حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اروپا تنوع پورت ها را نمی پسندند، خداحافظی با میکرو USB

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اسمارت‌فون

هرچند عادت کردیم دیگر اما به نظر می رسد اروپا در راستای پشتیبانی همیشگی از کاربر می خواهد تولیدکننده‌ها را مجبور کند تنوع پورت ها را حذف کنند، در حقیقت تنوع که نه، پراکندگی. اروپا تنوع پورت ها را نمی پسندند و باید منتظر خداحافظی با میکرو USB باشیم. هرچند که تقریبا این اتفاق رسما افتاده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

خداحافظی با میکرو USB

خداحافظی با میکرو USB

خداحافظی با میکرو USB

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما همچنان شاهد عرضه گوشی‌هایی در بازار هستیم که دارای درگاه شارژ میکرو یو اس بی می‎‌باشند. چندین گوشی هوشمند جدید از برند­های مختلف معرفی شده‌­اند که این مسئله در مورد آن‌ها نیز صدق می­‌کند. به نظر می‌رسد با وضع قوانین جدید در آینده نزدیک این روند حداقل در اروپا تغییر می‌کند. این چیزی است که سال­‌ها پیش باید اتفاق می‌­افتاد. به هر حال، این موضوع روی آیفون اپل نیز تأثیرگذار است.

درگاه شارژ USB-C در سال 2015 وارد بازار موبایل شد و یکی از اولین گوشی‌هایی که با این درگاه شارژ به بازار آمد، نکسوس 5X و نکسوس 6P بودند. اکنون تقریبا پنج سال از حضور این نوع درگاه شارژ در بازار موبایل می‌گذرد. با این وجود، هنوز سازنده‌هایی وجود دارند که نمی‌خواهند به طور کامل از این درگاه شارژ در محصولات خود استفاده کنند. آن‌ها از درگاه شارژ میکرو یو اس بی در گوشی‌های تولیدی خود استفاده می‌کنند که از زمان پدیدار شدن گوشی‌های هوشمند وجود دارد.

این دقیقا همان چیزی است که ما نیز همیشه به دنبالش بوده‌ایم. ما می‌خواهیم گوشی هوشمند خود را صرف نظر از مدل یا برند آن بتوانیم با هر کابلی شارژ کنیم. امروزه به لطف معرفی درگاه USB-C توانسته­‌ایم به این امر دست یابیم و حتی دستگاه‌های مختلف مانند رایانه‌ها، هدفون‌ها یا تبلت‌ها را نیز شارژ کنیم. هنوز هم ممکن است با مدل­‌هایی مواجه شویم که با درگاه شارژر میکرو یو اس بی تولید می­‌شوند. در بازار گوشی‌های هوشمند، مدل‌های خاصی وجود دارد که درگاه شارژر آن‌ها هنوز هم از نوع میکرو یو اس بی است. به علاوه، اپل همچنان متعهد است که از درگاه شارژ لایتنینگ در آیفون خود استفاده کند. با این وجود، در آیپد پرو و مک بوک‌ها آن‌ها به استفاده از USB-C روی آورده‌اند.

قانونن‌گذاران اروپایی در تلاش هستند قانونی برای همه تولید­کنندگان گوشی‌های هوشمند وضع نمایند که آن‌ها مجبور به استفاده از یک نوع درگاه شارژ باشند. با توجه به فناوری کنونی، این درگاه USB-C خواهد بود که همچنان در همه زمینه‌های فناورانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این قانون­‌گذاری اپل که سال‌های زیادی است از تولید آیفون با درگاه شارژی به غیر از لایتنینگ شانه خالی می‌کند را نیز وادار خواهد کرد که از کانکتوری متفاوت در محصولات خود استفاده کند.

نظر شما چیست؟ هر چند دیگر تقریبا گوشی های زیر ۱۰۰ دلار به پورت میکرو USB مجهز می شوند که احتمالا نسل آتی آن ها هم به USB C تغییر کنند.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliasad

نمیدونم مرضشون چیه از میکرو یو اس بی استفاده میکنن خ خیلی زود خراب هم میشه مگه فرق قیمتشون چقده

Aпɢεʟ

درسته طول عمر یو اس بی سی تقریبا ۵ برابر میکرو یو اس بی هست .

Milad7

USB-C بهتره

MohammadFarhaadi

شما تو کامنتای مربوط به اینتل من رو گفتی زیاد فحش میدم؟؟؟!!!میشه بفرمایید کجا؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)