حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Optimized Charging وان پلاس بر اساس ساعت خواب شما گوشی را شارژ می کند

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | وان‌پلاس

توصیف عملکرد این ویژگی هوش از سر می پراند اما باید بگویم که موضوع خیلی جدیدی نیست ولی بودنش ضروری به نظر می رسد. وان پلاس در حال کار روی یک قابلیت شارژ به نام Optimized Charging برای رابط کاربری اکسیژن خود است که با در نظر گرفتن برنامه خواب شما و استفاده از آن برای زمانبندی شارژ گوشی، طول عمر باتری گوشی را افزایش می‌دهد. در حقیقت قابلیت Optimized Charging وان پلاس بر اساس ساعت خواب شما گوشی را شارژ می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قابلیت Optimized Charging وان پلاس

قابلیت Optimized Charging وان پلاس

قابلیت Optimized Charging وان پلاس

بر این اساس زمانی که موبایل وان پلاس خود را قبل از خواب به شارژ می‌زنید، حجم باتری تا ۸۰ درصد پر و سپس موقتا متوقف می‌شود. باتری گوشی ۱۰۰ دقیقه پیش از آنکه بیدار شوید یا زنگ هشدار گوشی به صدا دربیاید یا رویدادی اتفاق بیفتد، ظرفیت شارژ خود را پر می‌کند. پیش از این در برندهایی چون سونی و اپل نیز شاهد این قابلیت بودیم.

این قابلیت شارژ وان پلاس باعث افزایش عمر باتری می‌شود
ایده اصلی وان پلاس در گنجاندن این قابلیت جدید در رابط کاربری خود، جلوگیری از باقی ماندن طولانی مدت گوشی در حالت شارژ کامل است که سرعت از بین رفتن سلول‌های باطری را افزایش می‌دهد و با این کار آن را از حد معمول کم‌تر می‌کند.

اگر گوشی وان پلاس ۷ یا وان پلاس ۷ پرو دارید و در عین حال به نرم‌افزار اوپن بتای وان پلاس دسترسی دارید، می‌توانید این قابلیت را آزمایش کنید. برای این کار کافیست با کشیدن نوار هشدارها به پایین و سپس تپ‌کردن روی آیکون چرخ‌دنده، راه‌اندازی اپ تنظیمات و رفتن به بخش Battery این قابلیت جدید وان پلاس را بررسی کنید.

در این بخش دکمه‌ای را برای روشن‌کردن حالت Optimized Charging می‌بینید. اگر بخواهید آن را به طور موقت خاموش کنید، نوتیفیکیشنی برای آن وجود دارد که کار را تسهیل می‌کند. به احتمال زیاد، وان پلاس در آینده نزدیک ویژگی شارژ بهینه را برای دستگاه‌های بیشتر و نسخه پایدار سیستم عامل اکسیژن عرضه خواهد کرد.

البته وان پلاس در عرضه چنین قابلیتی اول نیست و شرکت‌های مختلفی هستند که از چنین رویکردی برای کاهش تخریب باتری موبایل استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر iOS13 را روی آیفون نصب داشته باشید، برنامه روتین شارژ‌ کردن به طور خودکار در سیستم عامل ذخیره و در نظر گرفته می‌شود.

وان پلاس می‌گوید قصد دارد با قدمی رو به جلو، Optimized Charging را طوری بهبود ببخشد که بتواند تغییر برنامه خواب شما را در موقعیت‌هایی مانند تغییر منطقه زمانی در مسافرت یا بیدارماندن‌های شبانه در آخر هفته‌ها، تشخیص دهد.

اگر درباره دسترسی وان پلاس به اطلاعات خواب و حریم خصوصی خود نگران هستید، به گفته این شرکت، اطلاعات تنها روی گوشی شما به صورت آفلاین ذخیره می‌شود.

نظر شما درباره قابلیت Optimized Charging وان پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ALiKiNG

خدا بیامرز سونی هم قبلا این ویژگی رو داش
ولی مشکل سونی اینه تو معرفی گوشی نصف تایم معرفی رو میزاشت رو این مانور میداد
بعد خود ملت باس میرفتن پیدا میکردن ک مشخصات و فیچر گوشیاش چیه
خدابیامرز ی تختش کم بود😂😂
#mi 9 سی پی یو سوخته واقعی

Mohammad 13759

باطری تمام گوشی های هوشمند وقتی به صد درصد ظرفیت می رسند دیگه شارژ کردن باطری خاموش میشه و باطری به گونه ای از مدار خارج میشه و وقتی گوشی تو برق باشه در صد درصد باطری تلفن هوشمند به اندازه استندبای بودن سیستم از اداپتور برق میگیره شما مگه نمیبینید همیشه ده درصد پایانی چقدر دیر پر میشه و همیشه وقتی تلفن تون رو صد در صد از برق بکشید بدنه گوشی سرد شده یعنی عملیات شارژ متوقف شده و مدت زمانی طولانی که گوشی تو برق هست هیچ مشکلی برای باطری های لیتیوم -یون یا پلیمر ایجادنمیشه فقط چرخه شارژ باعث ضعیف شدن باطری میشه که معمولا بعد از ۳ سال در یون و ۴ سال در پلیمر باید عوض بشه باطری.

Chalton

اینو که برندهای دیگه هم قبلا داشتن،اونقدر حرکت جالب یا مهمی هم نیست

Lovers of God

اگه این قابلیت را سامسونگ داشت بی شک دیدگاه شما ۱۸۰ درجه تغییر میکرد

Amin

روز خوش دوستان 😂

The Destroyer

😅😅😅
ناظر از اون شب به بعد آقای ع.طایی رو هم برده پیش خودش…

Dr.Nazer

روز خوش😂🤦‍♂️

Amin

ناظر از این به بعد سعی کن یکی دو ساعت بعد از اینکه از سر پیک نیک بلند شدی کامنت بذار اون شب سایت چندتا شهید داد 😂

Dr.Nazer

فردا تشییع جنازه‌ی شهداییه که اون شب دادیم، حواستون باشه که تو تشییع جنازه شهدا، شهید ندین که بعد مجبور شین تشییع جنازه‌ی شهدایی که تو تشییع جنازه شهدا شهید شدن و برگزار کنین.

m.b

🤔🛀📿

Dr.Nazer

وان چی میگه؟!

_V_

این جا موند
🧼

سبزش نبود😰

Aпɢεʟ

هیچ وقت باتری گوشی رو هنگام خواب به برق نزنید باتری آسیب میبینه 🙆

Dr.Nazer

اگرچه قدیمیه ولی هنوزم جالبه…

pooria

بعضی وقت ها تغییرات ساده از خیلی از تغییرات بنیادی بهتر عمل میکنند

MohammadFarhaadi

خیلی قابلیت کاربردی و خوبیه. به قول دوستمون بعضی وقتا قابلیتهای کوچیک میتونن خیلی کاربردی و مفید باشن.

Milad7

قابلیت خوبیه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)