حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت شرکت Masimo از اپل به دلیل کپی کردن فناوری آن در اپل واچ

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | اپل

شرکت Masimo اپل را به سرقت اسرار تجاری برای پیاده‌سازی فناوری نظارت بر سلامت در اپل واچ متهم کرده است. این شرکت شکایتی علیه اپل در سنتا آنا در کالیفرنیا تنظیم کرده است تا اپل را از استفاده از تکنولوژی‌های مورد نظر در اپل واچ سری ۴ و ۵ منع کرده و کوپرتینویی‌ها را وادار به پرداخت خسارت کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره شکایت شرکت Masimo از اپل به دلیل کپی کردن فناوری آن در اپل واچ صحبت کنیم.

شکایت شرکت Masimo از اپل

شکایت شرکت Masimo از اپل

شکایت شرکت Masimo از اپل

Masimo و شرکت زیرمجموعه آن، Cercacor Laboratories ادعا کرده‌اند که اپل اطلاعات محرمانه آنها را با ایجاد یک رابطه کاری دزدیده است و کارکنان آنها را فریب داده. اپل ابتدا در سال 2013، پیش از آنکه هیچ ساعت هوشمندی معرفی کند، با این شرکت همکاری کرد. پس از آن ماسیمو کشف کرد که اپل قصد دارد تکنولوژی‌های آنها را در محصولات آینده خود استفاده کند. اما کمی بعد اپل نیروهای کلیدی Cercacor و Masimo را به استخدام خود درآورد. یکی از آنها Michael O’Reilly است که به عنوان قائم مقام ارشد تکنولوژی سلامت اپل استخدام شد. نیروی دیگر Marcelo Lamego مدیر ارشد فناوری Cercacor بود.

هر دو نیرو در شرکت‌های سابق خود پست کلیدی داشتند و به اطلاعات محرمانه دسترسی داشتند که این شامل اسرار تجاری مختلف می‌شد. پس از آنکه اپل این نیروها را جذب کرد ثبت پتنت براساس اطلاعات محرمانه که این کارکنان از Cercacor و Masimo داشتند را آغاز کرد. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که این دو شرکت در مورد احترام به حقوق خود به اپل هشدار داده بودند.

این اولین مرتبه نیست!

این اولین مرتبه نیست که اپل با دادخواستی مرتبط با تکنولوژی‌های استفاده شده در اپل واچ روبه‎رو می‌شود. این شرکت اخیراً توسط یک متخصص قلب و عروق نیویورکی به سرقت اطلاعات در اپل واچ متهم شده است. این شکایت در نیویورک تنظیم شده و ادعا می‌کند که اپل باید حق امتیاز این پزشک را برای اعلانات ضربان قلب نامنظم در اپل واچ سری 1 و بعد از آن بپردازد.

اپل واچ یکی از خوش‌فروش‌ترین محصولات اپل به حساب می‌آید و جای تعجب ندارد که توجهات زیادی به خود جلب کرده است. با تمام این اوصاف اپل هنوز بیاینه‌ای در رابطه با این شکایات منتشر نکرده است. طبیعتاً شنیدن داستان از سمت دیگر ماجرا نیز جالب خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این عمل اپل اخلاقی است؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

!

Dr.Nazer

تحویل بگیرید! اپل هم کپی میکنه فرزندانم…

Mohammad 13759

دزدی با کپی فرق داره اپل دزد بزرگی هست

Amir galaxy

هر دم از این باغ بری میرسد

Lovers of God

اگه این پست درباره شیائومی یا هواوی بود یه سری الان خودشون را ج.ر میدادند

Chalton

دزدی و کپی کردن فناوری شرکت های دیگه توسط اپل خیلی اتفاق میوفته ولی تو سکوت بیشترش رو حل میکنه و فقط بعضی از اون ها رسانه ای میشن.

Aпɢεʟ

برو بابا با اون سامسونگ دزد کپی کارت 😠

moh3n

دزد که از دزد بدزده شاهدزده.تو ببین سامس.نگ چیه که دیگه از اپل میدزده :))))))))

Amir galaxy

جناب محسن که فکر کنم اولین کامنتی هست که گذاشتی (مطمئنا الان میگی من ده ساله ترنجی رو دنبال میکنم و ….)
میشه چند مورد نام ببری میخوام با یکی کل کل کنم بلد نیستم شما یادم بده

Amir galaxy

اها الان دیدم فهمیدم منظرت اون لگو هست !
شرمنده

amer

عجب !اپل و کپی برداری
احتمالا اشتباهی رخ داده
این طور نیست دوستان

Lovers of God

نه عزیزم هیچ اشتباهی رخ نداده
فقط تعصب کورت کرده

pooria

چالتون جان تا دو روز پیش میگفتی تنها برندای اصیل و بدرد بخور اپل و سامسونگ حالا حرف خودتو زیر پا میزاری واقعا برات متاسفم پول چشاتو کور کرده بخدا بازاریابی شغل خوبی نیست

Mohammad 13759

بازاریابی خوبه ولی نه اینکه ۲۴ ساعت بیای تو کل سایت های خبری فارسی و انگلیسی تکنولوژی دروغ بنویسی و هی خالی بندی کنی و …… تفت بدی با اینکه ثی سال می باشد و جزو ساندیس خوران هم باشی

Milad7

عجب 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)