداردهای بیشتری را به سمت این خودروساز چینی می کشاند.

در حال حاضر کمپانی چری با نشان های تجاری مختلف در رده محصولات اقتصادی و میان رده فعالیت دارد و به تازگی گام هایی در بازار خودروهای نوین و لوکس گذاشته است. البته که چری همچنان سعی دارد تا با کنترل بهای تمام شده، محصولات لوکسش را هم در جایگاه خودروهای میان رده عرضه کند.

برند لوکس چری وانتاس

برند لوکس چری وانتاس

خودروهای زیرمجموعه این برند در واقع ادامه دهنده مسیر مدل «اکسید» (EXEED) چری هستند. مدلی که در نمایشگاه های مختلف توسط چری به عنوان پرتوتایپ یا نمونه اولیه به نمایش درآمد. اما این بار موضوع تنها به کانسپت یا نمونه ختم نمی شود و برنامه ریزی برای خودروهای ونتس برای تولید انبوه در بازار بزرگ آمریکا انجام شده است.

انتظار می رود سطح بالایی از کیفیت را ارائه بدهند. حضور خودروهای چینی در آمریکا گامی بزرگ برای صنعت خودروی این کشور است و سال هاست غول های خودروسازی چین به دنبال رسیدن به سطح بالای کیفی و نیازسنجی بازار آمریکا هستند. چری قصد دارد خودروهای ونتس را در مراکز تولید HAAH اسمبل کند و در کانادا و آمریکا به فروش برساند.

همزمان با انتشار این خبر لوگوی ونتس هم رونمایی شده که، به نسبت طراحی لوگوی برندهای چینی، می توان گفت طراحی این لوگو به خوبی انجام شده است. «دوک هیل»، مدیرعامل هولدینگ HAAH، همزمان با رونمایی لوگو درباره خودروهای این برند جدید گفته است که تمام مدل های ونتس از بالاترین سطح تکنولوژی کمپانی چری بهره مند خواهند شد که شامل سطوح بالای ایمنی و سیستم های خودران می شود.

برند لوکس چری وانتاس

برند لوکس چری وانتاس

آن چه در تصاویر ارائه شده از مدل اولیه ونتس دیده می شود دقیقا چری EXEED TX است، با این تفاوت که لوگوی جدیدی جای لوگوی چری را گرفته است. پس انتظار می رود این خودرو مجهز به سیستم LED در چراغ های جلو، سقف پانارومیک، صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی، سنسور نقطه کور هوشمند، سنسور رانندگی بین خطوط، ترمز هوشمند، سیستم تشخیص عابر پیاده، کروزکنترل تطبیقی هوشمند و سیستم تشخیص صدای راننده باشد.

این موارد همان تکنولوژی هایی است که در چری EXEED دیده می شد و بسیاری بر این باور بودند که چینی ها توان تولید انبوه خودرو در این سطح را ندارند، اما حالا می بینیم که بحث حضور این خودرو در آمریکا نهایی شده است.

چری اکسید (EXEED) به زودی با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان معرفی می شود

درحال حاضر، خبری در مورد قدرت اولین خودروی ونتس منتشر نشده، اما اگر همان چری EXEED TX بدون هیچ تغییری مدنظر باشد انتظار می رود با موتور ۱٫۶ لیتری توربو و با پاشش مستقیم سوخت سر و کار داشته باشیم که نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید خواهد کرد. قدرت موتور توسط جعبه دنده ۷ دنده دوکلاچه تر به چرخ ها منتقل می شود و نسخه چهار چرخ محرک به صورت آپشنال ارائه می شود و در نسخه پایه این خودرو تک دیفرانسیل خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که چری با برند جدید در بازار امریکا موفق خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

برندهای خودروساز چینی که چند سالی هست دارن در بازارهای دیگه فعالیتشون رو گسترش میدن ؛ چری ، جیلی و بی وای دی هستن .
این خودرو هم به نسبت حجم و وزن و همچنین ماهیت لوکسی که داره لازمه یک یا دو پیشرانه ی قوی تر بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ و ۲۶۰ تا ۳۰۰ اسب بخار هم داشته باشه به همراه قابلیت چهارچرخ متحرک .

نیما عرفانی

همون طور که انتظار می‌رفت نتایجش مشابه بنچمارک های وان پلاس ۸(۸ پرو) ، ویوو IQOO 3 و می ۱۰(۱۰ پرو) و همچنین نسخه ی اسنپدراگون سری گلکسی إس ۱۰ هستش.

Mani

ژوووون شما فقط نتیجه بده

نیما عرفانی

وااااای خدا 😂😂اینو اشتباه اینجا فرستادم
برای پست اوپو بود⁦🤷‍♂️⁩⁦🤦🏻‍♂️⁩

Mani

فدا سرت😜

Milad7

😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)