حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل حذف پست های شهادت سردار سلیمانی در اینستاگرام از زبان این شبکه اجتماعی

نوشته

4 سال قبل | 28 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

دیروز در ترنجی درباره پاک شدن پست های اینستاگرامی مربوط به شهادت سردار سلیمانی توسط اینستاگرام نوشتیم. امشب اما شاهد پاسخ رسمی این شبکه اجتماعی هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا دلیل حذف پست های شهادت سردار سلیمانی در اینستاگرام را از زبان این شبکه اجتماعی مرور کنیم.

دلیل حذف پست های شهادت سردار سلیمانی

شبکه اجتماعی فیسبوک که مالک پلتفرم اینستاگرام است، در ارتباط با علت حذف پست‌های مربوط به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اعلام کرده که موظف به رعایت قوانین تحریم آمریکا علیه ایران است که شامل قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان آن در فهرست تحریم ها می‌‎شود.

مدیران این شبکه اعلام کرده اند که:

«ما مطابق مقررات وضع شده در ارتباط با تحریم‌های آمریکا اقدام می‌کنیم و در قبال تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران متعهد هستیم.»

همراهی اینستاگرام با آمریکا با حذف اکانت و پست کاربران ایرانی و جلوگیری از آزادی بیان ایرانیان در فضای مجازی، مسبوق به سابقه است.

در پی تحریم های آمریکا، این شبکه اجتماعی فروردین امسال نیز برای اجرایی کردن دستورات آمریکا صفحات تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسدود کرد. به جز صفحات رسمی این افراد، اینستاگرام صفحات رسمی برخی از مقامات کشور از جمله صفحه انگلیسی رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه را نیز از دسترس خارج کرده بود.

آن زمان صفحه رسمی سردار قاسم سلیمانی نیز با نزدیک به یک میلیون دنبال کننده توسط اینستاگرام بسته شد.

روز گذشته نیز شبکه اجتماعی اینستاگرام در زیر اکانت سردار سلیمانی اعلام کرده که آخرین پست های حاوی این هشتگ حذف شده اند، چرا که خلاف قوانین این شبکه اجتماعی هستند. اما با این وجود همچنان پست های حاوی هشتگ و تصاویر سردار سلیمانی در این شبکه اجتماعی وجود دارند و حتی برخی از آنها به حساب های کاربری غیر ایرانی تعلق دارند.

این شواهد نشان می دهد که شبکه های اجتماعی خارجی از جمله اینستاگرام و فیس بوک به رغم آنکه خود را داعیه دار آزادی بیان می دانند، با حذف مطالب کاربران این ادعا رو مخدوش می کنند.

نظر شما درباره این رفتار اینستاگرام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

بالاخره اینستاگرام هم مجبور به رعایت قانون امریکاس

Afson

آزادی بیان آمریکایی همینه دیگه توقع بیشتری دارید؟

The Destroyer

نه لابد آزادی بیان ایرانی و چینی خوبه!

mTAAHAAm

باید ببینیم سپاه در پاسخ به ترور فرمانده ش چکار می کنه?
اگه نتونه جواب محکم بده فاتحه رژیم جمهوری اسلامی خونده ست.
نظر بعدی من بلافاصله پس از انتقامه.

_V_

انتقام بگیرن جنگ میشه!

انتقام نگیرن ضایع میشن

به نظر من اونی ک برای مردم بهتره نگرفتن انتقام ئه!

The Destroyer

جنگ بهتر از رفتنه براشون…
اما خب باید ببینیم چی میشه

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

فک میکنید ایران میتونه با امریکا سرشاخ بشه 🙆🤔
😄😅😂

Afson

از طرف خودت حرف بزن نه یک ملت .تو فقط یه بزدلی که از جنگ وحشت داری .همییییینن ‌.هیتلر جمله خوشکلی داره که میگه وطن مثل مادر است هر کسی خیانتی بهش کنه مادرش رو در دامان ……قرار داره .و هر وقت توی اسلحه تون تنها یک فشنگ موند بجای دشمن خارجی خائن داخلی رو بکشید .🙃شجره نامه ات احتمالا وصل بشه به آشپز باشی دربار قاجار 😂این حجم از بزدلی بی سابقه هست

_V_

چی میگی لعنتی /-:

_V_

ن بابا حال چیو بگیریم😂

این الان چت کرده داره از اورانوس کامنت میذاره

_V_

اوه شت،،الان با تانک میاد

Lovers of God

به نظر من
احتمال یک پاسخ کوبنده از ایران😅 صد در صد
احتمال جنگ به شکل مستقیم ۳۰ درصد
درصورت وقوع جنگ ، احتمال جنگ جهانی سوم ۳۵ درصد

_V_

در صورت وقوع ۳۵ درصد جنگ جهانی میشه؟؟؟؟؟!

Afson

یه عده انگاری ترسیدن 😂انتقام گرفته میشه جنگی هم شروع نمیشه .حمله مستقیم به خاک ایران یعنی تمام منطقه به آتش کشیدن .جنگ جهانی سوم رو نمیشه به این سادگی ها شروع کرد .واسه همینه آمریکایی ها همشون میگن جنگ نباشه و مذاکره باشه و دنبال تغغیری نیستن ‌‌.ولی قطعا انتقام سختی در پیش هست .

_V_

” یه عده انگاری ترسیدن”

عزیزم بیا منم ببر پا منقل

Afson

تو رو نه سرب داغ می‌کشه نه آتیش و موج انفجار 😂تو مثل بزدل ها قلبت از ترس ترمز میزنهههههههه .

_V_

بذار حدس بزنم دکتر ناظر اومده پیشت با موتور😐

Afson

ترسوووووووو_ نباشیم#

The Destroyer

آخه از کی میخوای انتقام بگیری؟ طرف کشورش اون‌ور دنیاست حتی موشک‌های ما هم بهش نمیرسن اما اون کلی پایگاه نظامی با انواع تجهیزات تو منطقه ما داره…
یه جور میگن انتقام انگار الان همه‌چی آماده هست و ما با یه بشکن میزنیم دودمانشون رو به باد میدیم… نه عزیز من از این خبرا نیست…

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

ولی برعکس اونا یه بشکن بزنن اینجا میشه مثل بمباران هیروشیما🙆

MohammadFarhaadi

به این میگن یه نظر از سر باد معده و کاملا بچگانه بدون کوچکترین تعقل!مشخصه طرف یه چیزی یه جایی شنیده همون رو کرده ملکه ذهنش!این نشون میده ذهن نظر دهنده کاملا آکبنده و میشه تو دیجیکالا با خیال راحت و گارانتیه هیجده ماهه به عنوان کالای آکبند فروختش!!!کشته مرده تحلیل و نظرتم.اگر قرار بود با بشکن همه چیز رو پودر کنه چهل سال صبر نمیکرد یه دور قرش میداد کل خاورمیانه رو با خاک یکسان میکرد منابعش رو هم مال خودش میکرد!!!

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

به این هم میگن یه نظر از ساندیس خوران زمان🙆🤔😂😂😂
ا**یکا مثل ایران نیست جنگ طلب باشه جایی هم اگه میبینی پاشو گزاشته بخاطر گرفتن انتقام بوده …تو نه تاریخ مطالعه کردی نه آدمی هستی که شعورت در حدم باشه برو تو همون hوzه علمیه ات sینه بزن 🙆🤣🤭

MohammadFarhaadi

ساندیس خور!!!فسقلی هنوز سلولهات تو گوجه و کاهو بودن که من منطقه جنگی خدمت کردم اونم تو شرایط جنگی(جنگ آمریکا و عراق)ما مرز زید و طلاییه و کوشک بودیم و تقریبا هر شب درگیری بود.نظراتم هم کاملا مشخصه هم تو این سایت و سایتای دیگه.اکثر نظراتم هم به خاطر مخالفت های شدید با آقایون حذف میشن!خوب چطور من شدم ساندیس خور اونوقت جنابعالیه بچه مدرسه ای شد قاضی تشخیص ساندیسی بودن؟!من چیزی که تجربه کردم تو مدت خدمت با چیزی که شما از تو سایتای خبری کاملا مخالف دیدی همخوان نیست.رلطی هم به ساندیس نداره ربط به این داره که فرقی نداره کی بالا باشه مهم اینه که مردم ایران همیشه از خاکشون تا پای جون دفاع کردن.

Amir galaxy

شت 😑

Chalton

طرف میگه آمریکا اونور دنیاست ایران کاری نمیتونه بکنه،ایران تو کوبا و ونزوئلا هم پايگاه داره و کلی شِبه نظامی

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

ساندیس خور 🙆🖕🖕

Milad7

ادم تو حماقت ی سریا میمونه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)