حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممنوعیت مالکیت موبایل برای افراد ۲۱ سال در امریکا

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | موبایل

به نظر می رسد طرح جنجالی در امریکا مورد بررسی است. این طرح شامل ممنوعیت مالکیت موبایل برای افراد ۲۱ سال در امریکا است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ممنوعیت مالکیت موبایل برای افراد ۲۱ سال در امریکا

ممنوعیت مالکیت موبایل برای افراد ۲۱ سال در امریکا

ممنوعیت مالکیت موبایل برای افراد ۲۱ سال در امریکا

بر اساس لایحه‌ای که توسط یکی از سناتورهای ایالت ورمونت به مجلس سنا ارائه شد، مالکیت موبایل برای افراد کمتر از ۲۱ سال ممنوع می‌شود و در صورت تخلف، متخلفان با جریمه نقدی و زندان مواجه خواهند شد.

اخیرا لایحه S.212 توسط جان راجرز، یکی از سناتورهای حزب دموکرات ایالت ورمونت آمریکا به مجلس سنا ارائه شد که بر اساس آن افرادی که کمتر از 21 سال سن دارند نمی‌توانند مالک یک گوشی موبایل باشند و اگر فردی این قانون را رعایت نکند با جریمه نقدی مواجه شده و حتی دادگاه می‌تواند افراد خاطی را به زندان محکوم کند. البته اگر این لایحه به تصویب برسد، چنین قانونی فقط برای ایالت ورمونت قابل اجرایی است و شامل حال سایر ایالت‌های آمریکا نخواهد شد.

طبق این لایحه افراد زیر 21 سال نمی‌توانند مالکیت موبایل را دریافت کنند و در صورت تخلف با جریمه‌ای حدود 1000 دلار و حتی تا یک سال زندان مواجه خواهند شد. طی روزهای گذشته لایحه S.212 برای بررسی به کمیته قضایی ایالت ورمونت ارجاع شد که بخشی از متن آن به شرح زیر است:

استفاده از موبایل برای نوجوانان عواقب خطرناکی را به همراه دارد و بدون شک افرادی که کمتر از 21 سال سن دارند، همانگونه که مجمع عمومی ایالات متحده آمریکا بر این باور است افراد کمتر از 21 سال نباید به اسلحه دسترسی داشته باشند و یا سیگار بکشند، برای استفاده از گوشی های موبایل هوشمند نیز به اندازه کافی بالغ نیستند. به واسطه گوشی های موبایل بسیاری به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند که متاسفانه از این فناوری‌ها برای جذب تروریسم، فاشیسم و افراطی‌گری استفاده می‌شود و افراد زیر 21 سال به اندازه کافی قادر به شناخت این موارد نیستند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اگر این لایحه تصویب شود، دیگر کشورها هم به فکر آن باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

اقای عطایی ما که از پشت کوه نیمدیم این مطلب بقیه سایت ها یک هفته پیش منتشر کرده بودند

Chalton

خدا کنه تو ایران هم این قانون بیاد و اجرا بشه اون وقت چقدر اینجور سایت ها خلوت میشه،البته کامپیوتر و لپ تاپ هم باید اضافه کرد😁این قانون خوبه برن بشینن سر درس و مشقشون😏😂

mostafa3

اینجوری باعث کاهش روابط جنسی در ایران میشه جالب نیست
چون مردم تفریحی جز این ندارن

_V_

چارتون اگر این قانون رو فقط جسمی پیش نبرن و عقلی هم اعمال کنن شک نکن خودتو ب عنوان اولین نفر بازداشت میکنن😂😭

Arrow

اگه این قانون توی ایران اجراشه که دیگه تو نمیتونی 24 ساعت پلاس باشی اینجا چولتون🤣🤣🤣

Amir galaxy

حرکت عجیبیه

MohammadFarhaadi

این یکی رو چون به ضرر مردمه رو حتما از آمریکا الگو میگیرن!

Afson

چه جالب .۱۸ ساله بشی میتونی هر اسلحه ای رو بخری .اما گوشی موبایل نمیتونی بخری 😂

Aпɢεʟ

هرچی باشه ازین جا بهتره 😁

mpsn1366

داداش متن رو بخون ، گفته برای اسلحه باید 21 سال داشته باشی، نگران نباش تا این قانون تو ایران اجرا بشه تو هم هفده هجده سالت میشه و دو سه سال بعدش میتونی بخری

Milad7

عجب 😐 21 سال!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)