حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دریافت کمک مالی از دولت چین توسط هواوی رد شد

نوشته

4 سال قبل | 18 دیدگاه | هواوی

ممکن است داستان موفقیت هوآوی به همان اندازه که بنیانگذار این شرکت، یعنی رن ژنگ‌فی تعریف می‌کند، کاملا متکی بر عملکرد خود شرکت نباشد. طبق گفته وال استریت ژورنال دولت چین در حدود ۷۵ میلیارد دلار کمک مالی به هوآوی اعطا کرده است و این رقم می‌تواند به آن شرکت اجازه دهد تا آزادی عمل بیشتری در انجام امور داشته باشد. در این بین اما دریافت کمک مالی از دولت چین توسط هواوی رد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دریافت کمک مالی از دولت چین توسط هواوی رد شد

وال استریت ژورنال با استناد به مدارکی که به صورت عمومی در دسترس است، برآورد کرده است که ه‍وآوی ۴۶ میلیارد دلار وام و 1.6 میلیارد دلار کمک مالی از دولت دریافت کرده است. این شرکت همچنین توانسته ۲۵ میلیارد دلار به عنوان مالیات در بین سال‌های 2008 تا 2018 پس‌انداز کند و 2 میلیارد دلار برای خرید زمین کمک دریافت کند. دیپلمات‌های چینی هم البته در کسب درآمد بیشتر به این شرکت کمک کرده‌اند. وال استریت ژورنال بر اساس اسناد موجود از دادگاه گفته است که دولت چین به هوآوی کمک کرده تا به بستن قرارداد با دولت پاکستان نزدیک شود.

البته هوآوی به این گزارش نشریه آمریکایی واکنش نشان داده است و بیانیه‌ای در پاسخ به آن منتشر کرده است. هوآوی گزارش وال استریت ژورنال را دروغ و بر پایه اطلاعات اشتباه عنوان کرده است. آنها گفته‌اند که این بار اتهامات آنها در خصوص امور مالی هوآوی 30 سال سرمایه‌گذاری اختصاصی در بخش تحقیق و توسعه که منجر به ایجاد نوآوری و تکنولوژی در صنعت شده را به طور کل نادیده گرفته است. آنها همچنین اعلام کرده‌اند که این حق را برای خود محفوظ می‌دارند علیه وال استریت ژورنال به دلیل انتشار تعدادی مقاله غیرمنصفانه و غیرمسئولانه اقدام قانونی انجام دهند.

هوآوی با تأکید بر هزینه‌های تحقیق و توسعه خود آنها را دلیل موفقیت شرکت دانسته و عنوان کرده است که در طول 30 سال گذشته بین 10 تا 15 درصد از درآمد سالانه این شرکت به تکنولوژی‌ها و محصولات جدید اختصاص یافته است. آنها همچنین دریافت هرگونه خدمات ویژه از دولت چین را رد کرده‌اند.

همانطور که وال‌استریت‌ژورنال هم در گزارش خود اشاره کرده است اکثر دولت‌ها به بزرگترین کمپانی‌های کشور کمک می‌کنند. به عنوان مثال، بویینگ از حمایت‌های زیادی از دولت آمریکا بهره می‌برد. علاوه بر این میزان کمک‌های مالی دریافت شده توسط هوآوی، اگر دقیق باشد، تنها می‌تواند به عنوان بازتابی از مقیاس حمایت هایی باشد که چین از شرکت‌های محبوب خود انجام می‌دهد. در گذشته هوآوی همواره تلاش کرده بود تا داشتن روابط نزدیک با دولت چین را قاطعانه رد کند، اما افشای این اسناد می‌تواند تا حد زیادی به این باور قوت ببخشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که دریافت کمک مالی از دولت چین توسط هواوی حقیقت داشته باشد؟ اگر صحت داشته باشد آیا موضوع مشکل داری است؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

😵

Chalton

هوآوی فکر کنم حدود یک سال نیم پیش افشا شد که وابسته به ارتش و سازمان اطلاعات چین هست،دیگه تابلو شده این موضوع،برای هوآوی واژه ضرر اصلا مهم نیست چون هدف هواوی جمع آوری اطلاعات از طريق محصولاتش هست حالا محصولاتش رو هم با ضرر بفروشه واسش مهم نیست،هدف چیز دیگری هست.

ALiKiNG

در همین راستا شرکت پشمک حاج عبدالله نیز استفاده از هرگونه کمک های دولتی را رد و در ادامه افزود ما در سالی گذشت به نسبت زمان مشابه قبلی 25 درصد رشد تولید و 50 درصد افزایش صادرات داشته ایم و توانستیم 300 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کنیم و به حول و قوه الهی انشاالله در سال تولیدی پیش رو سامسونگ را در تولید پشمک زمین زده و به تولید کننده اول در دنیا تبدیل می شویم
#موتوری
#صداقت چینی
#کیفیت دیگه اصن اتفاقی نیست
#سامسونگ پشم حاج عبد الله هم نیس

vahidms30

الان خود آمریکا کمک مالی به شرکت های محبوبش نمیکنه؟؟؟؟؟ نمیدونم چرا گیر دادن به هوآوی،خود آمریکا از همه بدتر هست دیده یه کشوری داره باهاش تو جاسوسی رقابت میکنه هر کاری که به فکرش میرسه داره انجام میده چین بکشه پایین.

ßÅÐ ßøy

اونوقت یه سری هیچی ندان میگن هواوی حکومتی هست 😂😂🌹

Chalton

بله حکومتی هست ولی تمام برندهای دنیا هم با حکومتشون همکاری میکنن

ßÅÐ ßøy

چالتون
عزیز دلم خب چرا یه منبع(مدرک) نمیاری تا دهن منو گل بگیری گلم؟؟🙆😏

Chalton

اشتباه ریپلای زده شد

ßÅÐ ßøy

چالتون
اشتباه ریپلی زده نشد کاملا جواب منو دادی ….😌😏
خخ بگو مدرکی ندارم و فقط از تهمت زدن خوشم میاد😒😂🤭

ßÅÐ ßøy

به رفتارات میخوره لنگی باشه 😏😂🤭
آخه لنگی ها هم هوچی گر و بزن درو هستن 😂😬😉🌹

The Destroyer

همه شرکت ها با حکومتشون همکاری دارن…
حالا این که چه قد این خبر درست باشه رو نمی‌دونم ولی میدونم همه همکاری با دولتشون رو دارن حتی مثلاً مایکروسافت با ارتش امریکا همکاری داره…

علی شیخ زاده

جالبه امریکا با تمام توان بدنبال زمین زدن هواویه و حاضره هرچقدر هزینه برای این کار لازمه بپردازه
برای چی؟ که ثابت کنه هواوی جاسوسه😑
یه درصدم ممکنه بدنبال جلوگیری از پیش افتادن چین از امریکا باشه

ßÅÐ ßøy

دکتر ناظر
نه ازین به بعد با هر فرد به اندازه شخصیتش ارزش قائل میشم ….🌹

Afson

کمپانی ثروتمند و پراز مغز کمک لازم نداره .هرچند چین مثل کوه پشت کمپانی هایش هست .یادمون نمیره که آمریکا شش سال پیش شصت میلیارد دلار کمک به خودروسازی هایش کرد 😂😂😂

ßÅÐ ßøy

هه هه هه میخوای به خودروسازی هم کمک نشه🙆😏 عجب منطقی

Milad7

ای وای بر من!

Amir galaxy

مگه مشکلی داره که یه شرکتی از کشورش کمک مالی دریافت کنه؟!
پیشرفت هواوی همون پیشرفت کشور چین هست…

MohammadFarhaadi

البته بیشتر بهش میخوره دولت چین از هواوی وام بگیره!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)