حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو اینتل در راه است

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اینتل

در کنار چند گوشی تاشوی که تا به امروز به صورت رسمی توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی، موتورولا و … عرضه شده‌اند ایده‌ها و طرح‌های بسیار زیادی برای این محصول توسط شرکت‌های متعدد دیگر نیز عرضه شده‌اند.  حالا اما خبر می رسد تا گوشی تاشو اینتل در راه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوشی تاشو اینتل

گوشی تاشو اینتل

گوشی تاشو اینتل

اینتل را همه ما به خاطر فعالیت در صنعت تراشه شامل پردازنده‌ها، مودم‌ها و … می‌شناسیم؛ اما این شرکت بسیار بزرگ که پرچمدار حوزه پردازش دسکتاپ است را باید در زمره شرکت‌های فناوری جای داد که علاقه‌دارند کسب و کار خود را به حوزه‌های متعدد دیگر نیز گسترش دهند.

به تازگی وبسایت Let’sGoDigital که تخصص خاصی در انتشار اطلاعات پتنت‌ها و طرح‌های اولیه محصولات شرکت‌ها دارد اطلاعات مربوط به پتنت جدیدی توسط این شرکت را فاش کرده که نشان می‌دهد اینتل نیز به فکر ساخت ابزارهایی مانند گوشی تاشو است.

در این طرح که باید آن را به نوعی نزدیک به طراحی گوشی Mate X هواوی بدانیم از یک نمایشگر تاشو با ساختار تاشو از داخل استفاده شده که به دستگاه اجازه می‌دهد نمایشگر را روی بدنه‌اش بچیپاند و بپوشاند.

حق امتیاز این دستگاه در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی در کره جنوبی ثبت و در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی منتشر شد. آنطور که در تصاویر این دستگاه مشخص است ساختار تاشو از راست به روی چپ است و قطعات سخت‌افزاری و مدارات دستگاه در بدنه آن زیر سمت چپ جای خواهند گرفت ولی ویژگی اصلی دستگاه آن است که با پوشانده‌ شدن نمایشگر روی بدنه، فضای خالی باقی نخواهد ماند و نمایشگر کل فضای سمت مقابل را پوشش می‌دهد.

اگر از افرادی بوده که اخبار فناوری را پیگیری می‌کنند حتماً در جریانید که این شرکت خوش‌نام حوزه فناوری در نمایشگاه CES 2020 از نخستین نمونه اولیه یک لپ تاپ تاشو رونمایی کرد. این دستگاه دارای یک نمایشگر تاشو ۱۷.۳ اینچی OLED بود که بسیاری ظاهر آن را به صدف‌های دریایی تشبیه کرده بودند.

به هر حال تا زمان نهایی شدن طرح‌هایی مانند این باید مدت‌ها منتظر بمانیم و البته بعید است که اینتل به صورت انفرادی دست به تولید و عرضه محصولاتی از این دست بزند.

نظر شما گوشی تاشو اینتل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اینتل عشق است….

Milad7

ولی باید دید در زمینه تولید گوشی چه چیزی برای عرضه داره!

CAT

اینتل بخواد گوشی بده عالی میشه حتما پردازنده اختصاصی خودش رو طراحی و رو محصولاتش پیاده میکنه و این یعنی رقابت هیجان انگیز تر!

نیما عرفانی

“در این طرح که باید آن را به نوعی نزدیک به طراحی گوشی Mate X هواوی بدانیم از یک نمایشگر تاشو با ساختار تاشو از داخل استفاده شده که به دستگاه اجازه می‌دهد نمایشگر را روی بدنه‌اش بچیپاند و بپوشاند.”
طبق این عکس ها مکانیزم تاشودنش به سمت بیرون هستش، میت ایکس هم به بیرون تا میشه.
برخلاف اون چیزی که در این تصاویر مشخصه احتمالاً سایز نمایشگر سمت راست با نمایشگر سمت چپ یکسان نیست چون اگه برابر باشن، وقتی نمایشگر سمت راست تامیشه به سمت پشت گوشی ، کاملاً فضای روی قاب پشتی رو در بر میگیره و اینجوری روی دوربین های پشتی گرفته میشه.پس باید منطقی باشه که نمایشگر سمت راستی کوچکتر باشه و موقع تاشدن روی فریم با رنگ روشن دستگاه قرار بگیره که بخشی از فضای قاب پشتی که دوربین های اصلی اونجا قرار میگیره آزاد باشه.

Amir galaxy

چه جالب

MohammadFarhaadi

احتمالا ویندوز باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)