حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ مراسم هواوی رسما مشخص شد: ۴ اسفند ۹۸

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | هواوی

هواوی امروز رسما تایید کرد طی رویدادی در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ از ۸ محصول جدید خود که یکی از آن‌ها هواوی میت ایکس اس یعنی گوشی تاشو جدید این شرکت نیز هست، رونمایی خواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره تاریخ مراسم هواوی صحبت کنیم.

تاریخ مراسم هواوی

هواوی

هواوی

هواوی اعلام کرد در تاریخ ۴ اسفند ۹۸، از محصولات جدید خود رونمایی می‌کند. دلیل کنسل شدن نمایشگاه هم در پی انصراف بسیاری از شرکت‌ها صورت گرفت که آن هم به خاطر ترس از شیوع بیشتر ویروس کرونا بوده. حال که خبر کنسل شدن این مراسم نیز رسیده، به نظر می‌رسد هواوی قرار است طی مراسمی اختصاصی، محصولات خود را معرفی کند.

اگر این رویداد برگزار شود، باید شاهد رونمایی از یک تبلت، لپ تاپ، گوشی تاشو، ایربادز، ساعت هوشمند،‌ تلویزیون،‌هدست واقعیت مجازی و یک محصول مرتبط با ماشین باشیم. در بین این محصولات اما محتمل‌ترین، گوشی تاشو هواوی میت ایکس اس که نمونه بهبود یافته میت ایکس است، خواهد بود که بارها در رابطه با آن شنیدیم. این محصول با شکل و شمایلی مشابه میت ایکس اما با پردازنده کایرین ۹۹۰ ۵G راهی بازار خواهد شد.

همچنین طبق لیستی که اخیرا منتشر شده و نام میت ایکس اس نیز در آن به چشم می‌خورد، این محصول قرار است با پشتیبانی از شارژر پر سرعت ۶۵ واتی عرضه شود. شایعه دیگر در رابطه با گوشی تاشو مورد انتظار هواوی، قیمت پایین آن به نسبت میت ایکس است.

با عرضه گوشی‌هایی نظیر گلکسی فولد، موتورولا ریزر و گلکسی Z Flip، رقابت بین گوشی‌های تاشو به اوج رسیده و هواوی نیز می‌خواهد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در دنیا، با عرضه گوشی‌های تاشو نظیر میت ایکس و میت ایکس اس، بخشی از این رقابت را تشکیل دهد.

نظر شما چیست؟ منتظر مراسم معرفی هواوی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The Destroyer

دوستان من همین الان یه سوال برام پیش اومد… چرا با وجود دوربین زوم ۵ برابری اپتیکال هم‌چنان یه دوربین تله ۲ برابر هم نیازه؟

نیما عرفانی

نمی‌دونم چجوری توضیح بدم که طولانی نشه و مفهومش راحت و قابل درک باشه ولی خلاصه اش میشه این؛ بستگی به فاصله ی کانونی لنز،فوکوس ، زاویه ی دید و ابعاد و سایز سنسور داره اما سؤال خوبی پرسیدین و می‌تونه بعد از اون موضوع تفاوت رزولوشن ها در نمایشگرهای مختلف که چند روز پیش بحثش رو راه انداختیم موضوع جالب بعدی باشه برای گفت و گو با دوستان عزیز.

The Destroyer

جناب عرفانی طولانی هم شد برای من مشکلی نداره مگر این که از خودتون وقت زیادی بگیره… در اون صورت منم راضی نیستم… اما من همیشه میخونم همه کامنت‌هارو هرچقدر هم که طولانی باشن…

نیما عرفانی

نه خواهش میکنم مشکلی نیست برادر ، شرمنده دیر جواب دادم کاری پیش اومد برام.
خب ببین شهداد جان شما ۳ حالت رو در نظر بگیر . یکی عملیات زوم و مات کردن پس زمینه از سوژه توسط دوربین اصلی ، یکی توسط دوربین تله فوتو و یکی دیگه توسط هر دو دوربین یعنی ادغام و ترکیب تصاویر هر دو دوربین اصلی و تله فوتو که در این حالت به اصطلاح میگن دوربین تله فوتو بسته به نوع نیاز در شرایطی که کاربر دَرِش قرار میگیره یعنی زوم یا مات کردن و یا هردو به کمک دوربین اصلی میاد.
من از چشم انسان شروع کنم ؛ رزولوشن چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل برآورد شده یعنی ۳۶ تا از ۵ برابر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل سامسونگ بیشتر هستش. خب حالا تصور کن از یه فاصله ی چند متری بخوای یه سوژه ای رو ببینی ، در این حالت زاویه دیدت زیاده اما جزئیاتی که میبینی کمه چون از سوژه دوری ولی وقتی کم کم به سوژه نزدیک میشی از زاویه دیدت کاسته میشه و به کیفیت و جزئیاتی که میبینی افزوده میشه ، خب حالا حساب کن کاملاً به سوژه ی مورد نظرت نزدیک بشی تا جایی که مثلاً ۱ متر یا ۲ متر باهاش فاصله داشته باشی در این حالت شاید فقط خوده سوژه رو ببینی به همراه یه کادری از اطراف سوژه ولی دور تا دور سوژه در نگاهت مات نمیشه و در واقع سوژه بخشی از پس زمینه هستش اما جزئیاتی که میبینی خیلی بیشتر از فاصله های قبلی شده ، در آخر دیگه کاملاً نزدیک میشی به سوژه تا جایی که فاصلت باهاش میرسه به ۵۰ سانت ، خب در این حالت دیگه فقط سوژه رو میبینی و پس زمینه و اطراف سوژه در نگاهت مات به نظر میرسه و میزان جزئیات هم به مراتب افزایش پیدا میکنه و این یعنی همون عملیات پرتره و بوکه در دوربین های موبایلی و DSLR ولی ما داریم رو چشم انسان مثال می‌زنیم تا بهتر متوجه بشیم داستان چیه. در نهایت یه حالت با فاصله‌ی کمتر از ۱۰ سانتی متری با چشممون امتحان میکنیم که یعنی رو سوژه ی مورد نظر دقت میکنیم ، در این حالت مات شدگی پس زمینه و جزئیات سوژه به بالاترین حد خودش میرسه تا جایی که نزدیک به همون رزولوشن چشم رو میتونیم از محتویات و جزئیات سوژه ببینیم که اینم یعنی همون عملیات ماکرو در دوربین های موبایل و DSLR .
این توضیحات یعنی همون حالت اول در پاراگراف اولی که گفتم . اجرای عملیات زوم و مات کردن سوژه از پس زمینه توسط دوربین اصلی . البته اینجا یه نکته ای وجود داره ؛ این حالت از ثبت تصاویر فقط در دوربین های با رزولوشن بالا امکان پذیره که اگه حالت ادغام پیکسلی نداشته باشن ، همون تصویر گرفته شده با رزولوشن اصلی رو کراپ می‌کنه و خروجی مطلوبی هم حاصل میشه اما اگه حالت ادغام پیکسلی داشته باشه مثل کواد بایر یا نانوسل می‌تونه در رزولوشن پایین تر جزئیات بیشتری بده که اجرای این حالت معمولاً به یه دوربین کمکی جهت زوم نیاز داره اما مات شدن پس زمینه رو همون سنسور اصلی هم می‌تونه به صورت نرم افزاری هم انجام بده ولی برای زوم اگه قرار باشه بدون سنسور کمکی تله فوتو ، همون سنسور اصلی اول بخواد پیکسل هارو باهم ادغام کنه بعد تصویر نهایی رو کراپ کنه دیگه رزولوشنش خیلی میاد پایین و نویز زیاد میشه .
اینو تا اینجا داشته باش تا ادامه ی بحث رو تجزیه و تحلیل کنم .

نیما عرفانی

در ادامه ؛
شما پرسیدی چرا با وجود زوم ۵ برابری اپتیکال به یه دوربین تله فوتو با زوم ۲ برابری هم نیاز داریم؟
این حالت همه جا کاربرد نداره و بستگی داره به شرایط و مشخصات سخت افزاری ماژول دوربین.
مثلاً اگه دقت کنید دوربین های ۱۲ مگاپیکسل میتونن فقط تا ۲ برابر زوم اپتیکال رو پشتیبانی کنن و بعدش تا ۱۰ برابر میشه دیجیتال و کیفیت تصاویر افت پیدا میکنه ، ولی اگه به زوم ۳ برابر به بالا و با کیفیت اپتیکال نیاز داشته باشیم اون موقع لازم هست که رزولوشن دوربین اصلی یا تله فوتومون زیاد باشه که با اجرای یکی از اون ۳ حالتی که اول گفتم عملیات زوم یا کراپ انجام بشه .
نکته ی دیگه ای که وجود داره ؛ باید دید زوم نسبت به کدوم لنز و سنسور صورت میگیره . مثلاً اگه زوم نسبت به سنسور اولتراواید باشه در این حالت نرم افزار دوربین و قسمت اسکرول زوم ، مستقیم می‌ره رو زوم اپتیکال که به سوژه نزدیک تر بشه مثل همون زوم ۵ برابر اپتیکال اما اگه زوم نسبت به لنز و سنسور اصلی صورت بگیره که زاویه دید عادی داره در این حالت زوم ۲ برابری اپتیکال کفایت می‌کنه و دیگه به ۵ برابر نیاز نیست.
نمی‌دونم تا چه حد تونستم مفهموم رو برسونم اما استدلال و برداشت من از موضوع مورد بحث این بود🙂.

The Destroyer

بسیار متشکرم جناب عرفانی… خیلی کامل و جامع بود…🌹📿

نیما عرفانی

خواهش میکنم کاری نکردم

m.b

برای عکسبرداری پرتره یا به دوربین تلفوتو و یا به سنجش عمق نیازه که گرونترا تلفوتوشو دارن…
این یکی از کاربرداشه…
همچنین کیفیت جزئیات زوم 2 برابری خب از 5 برابری و 10 برابری بیشتره و گاهی نیاز به اون دو نیست و نیاز با جزئیات نه در فاصله خیلی دوره…

The Destroyer

ممنون از هر دوی شما…🌹( All Rights Reserved By Angel)

mostafa3

خبر رسید s20 الترا 1400 دلاری با سنسور 108 از فیلمبرداری 480 فریم
HD پشتیبانی می‌کنه به صورت دیجیتال تبدیل به 960 حداکثر به صورت HD
ولی نسخه s20 وs20 پلاس سنسور 12 مگاپیکسلی imx 555 دارن به راحتی 960 فریم با کیفیت Full HD بدون تبدیل پشتیبانی می‌کنه

Mahdi

صدر دکسو

_V_

این مراسم سری P40 معرفی نمیشن؟

CAT

جنگ مگاپیکسل ها تمام شد حالا جنگ تاشو ها.! خدا خودش ظهور کنه

Milad7

نبرد برای صدر نشینی

Milad7

ببینیم این بار هواوی در زمینه زوم چیکار میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)