حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلویزیون LCD ال جی دیگر تولید نمی شود

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | ال‌جی

پس از خروج پاناسونیک از تولد تلویزیون LCD حالا شاهد خروج یک برند مطرح دیگر هستیم. گفته می شود تلویزیون LCD ال جی دیگر تولید نمی شود و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

تلویزیون LCD ال جی

تلویزیون LCD ال جی

تلویزیون LCD ال جی

در نمایشگاه CES 2020 به خوبی مشهود بود که مدل‌های معرفی شده بر اساس تکنولوژی ساده LCD بسیار محدود بوده و حتی برندهای معتبر از معرفی چنین مدل‌هایی در CES 2020 پرهیز کردند.

شرکت LG Display که زیر مجموعه کمپانی LG بوده و بخش تولید نمایشگرهای این شرکت را بر عهده دارد، به تازگی اعلام کرده است که تا پایان سال 2020 تولید تلویزیون‌های LCD را برای همیشه خاتمه خواهد داد. این شرکت دلایلی از جمله تولید انبوه مدل‌های چینی با قیمت کمتر و مقرون به صرفه نبودن ادامه کار را از جمله دلایل توقف تولید تلویزیون‌های LCD ذکر کرده است.

به گفته ال جی رقابت در بازار تولید تلویزیون‌های LCD بالا گرفته است؛ شرکت و کارخانه‌های چینی اقدام به تولید مدل‌های متعدد با قیمت کمتر کرده و از این رو کار را برای دیگر کشورها دشوار می‌کنند. شایان ذکر است که بسیاری از تلویزیون‌های تولید داخل، از همین پنل های ارزان قیمت چینی استفاده می‌کنند. برندهایی که تنها در بازار ایران عرضه شده و به صورت جهانی هیچ فعالیتی ندارند. افزون بر کیفیت تصویر پایین‌تر، تولید این پنل ها برای سازندگان بسیاری در جهان صورت می‌گیرد.

ال جی معتقد است که تولید پنل های LCD در کشور کره جنوبی فاقد توجیه اقتصادی بوده و این شرکت در یک سال گذشته متحمل ضررهای بسیار سنگینی شده است. برآورد آنها از خسارت یک سال گذشته بیش از ۱ تریلیون وون خواهد بود. کمپانی LG در حال حاضر دارای دو کارخانه تولید پنل های LCD است که یکی از آنها در کره جنوبی و دیگری در کشور چین قرار گرفته است.

این شرکت تأیید کرده است که کارخانه تولید تلویزیون‌های LCD در کره جنوبی را تا پایان سال 2020 به خطوط تولید پنل های دیگر، از جمله OLED تبدیل کرده و دیگر هیچ تلویزیون LG با پنل LCD، نشان «ساخت کره» را یدک نمی‌کشد. در قدم بعدی، این شرکت کارخانه چین را از گردونه روزگار خارج کرده و وظیفه جدیدی را برای آن در نظر می‌گیرد.

افزون بر Panasonic و LG، شرکت‌هایی نظیر Samsung نیز برنامه‌هایی را در سر دارند که هنوز به طور رسمی اقدام به پرده برداری از آنها نکرده‌اند. با این وجود سامسونگ در سال گذشته میلادی تأیید کرده بود که 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری را برای تبدیل خطوط تولید تلویزیون‌های LCD به فناوری‌های دیگر از جمله QD-OLED اختصاص داده است.

به نظر می رسد دیگر تلویزیون های LCD از برندهای معتبر دیگر یافت نشود و قیمت خرید تلویزیون از برند معتبر وارد فاز جدیدی شود. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

LCD که برندهای چینی میزنن فوق العاده بی کیفیت هستن ولی خوب دیگه تکنولوژی LCD قدیمی شده دیگه برند های بزرگ و اصیل گذاشتنش کنار تا چینی ها باهاش عشق و حال کنن.

Milad7

دیگه دوره اش تموم شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)