حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایکس باکس سری ایکس قابلیت افزایش حافظه با کارت حافظه را داراست

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | ایکس باکس، سرگرمی و بازی

در حال که موبایل های ما از ویژگی داشتن کارت حافظه جانبی بهره می بردند و اقبال تولیدکننده‌ها بر حذف آن است اما حالا به نظر می رسد درگاه نامعلوم ایکس باکس سری ایکس برای افزایش میزان حافظه کنسول خواهد بود. در حقیقت ایکس باکس سری ایکس قابلیت افزایش حافظه با کارت حافظه را داراست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قابلیت افزایش حافظه ایکس باکس سری ایکس

در حالی ;که شرکت مایکروسافت در جریان مراسم The Game Awards سال گذشته میلادی برخلاف سونی، به معرفی از کنسول جدید ایکس باکس به نام ایکس باکس سری ایکس پرداختند و با انتشار یک تیزر کوتاه، از طراحی ظاهری دستگاه نیز پرده برداشتند، اما هنوز هم اطلاعات زیادی در خصوص این کنسول ارائه نشده و جزئیاتی درباره سخت افزار و تاریخ دقیق آن به اشتراک گذاشته نشده است.

در حال حاضر، تنها شایعه های زیادی درباره کنسول های نسل نهم به چشم می خورد که تعدادی از آن ها به برتری ایکس باکس جدید و برخی دیگر به عملکرد بهتر پلی استیشن 5 اشاره می کنند.

 

هرچند که در حال حاضر هیچ سند و مدرک خاصی دال بر صحت این خبرهای غیر رسمی وجود ندارد، اما بدیهی است که اگر یک شایعه درست باشد، یک راز بزرگ در رابطه با کنسول های آینده فاش خواهد شد. حال، در میان این گمانه زنی ها، چند وقت پیش بود تصاویری از قسمت پشت ایکس باکس سری ایکس لو رفت که نمای عقب سیستم به همراه پورت های آن را به نمایش می گذاشت. در حالی که تقریبا کاربرد تمام این درگاه ها برای عموم مشخص بود، اما یکی از این پورت ها شباهتی با درگاه های عادی و سنتی نداشت و برای بسیاری از بازیکنان مبهم بود.

وب سایت Thurrott که جزء یکی از مورد اطمینان ترین منابع خبری برند ایکس باکس است، به تازگی در تازه ترین مقاله خود از این درگاه نامعلوم ایکس باکس سری ایکس پرده برداشته و اطلاعاتی در این زمینه ارائه کرده است. به گفته این منبع آگاه، ظاهرا این پورت برای افزایش میزان حافظه کنسول در نظر گرفته و بازیکنان به کمک اتصال هاردهای اکسترنال جدید، می توانند فضای خالی کنسول خود را برای نصب بازی های بیشتر افزایش دهند.

این موضوع تقریبا منطقی است، چرا که حجم بازی های ویدیویی طی سال های اخیر به طور باورنکردنی ای افزایش یافته و در حال حاضر بازی های بزرگ و پرطرفدار تقریبا یک دهم و یا یک پنجم از فضای کلی کنسول را اشغال می کنند. به عبارتی، به نظر می رسد که هر چقدر حافظه کنسول های نسل آینده بیشتر باشد، بدون شک باز هم نیاز بازیکنان را تامین نخواهد کرد.

بنابراین، مایکروسافت با ارائه این ویژگی به تمام کاربران خود اجازه می دهد که در صورت نیاز، فضای خالی ایکس باکس سری ایکس را افزایش دهند. البته، باید در نظر داشت که این گفته ها بر اساس حدس و گمان بوده و برای انتشار اطلاعات رسمی باید رونمایی کامل مایکروسافت از این کنسول منتظر بمانیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این قابلیت ایکس باکس آن را به کنسول بهتری نسبت به پلی استیشن ۵ تبدیل کند؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

قابلیت مفید و کاربردی هست و من رو یاد مموری کارت پلی استیشن ۱ و ۲ انداخت البته این کجا و آن کجا(تکنولوژی و حجم اطلاعات الان کجا و فناوری و حجم دیتای اون موقع کجا). قاعدتاً هر کاربری با هر مذاق، دیدگاه و سلیقه ای هر کدوم از این غول گیمینگ نسل نهم رو تهیه کنه از خریدش به هیچ عنوان پشیمون نمیشه چون یکی بر دیگری برتری مطلق نداره ولی در مجموع از نظر ظاهری حس بهتری به PS5 دارم.

vahid

با سلام،، منم همینطور😉

نیما عرفانی

سلام و صبح شما بخیر
سپاس بزرگوار 🌹

Mahdi.L

سلام
البته اگر منظورتون همون مموری هایی که به قسمت بالای جایگاه اتصال دسته به کنسول وصل می شدند، باشه؛ تقریبا جز اسم هیچ ارتباطی بینشون نیست و کارکرد اون حافظه صرفا ذخیره کردن سیو های بازیها بود (مثلا هر سیو بازی GTA SA معادل 512کیلوبایت از حجم ۸مگی مموری رو میگرفت) ولی این مموری ها برای نگهداری از دیتای موردِ نیاز اجرایِ بازیهاست.

Mahdi

واسه اینا بخوایم مموری بگیریم باید حافظش حداقل ۲۵۶ باشه که چندتایی بازی رو نگه داره و استاندارد uhs II و u3 و a2 و v30 داشته باشه که حداقل نصف کنسول قیمتشه

نیما عرفانی

سلام
بله دوستان متوجه هستم و به همین خاطر گفتم این کجا و آن کجا🙂 منظور اصلیم همین بود که منو یاد چندسال قبل انداخت .

Dr. DIM

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این قابلیت ایکس باکس آن را به کنسول بهتری نسبت به پلی استیشن ۵ تبدیل کند؟

نه بهترین کنسول همین موبایل خودمون

دادا من حتی زورم میاد برم گیم نت ps4slimش رو برم ساعتی 5000ت😪😒

amer

ایکس باکسX هر چقدر هم خوب باشه به خوبی PS5نمیشه
خبر خوب و مسرت بخشی بود مرسی

CAT

خوبه فقط ای کاش یه مانیتور همراه داشت😂😂😂

CAT

ناظر مگه نمیگم این چیز از تو یارو علی در بیار سیمکارت رو‌

CAT

هم ا‌کنون علی فشار خورده بدجور داره تلاش میکنه فیلترشکن بعدی وصل بشه بیاد منفی بده بدبخت داری جر میخوری بسه دیگه😂😂😂😂😂😂

The Destroyer

من از PS5 بیشتر دوستش دارم و فک می‌کنم بسیار موفق‌تر از نسل قبلش باشه…

Amir galaxy

Ps5 رو ترجیح میدم

Aпɢεʟ

Ps4 پادشاه بلا منازع کنسول ها😍

esy2011

کی قراره عرضه بشه وما با دلار ۲۰ تومنی بتونیم بخریم 😎😎😎😎

Milad7

به پلی نمیرسه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)