حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

داستان الکسا ملی چیست؟

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

اگر کمی از درباره نحوه رتبه بندی میزان بازدید سایت ها اطلاعات داشته باشید، حتما نام الکسا را شنیده اید. الکسا یا Alexa برای رتبه بندی سایت های جهان بر اساس میزان و نوع ترافیک استفاده می شود. به نظر می رسد در یک پروژه ایرانیزه شده دیگر می خواهیم نمونه داخلی الکسا را هم داشته باشیم. در ادامه باترنجی همراه باشید تا ببینیم داستان الکسا ملی چیست؟

الکسا ملی

این سرویس در حالت عادی ترافیک وب سایت ها را به وسیله اکستنش‌های همکار یا اکستنشن خودش تخمین می زند اما اگر داده دقیق می خواهید، با یک حساب کاربری در آن باز کنید. متاسفانه باید گفت که این پلتفرم به دامنه های ایرانی یا ir سرویس ارایه نمی دهد. این سبب می شود که در مقایسه سایت های ایرانی حتی که دامنه ir یا com یا هر دامنه ای دیگری دارند برای مقایسه یک سیستم ناعادلانه صورت بگیرد. گروهی از محققان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه‌ای برای رتبه‌بندی سایت‌ها ارائه کردند.

یکی از محققان این طرح گفت: در پروژه اجرا شده اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بر اساس لاگ شبکه و سیستم شده است.

وی با بیان اینکه این رتبه‌بندی بر اساس میزان محبوبیت سایت‌ها است، اظهار کرد: در سایت راه اندازی شده علاوه بر معرفی ۵ سایت برتر، ۵۰۰ سایت برتر شبکه ایران نیز قابل دسترسی است. در این سامانه علاوه بر رتبه‌بندی، تحلیل‌های دقیق‌تری از هر وب سایت ارائه می‌شود تا صاحبان هر وب‌سایت بتوانند وضعیت خود را با سایت‌های رقیب مقایسه کنند و با اتخاذ استراتژی‌هایی بتوانند وب سایت خود را برای بازار هدف ارتقا دهند.

محقق این طرح با بیان اینکه در این رتبه‌بندی درصد رشد و ارتقای هر سایت نیز قابل مشاهده است، خاطر نشان کرد: در این رتبه‌بندی داده‌هایی ارائه می‌شود که بر اساس آن می‌توان تشخیص داد که سایت‌هایی که دارای رتبه‌های بالایی هستند، چه تصمیماتی اتخاذ کرده‌اند.

بزرگوار اعلام تعداد کاربران را از دیگر خدمات این سامانه نام برد و یادآور شد: این رتبه بندی بر اساس الگوریتم‌های بیگ‌دیتا به دست می‌آید؛ به این معنا که کلاسترهای بیگ دیتا پردازش‌ می‌شوند و بر اساس معیارهای روزانه، ماهیانه و میانگین آنها، به وب‌سایت‌ها امتیاز داده می‌شود و مشخص می‌شود که وب سایت چه رتبه‌ای دریافت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح شبیه الکسا است، اظهار کرد: البته کار رتبه‌بندی الکسا بر اساس تخمین است؛ اما در این طرح رتبه بندی دقیق و بر اساس الگوریتم‌های بیگ دیتا انجام خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید الکسا ایرانی که حتی هنوز نام ندارد و خود با این عنوان رونمایی کرده، می تواند موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

نخیر ،

Amin B3DA

همه چی رو میخوان ملی کنن. آخه الکسا با اون قدرت و آماردهی و… اینا عمرا بتونن. کلی پول توش میریزن تهش میشه عین سایت یوز و پارسی جو

Chalton

این مملکت کی کاملا به فنا میره راحت شیم

Milad7

بیخیاااااااااااال حاجی 😐

MohammadFarhaadi

تازه مدعی شده این یکی بهتر و دقیقتره!!!یاد زنه تو اخبار میفتم که تو راهپیمایی در اومد گفت به کوری چشم شبکه های معاند یه عکس میگیرم و با همین نت ملی میفرستم براشون!!!با نت ملی و موقعی که ارتباط بین المللی قطع بود عکس فرستاد برا بی.بی.سب!!!کشته مرده صداقت مثال زدنیشونم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)