چندی پیش در مراسم تولید انبوه موتور یورو ۵ ایران خودرو، پیکاپی به نام آریسان ۲ دیده شد که در حال تردد در فضای داخلی ایران خودرو بود. وانت آریسان که سال 95 جایگزین وانت باردو (پیکان) در گروه صنعتی ایران خودرو شد، گویا در این روزها و در پروژه ارتقای محصولات ایران خودرو قرار گرفته است. گفته می شود وانت آریسان ۲ با موتور پژو ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.
پروژه ای که در روزهای گذشته یکی از محصولات آن به نام رانا پلاس رسانه ای شد یا سمند پلاس که پیش از این تصاویری از آن در فضای رسانه ای منتشر شده بود.
نسخه جدید وانت آریسان اما قرار نیست با پسوند پلاس معرفی شود، چرا که ۲ خط عمودی کرومی در کنار نام آریسان در پشت خودرو قرار گرفته است که نشان می دهد به احتمال بسیار زیاد این خودرو با نشان آریسان ۲ راهی بازار خواهد شد.
وانت آریسان ۲ که براساس شنیدهها قرار است خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به بازار عرضه شود، نسخهای جدیدتر از آریسان خواهد بود که گفته میشود تنها در یک مورد متمایز است و آن هم نوع موتور تعبیه شده در این خودرو خواهد بود. آریسان که برای نخستین بار در سال 95 به بازار خودروهای تجاری ایران آمد، گرچه پیکاپی بود با ظاهر پژو اما در قلب خود موتور پیکان را جای داده بود.
این خودرو در مواجهه با بهروزرسانیهای مختلف بعد از آن با موتور RD، روآ (ROA) و روآ سال از سوی ایران خودرو عرضه شد. خبرهای شنیده شده حاکی از آن است که «آریسان ۲» قرار است با موتور پژو به تولید انبوه برسد.
با کنار هم گذاشتن تمام مشخصات فنی دو موتور پژو405 و روآ، میتوان دریافت که استفاده از موتور پژو 405 برای وانت آریسان، منطقیتر از روآ سال خواهد بود و عملکرد بهتری (ارتقای 11 اسب بخاری توان آریسان جدید) را برای این خودرو به همراه خواهد داشت.
خخخ ایران خودرو دهنت سرویس
والا همون وانت پیکان شرف داره به این 😐
با آشغال های ایران خودرو و سایپا با ازرائیل شوخی ما.دری کنید.
هم موافقم و هم مخالف استفاده از این موتور.مخالفم از این جهت که موتور آریسان فعلی خیلی اصطحلاک کمی داره و به علت دیفرانسیل عقب بودن برای وانت گزینه ایده آل تریه. موتور پژو سلطان واشر زدنه و اصطحلاک زیادی داره
یعنی تو کل دنیا مزخرف تر و بی کیفیت تر و تکراری تر از ایران خودرو و سایپا نداریم