حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های ایرانی در راه هستند

نوشته

4 سال قبل | 28 دیدگاه | اخبار داخلی، برترین‌های ترنجی

به نظر می‌رسد که وزیر ارتباطات پس از اجرای طرح رجیستری، این بار با حمایت از گوشی‌های تولید داخل قصد دارد تغییراتی در بازار ایجاد کند. گفته می شود گوشی های ایرانی در راه هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این مهم صحبت کنیم.

گوشی های ایرانی

کاربران اینترنت ایران

ایران

آذری جهرمی، امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان وزارت ارتباطات و صنعت برای توسعه زیست‌بوم تولدی گوشی تلفن همراه هوشمند تولید داخل با اشاره به گرانی گوشی در بازار و پایین آمدن قدرت خرید مردم، عنوان کرد که بسیاری رو به استفاده از گوشی‌های شکسته یا دست دوم آورده‌اند و توانایی خرید گوشی نو را ندارند. او افزود که با استفاده از گوشی دست دوم امنیت کاربران به خطر می‌افتد.

وزیر ارتباطات از طرف دیگر به موضوع بیکاری و ضرورت ایجاد اشتغال اشاره کرد که در همین وزیر ارتباطات تصمیم گرفته است بستری برای تولید گوشی داخلی فراهم کند. او هدف از این عملیات را تولید گوشی با کیفیت و دارای قیمت مناسب به صنعت و ایجاد اشتغال در کشور عنوان کرد. او در ادامه افزود:

دولت 200 میلیارد تومان وام در اختیار اپراتورها برای فروش گوشی تلفن همراه ایرانی قرار می‌دهد. اپراتورها با استفاده از این وام می‌توانند گوشی تولید داخل را به صورت اقساطی در اختیار مردم قرار دهند. در این فرایند، مسئولیت ثبت نام و رساندن گوشی به مصرف کننده توسط اپراتورها انجام می‌گیرد و ارزیابی توان بازپرداخت، توسط پست بانک انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که این رقم توسط پست بانک و بانک مرکزی تأمین می‌شود. جهرمی عنوان کرد که در جهت حمایت از تولید داخل این بار نرخ قطعات واردات مورد نیاز گوشی را کاهش داده تا هزینه تولید کاهش یابد. او اعلام کرد که هم‌اکنون نرخ تعرفه واردات قطعات 15 درصد است اما وزارت صنعت آن را کاهش می‌دهد.

سالانه ۲ میلیون گوشی در کشور تولید می شود

وزیر ارتباطات عنوان کرد که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار براینست که ظرف دو سال آینده سالانه ۲ میلیون گوشی موبایل در کشور تولید شود که متوسط قیمت مصرف کننده نیز ۲.۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. او افزود:

براین اساس پیش‌بینی می کنیم یک بازار ۵ هزار میلیاردی برای ۲ میلیون ایرانی با گوشی‌های ارزان قیمت ساخت داخل داشته باشیم. در این راستا فراخون برای همکاری تولید کنندگان اعلام می‌شود و تاکنون ۴ تولید کننده در کشور شناسایی شده است.

تا عید چند مدل گوشی ایرانی به بازار ارائه شود

جهرمی اعلام کرد که محصول یکی از شرکت‌ها برای رونمایی در دهه فجر آماده است. او ابراز امیدواری کرد که پس از اعلام فراخوان، نمونه‌های اولیه تولید داخل در دهه فجر رونمایی شده و تا عید چند مدل گوشی به بازار ارائه شود. او همچنین از تجربه 2 ماهه خود در استفاده از گوشی تولید داخل گفت:

اگر چه کیفیت آن در حد متوسط است، اما کمتر از محصولات بین‌المللی در این رده نیست.

نظر شما چیست؟ آیا آذری جهرمی می تواند این پروژه را موفقت آمیز پیاده کند؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dragon

نمی‌دونم چی بگم !!!
نمی‌دونم چی بگم!!!
نمی‌دونم چی بگم !!!

Dragon

👿🤬😠😤😖😐😑😶🙁😕😟😣😥😢😭😭😭😭😭😭😭

Yas

دلم برا خاشقچی تنگ شده..

Afson

کسی با تولیدش مشکلی ندارد اما هر گونه رانت و وام و محدود کردن بازار و بسته نگه داشتنش خیانت به ملت ایران هست .بسازن و رقابت عادلانه داشته باشن .نه مثل خودرو سازی یه غده سرطانی .

Amin B3DA

۲۰۰ میلیارد تومان به همراه اول و ایرانسل برای فروش اقساطی گوشی تعلق می‌گیرد (تیتر خبر)

Amir7090

Yes yes yes

Alionel

خدا وکیلی نیا…

MohammadFarhaadi

الان یعنی‌مثل خودروسازها نیستن؟!ببینید قیمت گوشی از پارسال چند برابر شده بخاطر گمرک و رجیستری بعد بزارید در کنار خبر امروز متوجه میشن که رانت قبلا داده شده!

Chalton

آنچه عقاب داخل قفس را پیر می‌کند، غم قفس نیست
پرواز کلاغ‌های بی‌سروپاست

Dragon

یه حرف حساب هم که میزنی دلم نمیزاره لایکت کنم
دلم میگه : این همونه که به همه توهین می‌کنه لایکش نکن نه نکن

H.f

من هروقت قیافه این مرتیکه رو میبینم استرس بهم وارد میشه شدید

hm_click

مسئله فقط پول رانت انحصار نیس.
اینا برنامه دارن . با تولید گوشی های ایرانی محدودیت آپ ها رو در پیش بگیرن .
با دستکاری کردن اندروید ، گوگل پلی حذف میکنن که بعد آپ های که میخوانو نصب کنی. در کل هم ج ا س و س ی کنن. و هم محدودیت اپلیکیشن.
حالا طرح های قسطی میدن که به هدفشون برسن.
حالا برید حمایت کنید!

Mahdi

خب مرد مومن ۲.۵ میلیون بهتربن گوشی چینی رو میشه خرید

mansuri.arash

فقط استرس گرفتم
باز چه رانتایی و چه دزدیهایی قراره اتفاق بیوفته
نکنه باز وارداتو محدود کنن
نکنه گرونتر بشه واسه حمایت داخل
وای….

Faridam Farid

نهههههههه گوشی تحمیلی مث ماشین هاشون

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

صد تومن میدم شهلا 🤭😂

Mosi

طرح شیری رجیستر موبایل کم بود، تولیدات گوشی شخمی ایرانی(made in china)هم بهش اضافه شد…جهرمی جهرمی از دست تو 😠

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

نمی‌خوام حرف سیاسی نزنم ولی نمیشه …
مثل حسن کلید ساز که همه بهش رای دادن و با استقبال گرم مردم به عنوان رییس جمهور انتخاب شد …اینم اولاش خیلی وعده وعید میداد که فلان میکنم فلان میکنم …مردم هم دیدن جوانه حتما به فکر جوان های مملکت هست.نگو این یه مترسک هست که حتی دستشویی رفتنش هم به خواست خودش نیست🌹

HM-Royal

ملت خیلی ساده میتونن با نخریدن باعث بسته شدن و جمع شدن بساط این جماعت مفتخور انحصار گرا بشن هر چیزیکه با کیفیت بوده و از برند معتبری بوده از لوازم خانگی گرفته تا خودرو و حتی لوازم بهداشتی رو جلوی وارداتش رو گرفتن یا تعرفه های چند برابری روش گذاشتن و به جاش دارن این آت آشغالای چینی و مونتاژی را به اسم حمایت از تولید داخل، میندازن به ملت

M.irani

متاسفانه به دو دلیل اصلا به این آقای ظاهرقشنگ اعتماد ندارم و فک نمیکنم چیزی بتونه فریبم بده باز!!! اول به این خاطر که میبینه توی چه دولت و سیستم فاسدی داره کار میکنه و دردش نمیاد!! و بعدشم توی این سالها اونقد به بلوغ سیاسی رسیدیم که بفهمیم این حرفا و اینکارا چه معنیی داره!
تولید ملی خوبه، اصلا عالیه، چون تهش اینه که ایجاد اشتغال میشه و کم کم سطح رفاه بالا میره و… ولی چیزی که ما از این خائن ها دیدیم جز منفعت طلبی های جناحی شخصی نبوده!
اره من فرش ایرانی میخرم، کارای هنری ایرانی و چیزهایی که واقعا یا بهترین هستیم یا جزو بهترینها و مدام میبینیم که پا به پای رقباشون پیش میان، ولی حاضر نیستم از تولیداتی که به شعور ایرانی توهین میکنن حمایت کنم! جی ال ایکس و کارخونه ی یخچال سازی ایکس و… تا جایی که فروش دارن لحظه ای براشون مهم نیست چی بسر این مردم بیچاره میارن و رقبای خارجیشون چقدر پیشرفت کردن! چون تنها و تنها هدف پوله که دارن درمیارن!
اونقدر عمرم رو پای تخریب این مثلا برندهای کثیف که لحظه ای بفکر مردم نیستن میذارم تا بالاخره ببینم نابود شدنشون رو.
اون جوونهای نخبه ای که کلی طرح و ایده ی بکر و درجه یک دارن رو رها میکنن و چوب لای چرخشون میذارن که بتونن به حروم خوریهاشون ادامه بدن، ولی به یاری خدا دیگه آخراشونه و نمیذاریم(البته از راهش نه با بی قانونی و حرکات احساسی، هیجانی!)

vahid

وای از الان صدر جدول تمامی بازارهای جهانی رو میدونم کدوم شرکت تصاحب میکنه چه تو فروش چه فناوری،،
دوستان ی سر به سایتای خارجی بزنن حتما و ببینن بعد از انتشار این مطلب چه ترسی به جون سامسونگ، اپل و هواوی، شیائومی و….. افتاده،،

online_wireless

ایران خودرو و سایپای جدیدی تو راه هستن!

hamid reza

دزد دانا ترسناک تر است از دزد نادانا

علی شیخ زاده

امیدوارم تعرفه واردات رو بیشتر نکنن فقط😑
وقتی میگن فلان کار رو نمیکنیم دقیقا همون کارو میکنن

Amir galaxy

داستان خودروسازی هست و معلومه قراره بگ.ا بریم

Kaveh Mansouri

این یک فاجعه است

Milad7

گوشی ایرانی یا جاسوس ایرانی؟

Milad7

پیام رسانی ایرانی کم بود گوشی مونتاژ شده ایرانی هم اضافه شد 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)