حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع سرفیس با پنل خورشیدی

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | حق اختراع، مایکروسافت

بله خیلی عجیب است اما گویا حقیقت دارد، حداقل اینطور به نظر می رسد. حق اختراع سرفیس با پنل خورشیدی لو رفته و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

حق اختراع سرفیس با پنل خورشیدی

مایکروسافت

مایکروسافت

استفاده از انرژی پاک برای راه اندازی وسایل الکترونیکی ایده بسیار خوبی به نظر می رسد. یکی از بزرگترین مزیت های این روش، کاهش وابستگی ما به انرژی های تجدید ناپذیر است. امروزه کشورهای بزرگ برای عمده مصارف اداری و خانگی از انرژی خورشیدی استفاده می کنند. اما با این حال تعداد وسایل الکترونیکی که از این انرژی بهره می برند هنوز انگشت شمار است. اینطور که به نظر می رسد شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا این روند را تغییر دهد.

طبق پتنتی که اخیرا توسط شرکت مایکروسافت به ثبت رسیده، نسل بعدی سرفیس پرو به پنل های خورشیدی مجهز می شود و برای راه اندازی آن دیگر نیازی به پریز برق نخواهد بود. ظاهرا مایکروسافت به دنبال راهی است تا این سلول ها را به نوعی در پایه نگه دارنده تبلت قرار دهد. بدین ترتیب کاربر برای شارژ وسیله خود دیگر نیازی به شارژرهای سیمی متعارف ندارد.

دلیل نصب صفحات خورشیدی روی پایه نگه دارنده آن است که کاربر می تواند به سادگی و تنها با تنظیم دستی پایه، زاویه مناسب برای دریافت حداکثر نور خورشید را پیدا کند. هرچند که با این کار زاویه دید کاربر به هم می خورد. ناگفته نماند که تصویر منتشر شده تنها یک پتنت ساده بوده و ممکن است مایکروسافت هیچ گاه نسبت به ساخت آن در دنیای واقعی اقدامی نکند.

بدیهی است که شارژ دستگاه با انرژی خورشیدی بسیار آهسته تر از روش های معمولی صورت می گیرد. با این حال بهره مندی از صفحات خورشیدی در تبلت سرفیس پرو، طول عمر باتری را به طور کلی افزایش خواهد داد و باعث می شود دستگاه برای مدت بیشتری روشن بماند.

نظر شما چیست؟ به یاد ماشین حساب های خورشیدی نیفتادید؟ حق اختراع سرفیس با پنل خورشیدی ایده خوبی است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

بسیار عالی 👏

Milad7

عالی 🙂

Amir galaxy

بزاری جلو خورشید ؟!
چه کاریه اخه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)