حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران اینترنت ایران چند ساعت در روز را در این فضای مجازی می گذرانند؟

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

این روزها درصد زیادی از مردم یک موبایل هوشمند داشته و این یعنی که تقریبا اکثر این تعداد به اینترنت هم دسترسی دارند. سوال جالبی خواهد بود اینکه کاربران اینترنت ایران چند ساعت در روز را در این فضای مجازی می گذرانند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مدت زمان استفاده از اینترنت کاربران اینترنت ایران

تعداد کاربران اینترنت در دنیا

تعداد کاربران اینترنت در دنیا

میانگین مصرف اینترنت ایرانی ها، ۱۶۹ دقیقه در روز و میانگین مصرف تلویزیون، ۷۴ دقیقه و میانگین مصرف روزنامه چه کاغذی و چه اینترنتی، ۲۷.۸ دقیقه در روز است. همچنین در حوزه شبکه‌های اجتماعی، سهمی که این شبکه‌ها در فضای ایران دارند، درصد قابل توجهی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تفاهمنامه مشترک بین این وزارتخانه و آستان قدس رضوی گفت: حوزه‌های هنر، رسانه و فضای مجازی از جمله عرصه‌های همکاری مشترک با آستان قدس رضوی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم خودش توان بالفعلی دارد و هم خط تماس پیوسته‌ای با فعالان حوزه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای است و به نظر می‌رسد این تفاهمنامه یک شروع است برای راهی طولانی که امتداد خواهد داشت.

صالحی همچنین با حضور در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در تالار شهر مشهد، با ارائه آماری در بخش ثبت دامنه گفت:

ایران دارای رتبه پانزدهم برخورداری از تلفن همراه و جزو چهار کشور برتر جهان در ثبت دامنه است. در سال ۹۶، ۹۶۸ هزار ثبت دامنه و در سال ۹۷، یک‌میلیون و ۱۱ هزار دامنه ثبت شده است. پس می‌بینیم که فضای اینترنت در ایران با دامنه‌های کاربری و نفوذ چه تغییرات عمیقی پیدا کرده است.

صالحی در خصوص آمارهای مصرف رسانه در کشور، گفت:

میانگین مصرف اینترنت ما، ۱۶۹ دقیقه در روز و میانگین مصرف تلویزیون، ۷۴ دقیقه و میانگین مصرف روزنامه چه کاغذی و چه اینترنتی، ۲۷.۸ دقیقه در روز است. همچنین در حوزه شبکه‌های اجتماعی، سهمی که این شبکه‌ها در فضای ایران دارند، درصد قابل توجهی است.

او در ادامه تأکید کرد: هم آمار جهانی و هم آمار ملی خودمان، نکته‌هایی را به ما علامت می‌دهند که طبعاً جریان رسانه‌ای ما مخصوصاً جریان در خدمت منافع نظام، نمی‌تواند این علامت‌های مهم را نادیده بگیرد. نظام ارتباطات از محلی به فرامحلی توسعه پیدا کرده و به‌ طور طبیعی، اگر ما به سمت فرامحلی حرکت نکنیم، باخته‌ایم و درواقع جنگ رسانه‌ای و تبادل رسانه‌ای را از دست خواهیم داد.

شما چقدر از اینترنت استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

من به دلیل مشغله ی کاری روزانه نهایتا 1 ساعت میتونم وقت بذارم 🙁

ßÅÐ ßøy

من اگه همرو یجا آنلاین نباشم روزی 5 ساعت …
اگه یجا باشه 3 ساعت….
البته اگه فیلم باشه بعضی وقتا تا 6 ساعت هم نیرسه🥺🥺😬

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)